1.629 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Bremsemaster virker ikke rigtigt. Bremsemaster virker ikke rigtigt.

Har lige skiftet en bremsemaster til bagbremse på motorcyklen.
Bremsekablet havde jeg skruet af i begge ender, men der løb ikke noget bremsevæske ud. Skal det pumpes igennem før det løber ud?

Har sat bremsekablet på bremsen, og bremsemasteren. Nu har jeg så hældt bremsevæske i beholderen. Men når jeg pumper på bremsen, tager den ingen væske fra beholderen, og jeg kan se på den gennemsigtige slange jeg har sat på udluftningsventilen, at bremsevæsken der er i bremsen bare bevæger sig 1-2 mm. frem og tilbage, hver gang jeg pumper. Det er lige som om, at den pumpervæsken frem, og så tilbage igen når jeg slipper bremsen, i stedet for kun at pumpe det fremad. Hvad gør jeg galt?

De der huller i boltene hvor bremsevæsken løber igennem, skal de vende i en bestemt retning, eller er det lige meget?

Masteren er fra en gsxr 1000.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Nedtagning af tv vægbeslag og gardiner 600 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bremsemaster virker ikke rigtigt.
  • #1   18. nov 2011 Ja, det er meget normalt den trække væsken med tilbage når du slipper.
    Luk ventilen, pump og hold bremsen inden, åben ventilen og lad væsken løbe ud i slangen, luk ventilen, slip bremsen.
    Og gentag.

• #2   18. nov 2011 Og når du er færdig sætter du en strips om greb og håndtag så bremsen er aktiveret, og lader det stå en dags tid, så lufter den selv det sidste ud.

• #3   18. nov 2011 At lufte bremser ud er noget der kan drille som ind i helvede
    Hvis alt går galt, så tag caliperne af og pump stemplerne nesten helt ud, og tryk dem ind igen, så væsken løber tilbage til beholderen ved marsteren, plejer at virke hver gang, husk at vende caliperen du roder med sådan at boblerne fiser op til banjobolten (den bolt der holder slangen på caliperen)

• #4   18. nov 2011 Nå ja det er rigtigt. Havde helt glemt proceduren. Tak! smiley

• #5   18. nov 2011 Køb en bremse udlufter i harald nyborg .Det tager ingen tid med den.

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4432&n=10

• #6   19. nov 2011 Ah det skal ikke være så fancy.
    Er det ikke noget med at man kan tage en plastflaske, med slange i den ene ende, og hul i den anden, og så sætte på udluftningsskruen. Når man så pumper, kommer luft osv. ud, men væsken løber tilbage igennem kaliberen? Man skal vidst holde flasken over beholderhøjde

• #7   19. nov 2011 Jeg ville ofre den extra dl bremse væske og bruge Jesper's metode, jeg ville på ingen måde være glad for at "genbruge" væsken og satse på der ikke kom luft med ind igen. En svampet bremse er der ingen der ønsker

• #8   19. nov 2011 Nej man hælder også ny bremsevæske i flasken. Det er under forudsætning at systemet er blevet tømt helt for gammel væske.

Så en mekaniker gøre det engang, men kan ikke huske det 100% hvordan, for så havde jeg jo bare gjort det smiley

Gider ikke ofre 299 på det.

Kommentér på:
Bremsemaster virker ikke rigtigt.

Annonce