2.757 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 33 Svar

Synkronisere kaburator Synkronisere kaburator

Hej,

Jeg er igang med at synkronisere mine kaburatore på min VS 1400.

Men har et bette problem.

Når jeg indstiller tomgangs hastigheden, INDEN jeg går til den oprindelig synkronisering, så går MC´en ud.

Den står fint i tomgang, men ligeså stille dør den ud? Hvad er problemet, og gør jeg noget forkert.


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Montering af gardinstang – soveværelse. 500 kr.
  • Monter lampe på badeværelse, og fjern gammel fastmonteret lampeudtag. 1.000 kr.
  • Hovedrengøring 2.000 kr.
  • Udskiftning af køkkenbatteri 1.000 kr.
  • Have mand 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Synkronisere kaburator
  • #1   7. mar 2010 Hej Søren
    får maskinen falsk luft ?
    Har du en vejledning hvordan du synkronisere?


  • #2   7. mar 2010 Jeg er med på synkroniseringen.

    Først stille tomgangen på begge carbs, så de går ens, og i den tomgang man vil have.

    Derefter 2-3 gange højere omdrejninger ved at bruge gaskablet, og så synkronisere carbs å de står ens.

    Men falsk luft, ja det ved jeg ikke. Hvordan kan jeg tjekke det ?


  • #3   7. mar 2010 Hej igen Søren
    det hvor du sætter slangerne på til testeren
    du får lige en vejledning af mig her for en sikkerheds skyld

    Sådan anvender du en tester til synkronisering af karburator
    Forbered dig og find værktøj frem inden du går i gang med synkroniseringen. Rens og efterse evt. dine karburatorer

    Tjek at dine gaskabler/spjæld løfter samtidigt. Du kan enten høre om spjældene "falder" ens, eller mærke på kablerne ved gashåndtaget, om de aktiverer spjældene samtidigt. Der skal være 1-3 mm frigang i gaskabler.

    Hold om kablerne med venstre hånds pege- og tommelfinger og højre hånd på gashåndtaget, mærk nu om kablerne strammes op mod gashåndtaget samtidigt. Justér om nødvendigt.

    Kør en tur så motoren er varm. Du kan ikke synkronisere med tilfredsstillende resultat på en kold motor.

    Med varm motor stiller du nu på tomgangsskruerne så du har en jævn tomgang, gerne for høj omkring 1800 rpm. Justér nu på luftblandings skruen, så du opnår højst mulige omdrejningstal. Sænk derefter tomgangen på tomgangsskruen til det tomgangs tal / rpm. som anbefales til netop din vmax. Sluk motoren. Hvis du fjerner skruen i indsugningsmanifolden mens motoren kører, vil den gå ud pga. falsk luft.

    Nu kan du tilslutte synkroniseringe testeren i indsugningsmanifolden mellem karburatoren og cylinderen. Sæt niplen i slangen og monter derefter en slange på hver indsugningsmanifold. Husk den hvide tape markering skal vende mod karburatoren.. Hæng synkroniseringe testeren i den røde strip fra venstre håndtag. Sørg for at instrumentet hænger lodret. Sæt slangerne på 2 tilfældige anslutninger på synkroniseringe instrumentet. Start motoren. Montér om nødvendigt benzinflasken hvis du skal have benzintanken af for at udføre synkroniseringen.

    Du har nu startet motoren og lader den køre i tomgang. Synkronisér nu karburatorerne ved at hæve eller sænke spjældet med tomgangsskruen på den ene af de 2 karburatorer. Følg søjlernes bevægelser.. (ved at hæve et spjæld falder trykket.. hastigheden af luften passage gennem venturien/indsugningen. Læs på DKD’s hjemmeside om Venturi effekten under teknik). Når begge søjler står ens på skalaen kan du evt. bytte om på de 2 gummislanger på instrumentet og tjekke målingen. Værdien på skalaen er ligegyldig, det vigtige er at søjlerne står tilnærmelsesvis ens.

