817 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

hvilket hak? hvilket hak?

hey. igang med at skifte nåle i min mc. Været forbi holtung og fået afvide at strålerørene var blevet ovale, grundet et jetkit der sad i. Og at det ville hjælpe at skifte til originale nåle.

Mener han snakkede noget om at jeg skulle bruge hak nr. 2 fra oven, i nålens placering. Men kan se at jetkittet sidder i hak nr. 3.

Skal kun bruge kvalificerede svar, og ikke gæt på hvad i tror.

og så ville jeg gerne høre hvilket hak den sidder i fra fabrikkens indstilling, og om den skal have et andet, nu hvor den er blevet oval?

Hilsen Ian

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af rør del på afløb 1.000 kr.
  • Køkkenamatur er løst 800 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 800 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Vandhane skiftes 750 kr.
  • vinduespusning 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvilket hak?
  • #1   5. aug 2009 Du kan læse i din værkstedsmanual hvilket hak den sidder i standard.

• #2   5. aug 2009 kan ikke rigtig finde noget. Men må bare kigge videre.

Maskinen er forresten en suzuki SV650 fra 2001

• #3   5. aug 2009 Nu er det jo meget fint du efterlyser kvalificerede svar og ikke gætterier.... inddysning af et opslidt strålerør kan kun blive gætteri, eneste reelle måde at gøre det på, er Lambda sonde i måsen på et felt og se AFR kurven, hvorfor skifter du ikke de opslidte dele og kører som før?

Hilsen Mikael.

• #4   5. aug 2009 okay.

En udskiftning af de slidte dele ville koste omkring 6-8.000 og kun give 1-2 hp mere. plus 1-2 km/l længere, end hvis jeg nøjes med at ordne det her. så prøver den indstilling han forslog. og hvis jeg syntes den er blevet værre. må jeg bare prøve nogle af de endre hakker.

• #5   5. aug 2009 jeg gav 2000 for at få skiftet strålerør i forbindelse med rulning hos dot-e

• #6   5. aug 2009 Nu bør penge ikke kun gøres op i HK på en SV 650..... den har ikke så mange i forvejen, du kan nok opleve en bedre motorgang igennem registeret, bedre moment og køreglæde med en motor der går optimalt, istedetfor at styre efter top effekt, hvor ofte bruger du den?....... og så er der lige det store spørgsmål jeg sidder med.... Hvornår har nål og strålerør fået afgørende indflydelse på topeffekten?..... i min optik styrer de hvert sit område i mellem området........ topeffekten kontrolleres af hoveddysen........

Hilsen Mikael.

• #7   5. aug 2009 hehe. når man er studerende på su. har det meget at sige.

Og kontaktede dot-e i haslev. de gav mig den pris på strålerørne på den model jeg har.

• #8   5. aug 2009 Har skiftet nålene til originale, og startede med at indstille dem i hak #2 for oven. men med den indstilling skød maskinen flammer ud af udstødningen ved 10,000 omdrejninger. snakkede med en kammerart der er mekaninker, og han forslog at jeg gik op i hak #1. (øverste) for at give den mindre og leve af. men igen skød den flammer ud af udstødningen ved 10,000 omd. tog en prøvetur, og kunne mærke at der var god acceleration og god topfart. Når man slap bremsen, motorbremsede den heller ikke så hurtigt som med jetkittet i. da motoren blev varm, og man kørte med jævne omdrejninger, var det ligesom om at motoren hakkede, og fik maskinen til at "hoppe" som hvis man kørte på en lettere ujævn vej. Ikke meget, men kunne godt mærkes hvis man prøvede. Syntes dog ikke at det lød som om motorgangen var ujævn. Efter turen syntes jeg også at maskinen var voldsom varm.

Hvilket hak ville du anbefale til nålens placering, og kan problemet skyldes forkert luft/benzinblanding?

• #9   6. aug 2009 Accepter realiteterne. Begynd i hak 2. Hold øjem med om du øjeblikkeligt har en masse knalderi ved påløb. Har du det, så hak 3.

Efter nogle km jævn kørsel, så kig dine tændrør efter og tag stilling til om de skal et hak op eller ned.

Det Ian N beskriver er helt tyåiske syndromer ved for mager blanding, og jeg tror at han og mekanikervennen har talt direkte forbi hinanden.

God arbejdslyst

• #10   9. aug 2009 og hvordan kan man se på tændrørerne om den skal op eller ned?

Kørt nogle kilometer nu med den i hak #3. og min benzinøkonomi ligger på omkring 15,5 km/l ved blandet kørsel. Hvor den med det gamle jetkit var omkring 15,1 km/l. Dog syntes jeg at den mangler lidt acceleration, men tophastigheden er den samme.

• #11   9. aug 2009 Se på denne side, giver et meget godt billede af hvad man skal se efter http://www.dansmc.com/spark_plugs/spark_plugs_catalog.html

• #12   9. aug 2009 fantastisk side. kanon tak.

Kommentér på:
hvilket hak?

Annonce