2.034 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Olietryk CBR 600 F2 Olietryk CBR 600 F2

I går Fik jeg skiftet ventildækselpakning da den savlede
Og da den alligevel var skilt ad fik den ny olie, oliefilter tændrør og kølervand

Efterfølgende blev køleren luftet ud, der blev kørt en kort tur og tjekket olie igen.

Så køre mig og en kammereat omkring 15km, og for noget at spise, køre kort, og da jeg stiller den for jeg ikke slået støttefoden ordenligt ned og den ligger sig over benet på mig.

da jeg så en et par timer efter starter den lyser olielampen, også når maskinen er startet, vi har konstateret at der ikke er olietryk længere

Hvad kan det skyldes??? HJÆLP???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjernelse af et hvepserede på størrelse med en håndbold lige ved indgangen til mit hus 1.000 kr.
  • Sætte 2 lamper op 800 kr.
  • Handyman 500 kr.
  • Elektriker 1.000 kr.
  • Græsslåning 1.126 kr.
  • Radiatorer på losseplads 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Olietryk CBR 600 F2
  • #1   26. jun 2011 Det kan være olietrykskontakten der er holdt op med at virke, men måske er olie løbet et andet sted hen! Lød den ok i motoren ellers?

• #2   26. jun 2011 Det er konstateret at det ikke er kontakten, motoren lød umiddelbart fin. Har lige tappet alt olien af for at prøve om jeg kan finde pumpen også

• #3   26. jun 2011 ved ikke om den har forskellige længder på de skruer som i har haft pillet af
    Hvis de er forskellige længder kan det være en der er sat en sted hvor den blokere for trykket

Kan ikke komme i tanke om hvilken mc der er så så tosset på .. men der er en som sidder med 3 skruer ved filteret og der er 2 længder Hvis den ene af de lange sidder forkert så lukker den for trykket

• #4   26. jun 2011 Filteret har sit eget gevind, og skrues bare direkte på med hænderne

• #5   26. jun 2011 Så er det jo ikke der . Er det et thansen filter ??
    Det lyder sikker underligt men måske har føleren taget skade, Det er jo en billig del at skulle skifte i stedet for at skille en del ad for at komme til pumpen

• #6   26. jun 2011 Har i målt olietrykket, nu når du skriver i har konstateret det? Eller tager i bare lampen for gode varer? For det kan nemt være at enten olietryks kontakten eller stikket har fået i slag og er gået til.

• #7   26. jun 2011 Det er et filter fra MC-nøglen.

Der er ikke tryk på for vi gjorde det at vi trykked på starteren uden at have kontakten i, og uden at lade motoren springe i gang, der fes ikke olie ud

• #8   26. jun 2011 Tror nu også det er ret begrænset hvor meget olietryk der når den bare kører i starten

• #9   26. jun 2011 tja, men den burde da sætte olie ud, det løb bare lige så stille af, som inden der blev trykket

• #10   26. jun 2011 Tvivler stadig på den laver ret meget olietryk når kun den bliver tørnet, selv iforhold til tomgang hvor olietrykket er ret lavt. Men så har du jo selv svaret på hvad der er galt

• #11   26. jun 2011 Jeg forstår ikke helt at jeg selv har svaret på det, for hvad kan det lave/eller ingen olietryk skyldes???... Syntes jeg har haft skilt meget ad i dag, incl. haft olien af, og filtret

• #12   26. jun 2011 Jamen hvis du siger i har tjekket kontakten og den intet tryk laver, så kan det da ikk være så meget andet end pumpen.

• #13   26. jun 2011 Jeg ved ikk hvordan din mc gør, men alle dem jeg kender til, slukker først lampen når motoren starter og lyser stadig eller blinker når de bliver tørnet.

• #14   26. jun 2011 Jeg må ringe til en mekanikker i morgen, tak for hjælpen alle sammen

• #15   26. jun 2011 Du skal have et specielt værktøj tilsluttet, som kan måde trykket, som de færeste har, ud over et værksted...

Men der kan godt gå lidt, hvis man har haft olien tappet af, eller olien er løbet væk, medens pumpen har kørt, inden du kan se at der er tryk på igen via lampen...

Hvis jeg husker ret, så skal du have koblingen, og hele skålen pillet ud... Så sidder der 2 tandhjul, med en kæde på. Det ene tandhjul trækkes af akslen, og den anden sidder på oliepumpen.... Oliepumpen er boltet fast til motorblokken, og er egenlig ret præmitiv, og kan stortet ikke gå I stykker/slides op....

Men hvis der ikke er olietryk, så kunne det jo være at kæden som trække der 2 tandhjul er sprunget.... Men jeg hælder nu mest til en defekt kontakt....

• #16   26. jun 2011 syntes bare det er mærkeligt, at den så i tomgang ikke smed olie ud der af, for vi havde den faktisk lige startet op, og da der ikke kom ret meget olie ud fik vi hurtigt slukket, da vi mente at der ikke var/er tryk så

• #17   26. jun 2011 Hvis du har en Haynes manual, så er der nogle anvisninger til og tjekke om der er en fejl på olietryks kontakten.....

Hvis det ikke lader til og være den, så skal man have et værktøj til og måle olietrykket....

Det kan være en fejl på Olietryks pumpen, eller olieovertryksventilen eller sien i budkaret som er stoppet....

Så vil du være sikker, på om der olietryk nok, så må du prøve om du kan låne et værktøj til det, eller få den transporteret på værksted til et tjek...

• #18   27. jun 2011 hvor lang tid havde du den startet efter den var væltet? mens olielampen lyste? og hvordan tjekkede du oliestanden da du skiftede olien? Husk olieproppen ikke skal skrues i når du tjekker mængden af olie!

• #19   4. jul 2011 Mange tak for alle svarene

Det endte med en tur til mekanikeren, det viste sig at være luft i oliepumpen, så måtte slippe en mekaniker regning på en plovmand, det er til at overkomme

Stor ros til Bislev-MC i øvrigt for den hurtige og gode reperation

Og er meget Negativ over Auto85, dem er jeg til gengæld fuldstændigt færdige med

• #20   4. jul 2011 Hvordan løste de så problemet? For jeg har endnu ikke set at oliepumpen ikke har kunne trække olie fra sumpen, selv om den har været tørlagt....

Har haft en motor komplet splittet ad, og samlet igen,og det eneste jeg skulle var og turne motoren et stykke tid med starteren så var der tryk på igen...

• #21   4. jul 2011 Han fortalte: at de måtte gøre var at pille oliefilteret af og køre den på starteren, han sagde det var et være svineri og gav meget oliespild, men dette var måden på det

Han sagde også at nogle MC'er var udstyret med en udluftningsventil, men desværre ikke en cbr 600 f2....

• #22   5. jul 2011 Okay... Lyder som om det var filteret spillede en rolle I, at oliepumpen ikke kunne suge olien op, før der var fri gennemstrømning....

Men så ved man hvad løsningen er, hvis man stå I den situation en anden dag smiley

• #23   5. jul 2011 Ja, heldigvis....

Kommentér på:
Olietryk CBR 600 F2

Annonce