3.620 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Taber luft fra fordæk Taber luft fra fordæk

Jeg har et mindre problem med min CB 500, den taber luft fra fordækket, hvilket tager ca. en uge og så når den ned på samme niveau ligesom. Jeg har tjekket dækket for om der siver luft ud noget sted, og det virker ikke sådan. Jeg mistænker lidt ventilen, som jeg har prøvet at stramme, men er ikke sikker på det virkede.

Dækkene er 1 sæson gamle og jeg har aldrig kørt over nogle skarpe genstande.

Håber i kan hjælpe.

Mvh. Thomas

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Taber luft fra fordæk
  • #1   23. apr 2009 Hov kan se jeg ikke var helt klart formuleret :o)

Jeg mente at den taber luft nærmest til et fast niveau.

• #2   23. apr 2009 Prøv at tjekke med noget fed sæbevand eller lign. rundt ved fælgkanten og ventilen... Skummer det et sted, har du stedet...

• #3   23. apr 2009 pil hjulet af... fyld en balje med vand... fyl godt med luft i.. gerne lidt over normalt... prop så fælget ned i vandet.. men hold bremser og nav over vand.. drej det langsomt rundt og se om der kommer bobler..

men det lyder som ventil når det siver så langsomt.. prøv at skifte ventil-kegle..

• #4   23. apr 2009 Har du hætte på din ventil?

• #5   23. apr 2009 Heintzelmann: Ja jeg har hætte på ventilen, har hørt noget om at den kan tabe luft under kørsel, hvis ventilen ikke har hætte på.

• #6   23. apr 2009 Af med hætten, en smule spyt på fingeren, og fyld keglen op. hvis det bobler, så skift lortet smiley

• #7   23. apr 2009 "jeg har aldrig kørt over nogle skarpe genstande"

det har jeg sgu heller ALDRIG gjort, men er desværre alligevel punkteret et par gange smiley

Sorry KUNNE ikke lade være.....
    Drive safe.

• #8   23. apr 2009 Haha ja ja, point taken...

• #9   25. apr 2009 Her kommer en lille opdatering. Jeg har nu haf sæbevand rundt langs fælgkanten og kan konstatere at den taber luften flere steder der rundt. Det er faktisk næsten hele vejen. Jeg mistænker lidt at det ikke blev monteret ordentligt, dvs. det ikke blev blæst nok op til at slutte helt tæt til fælgen. Det virker i al fald som at der er en anelse mere afstand til fælgkanten end på bagdækket.

Nogle der har prøvet det før og i så fald kender en løsning på problemet, eller skal jeg bare kontakte en dækmand og få ham til at kigge på det / evt. skifte fordæk?

• #10   25. apr 2009 Så er det fordi fælgkanten er en smule iret, så kan dækket ikke slutte tæt. dækket skal af, og så skal det ir der sidder fjernes med en stålbørste. og for at være på den sikre side kan man istedet for almindelig dækfedt smøre med et andet produkt så det med sikkerhed blir tæt

Kommentér på:
Taber luft fra fordæk

Annonce