    Du skal også tjekke synkroniséringen med højere omdrejninger. Ved 4500 rpm tjekkes synkroniséringen. Denne justeres ved at hæve eller sænke spjældet på gaskablets stilleskrue ved tilslutning på karburatoren.
    Tips og tricks... Efter at have prøvet synkroniseringe testere på min Pantah.
    Montér slange med niplen på den højre/vandret/destro cylindermanifold inde du kører motoren varm. På min Pantah er der ikke meget plads mellem kåben og manifolden, så jeg brændte mig fælt første gang jeg skulle montere slangen. Den lille skrue jeg fjernede fra manifolden passer lige i slangen, så der ikke kom falsk luft gennem slangen mens jeg kørte motoren varm. Tjek derfor at skruerne kan skrues ud, inden du kører motoren varm.

    Jeg blev positivt overrasket over hvor nemt synkroniseringe testere er at bruge. Resultatet var i øvrigt en blødere motorgang, jævn tomgang og færre vibrationer i styret/håndtagene.


  • #4   7. mar 2010 Sæbevand er en rigtig god måde at tjekke det med

  • #5   7. mar 2010 Jaaa. Men den dør når jeg har stille tomgang som jeg vil have den.

    Sæbevand? Skal jeg bare prøjte det på de slanger ?


  • #6   7. mar 2010 Hej Søren
    Ja i enden på slangerne det må ikke bople




  • #7   7. mar 2010 Skal der komme benzin ud af begge slanger som sidder op i tanken? Eller skal der være vacuum i den ene af slangerne.

  • #8   7. mar 2010 Hej igen Søren
    Jeg kan desværre ikke huske hvordan det er på din Mc
    Men på min egen er der een benzin & en kombinations slange som hindre vakuum i tanken der sidder en ventil i tanken hvor den slange er monteret


  • #9   7. mar 2010 Hej igen Søren
    Hvis der er en benzin hane monteret er den ene slange til hovedtanken og den anden er til reserve tanken


  • #10   7. mar 2010 Det er der. Så det passer..

    mm det sgu mærkeligt. Det kan ikke passe den skal kører så højt i tomgang før den ikke går ud når jeg drejer med gassen og når den bare står.


  • #11   7. mar 2010 Har du tjekket gummiet ved indsugningen
    det lyder som den får falsk luft et sted fra
    eller at blandingen er forkert
    prøv eventuelt at fortsætte synkroniseringen ved et højre rpm
    som forklaret oven for
    og se om det hjælper


  • #12   7. mar 2010 Når jeg sætter tomgangen højt, er der ingen problemer. Men så synes jeg bare den står alt for højt, nærmest som med choker. Så går den ikke ud.

    Hvis du forstår smiley


  • #13   7. mar 2010 Ja det forstår jeg godt
    Har du tjekket gummiet ved indsugningen
    det lyder som den får falsk luft et sted fra

    eller at blandingen er forkert så kan du nemlig også få det problem
    prøv eventuelt at fortsætte synkroniseringen ved et højre Rpm
    så du er sikker på at karburatorerne er synkroniseret ordentlig
    er de ikke det kan du nemlig få problemer med tomgang
    så fortsætte synkronisere
    så du er sikker på at benzin luft blandingen er korrekt
    som forklaret oven for
    og se om det hjælper


  • #14   7. mar 2010 Hvor kan jeg indstille blandingen ? Nye dyser? Eller?

    Har synkroniseret dem i et hjere RPM. 3 dobbelt tomgang, og det ingen problem at indstille dem. Men problemet sker, ligeså snart jeg stiller den ned i den tomgang jeg synes lyder normalt.


  • #15   7. mar 2010 Justér nu på luftblandings skruen, så du opnår højst mulige omdrejningstal. Sænk derefter tomgangen på tomgangsskruen til det tomgangs tal / rpm. som anbefales til netop din vmax. Sluk motoren. Hvis du fjerner skruen i indsugningsmanifolden mens motoren kører, vil den gå ud pga. falsk luft.


    Luftblandingsskruen, hvilken er det?

    Jeg har en tomgangs skrue på hver kaburator som jeg indstiller, og så kører jeg den op til 3 dobbelt tomgangs rpm, og synkroniserer den, så den passer der.


