{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
600 visninger | Oprettet:

Ventil justering ????? {{forumTopicSubject}}

Når man har justeret sine ventilers spillerum, hvor stor tolerance er der så før man ødelægger sin motor (ventiler, stempel ect.) ved at stille dem for stramt.
Hvis man f.eks. har en tolerance der hedder 0,12mm-0,17mm (exhaust), hvor langt skal man så ned før det går helt galt, og kan man let komme til at ødelægge for mange penge ved at selv udeføre jobbet ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ventil justering ?????
  • #1   25. apr 2006 Hvis du nu bare skifter brikkerne (sådan gør man på min), så vil du kunne se tolerancen stemplet i brikken, pointen er jo så at den bare skal ligge indenfor de fabriks opgivne normer. Og er valget mellem en der er for stram og for løs, så skal man vælge det sidste.

• #2   25. apr 2006 Kan se i min Haynes at det er en justerskrue, men spørgsmålet er nærmere hvor meget der skal til før det går galt ?

• #3   26. apr 2006 alt efter hvordan du kører er målene meget vigtige,
    hvis det er for stramt udvider metallet sig og trykker på ventil, dvs du mister kompression og brænder måske ventiler af, hvis det er for løst kan du høre ventilerne klapre,
    imellem 0.12 og 0.17 ville jeg vælge en stram 0.15
    så hvis du rammer midt i hvad der er foreskrevet, så kan du køre lige så vildt som du vil så er du på den sikre side og med justerskrue og omhyggelighed så er det det bedste resultat

• #4   26. apr 2006 hvis du går meget op i det så juster ventiler med største tolerance på udstødningssiden og mindste tolerance på indsugningssiden...

Men ellers bare er bare ramme i mellem tolerancerne...

Morten...

Kommentér på:
Ventil justering ?????

Annonce