Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte ballofix 1.500 kr.
  • Hjælp til at hænge to plakater op 300 kr.
  • Montering af vaskemaskine og tørretumbler 500 kr.
  • 3 sal, stort bord til kældren 1.150 kr.
  • Montering 2 IKEA møbler 500 kr.
  • Punkteret cykel dæk 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pris for justering af ventiler
  • #1   16. okt 2009 Hvis det er en sc28 eller 33 tager det 5-6 timer incl adskildelse og samling, hvis det går godt. Der er rigtigt meget der skal skildes ad for at kunne komme til.

• #2   16. okt 2009 Ventiljustering skal i øvrigt gøres hver 24000 km.

• #3   16. okt 2009 Jeg fik lavet et "stort" eftersyn på min gamle blade i foråret.
    Og der fik den bla. chekket ventiler og skiftet tændrør samt de andre alm chek som væsker, bremser mv.
    Ventilerne skulle dog ikke stilles da de stod som de skulle, men jeg gav omkr. 2100 incl tændrør. Hos Vordingborg mc

• #4   16. okt 2009 Jeg har lige fået et tilbud på 24.000 km´s service på min TL1000R - 3800 kr hvis der ikke skal stilles ventiler, og 5000 kr hvis den skulle stilles.....det er dyrere end MARTIN FALSTER gav, men der kan måske osse være forskel på hvor meget der skal skilles ad !?

• #5   16. okt 2009 Hvis de snakker Allan, så skal de i sagens natur IKKE justeres...

Hvis de derimod INTET siger, så SKAL de justeres (men det nok også for sent...)

smiley

• #6   16. okt 2009 Med andre ord, hvis blot de snakker, så er alt godt? Uanset om der så er et spillerum på 1 mm?
    Narh, vel?
    Fabrikanterne har fastlagt nogle tolerancer, der imellem skal de ligge!

• #7   16. okt 2009 Jeg er med på at det er bedre at de snakker end de intet siger, men det er sådan lidt en "klapren" jeg syntes det er mere end bare lidt tikkeri...svært at forklare i tekst....

• #8   16. okt 2009 Slap med 2800 for justering af ventiler, indstilling af karborator + lidt almen service. Det var for 4,5 timers arbejde.

Så du skal ikke forvente det vilde, medmindre din kværn er bøvlet at skille ad og samle igen.

• #9   16. okt 2009 Kjøller:

Det kommer lidt an på, hvilken metodet ventilstyret er indrettet efter, men generelt har du ret.

Tikkeri betyder, at der er et spille rum, og det skal der være. Det indikerer nemlig at ventilerne lukker helt og dermed kan bevare kompression om sikre at ventilerne kan slippe af med varmen til ventilsædet:-)

• #10   17. okt 2009 Kom lige til at tænke på en ting. Når den står i tomgang siger den ikke noget særligt og når man gasser op ve dstilstand kan jeg heller ikke hør enoget. denne "klapren" kommer ved kørsel og især når den trækker hårdt til???? Nu bliver jeg da egentlig lidt bekymret smiley Skal lige siges at den går klokkerent og trækker perfekt.

• #11   17. okt 2009 Ikke at jeg har forstand på det, men kunne det så ikke være knastkæden?

Jeg havde engang en Suzuki, som snakkede en hel del når den var kold. Skiftede kædestrammeren og vupti... så lød den som en 4 cylinderet igen smiley

• #12   19. okt 2009 Hvis den kun gør det når den skal sejtrække, så lyder det som tændingsbanken. Ventilstøj vil du kunne høre hele tiden.
    Lyder det lidt som om du har hældt en håndfuld møtrikker ned oven på stemplet?

• #13   19. okt 2009 Nej det er mere sådan en "klapren" og timingen matcher ventilernes arbejds rytme (sådan som man nu kan bedømme det)

Kommentér på:
Pris for justering af ventiler

Annonce