  • #16   7. mar 2010 sætte nissen var lige på spild
    du får det lige igen

    du har en tomgangs skrue, og en luft/benzin blandings skrue, på hver karburator
    luft/benzin blandings skrue er normalt lidt mindre, i enkelte tilfælde kan den være skjult, med en plastik prop man først skal fjerne, inden man kan komme til at justerer den, eller den lægger skjult i en lille kanal

    Men du skal helt sikkert bruge to skruer pr. karburator


  • #18   7. mar 2010 den er desværre ikke synlig, på de tegninger, da det ikke er en reserve del
    Men den er der, det er helt sikkert, enten i en kanal, eller skjult med en plastik prop,
    prøv at lyse med en lygte, og se godt efter, den er der det er jeg sikker på


  • #19   7. mar 2010 Hmmmm.... Blandingsskrue. Hvor faaan er den. Måske skruer jeg allerede på den :D.

    Det sgu ikke nem at finde, hvad hedder den på engelsk evt?


  • #20   7. mar 2010 den skrue som du stiller på, hvis den bare løfter der hvor du skruer, så er det tomgangs skruen, luft/benzin skruen løfter ikke noget
    og den kan du heller ikke give ret meget gas med, det er kun små justeringer man kan gøre med den rent Rpm
    er din maskine original monteret, for er det ikke noget med at
    fjerner man kabelforbindelsen, kan du ikke stille ved den bageste tomgangs skrue ude at miste din tomgangs synkronisering


  • #21   7. mar 2010 Pilot screw, skulle være mixture skruen. Men sidder den kun på den ene kaburator?

    Det nemlig rigtig, har klippet mit synkroniserings kabel, så jeg skal stille på begge 2, men det skulle holde meget længere, da de ikke er afhængig af hinanden.


  • #22   7. mar 2010 Bjarne, hvor kommer du fra?

  • #23   7. mar 2010 Måske noget i den retning
    Engelsk er ikke lige min stærke side
    air fuel mixture screw


  • #24   7. mar 2010 kan bare kun se en.

    nummer 48:

    http://www.cmsnl.com/suzuki-vs1400-1995-glps_model14268/partslist/FIG-12.html

    Hvor kommer du fra? Nu kan jeg se sønderjylland, og der er jeg også fra.


  • #25   7. mar 2010
    Nej det skulle være en på hver karburator ellers kan man jo ikke stille det helt optimalt


  • #26   7. mar 2010 ok. Den kan jeg sgu ikke finde.

  • #27   7. mar 2010 Ja okay. Det var et godt stykke fra mig.

  • #28   7. mar 2010 Søren
    Har du prøvet at søge på VS 1400.Club
    de kan da med garanti hjælpe dig vidre
    Jeg har haft meget ud at alle de forum der findes til netop min maskine (Vmax)
    der findes to Danske fire Tyske og mange på Engelsk
    men Engelsk er ikke lige min stærke side


  • #29   7. mar 2010 Sådan så fandt jeg dem.

    Så skal jeg bare finde en stabil tomgang, og så skrue dem ud eller ind, til jeg har en højere tomgangs hastighed ? Er det ikke sådan du skriver det? skal jeg så ikke rører ved dem mere?


  • #30   7. mar 2010 Nej så skal du først rører dem igen
    hvis der opstår et nyt problem i gen

    Prøv først at skrue blandings skruen helt ind og tæl omdrejninger det er meget vigtig
    på begge karburatorer og så lige meget ud igen
    så er du sikker på at grund indstillingen er korrekte, inden du starter

    Husk lige, når du drejer skruen ind bliver blandingen mager, altså mere luft
    drejer du skruen ud, bliver blandingen federe altså mere benzin
    giv dig god tid, der hvor søjlen er højest og mest ens de det korrekte sted



  • #31   7. mar 2010 Husk lige
    Maskinen skal være drift varm


  • #32   7. mar 2010 Yeee..

    Har prøvet ALT nu, men det funker bare ikke for mig. Tror det har noget med blandningen / Omdysning at gøre.

    Så må sende den til doktor mand tror jeg, medmindre der er en der kan fikse det, men tvivler.

    Tak for din tid og store hjælp !


  • #33   7. mar 2010 Hej igen Søren
    det var da så lidt
    hæld & lykke med projektet


Kommentér på:
Synkronisere kaburator

Annonce