964 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
57 Svar
97 lejer i et 2000 honda cr 125r nav 97 lejer i et 2000 honda cr 125r nav
Hej MCG ville høre jeg om det er muligt at smide lejer fra en årgang 1997 honda cr 125r, i et nav fra 2000, står og har et problem, skal ha samlet mine fælge, men mine std nav fra min honda, men problemet er at bag navet ikke passe med min goldspeed, navet kører med 34 eger og fælger er med 36 eger, kan få nogle goldspeed nav, men det passe kun fra årgang 2000 til 2007 kan man bytte lejerne ud med årgang 1997 lejer ?
0 synes godt om
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 54 Svar: 827
dec 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 21 Svar: 117
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
ellers lav et aksel-rør , det har jeg også haft gjort, bare husk, at det skal måles godt ud
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
dec 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 21 Svar: 117
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
dec 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 21 Svar: 117
91052KZ4J21, og har søget på leje størelse. yder og inder mål, kan bare ikke finde nogle stæder
dec 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 21 Svar: 117
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
Hvis du går HELT stram på den, så brug det gamle narv, med Nye eger og fælg .. Lav forgafflen om, ( den kan blivwe kanon god ), hæv skylle portene 0.5mm, og tag 0.2mm af toppen ...såm er der liv I den goé gamle Honda
dec 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 21 Svar: 117
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
95´er cylinderen er så meget bedre at de fleste AMA teams satte den på deres cycler selv på 2000 og 01 modellerne og så tunede dem .. Jeg har haft flere af den, DE virker ..
grunden til at man lavede en aksel mrf større diameter, er for at den er stærkere og man kunne spare vægt.
Hvis du er hard core 125´er kører kan du også istedet lægge en ekstra bundpakning I, så får den MASSER af top-end men al bund er væk ( det er jo så væk alligevel på en 125´er ..
Du kan også på fat I en Cab, fra en CR 250 fra 90´erne som er 2mm større, det virker også midt og top ..
Ved ikke hvem de pro-tune er, kan ikke huske om din midel har bladder forgaffel.. hvis den har, fjern bladder, det fjerner meget mid-strocke harsness ,,og ender I arm-pump ..
dec 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 21 Svar: 117
dec 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 21 Svar: 117
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
ja .. 2mm større cab .. den doma do har et bedst til sand.. det er en mid range pipe ,, rigtig fin .. skal den trække mere ud på toppen er de en mid/topend pipe fra pro Circuit. ellers kan du sel skrive ned til Doma manden, og bede han om at lave en top end pipe til dig ,, det har jeg gjort før ...
et saddle skum fra en 99´er kan du tilpasse på din saddle bund, så får du en mere lige saddle, og kan komme mere frem på cyklen I svingene .. DU kan sætte en forbro/styrbro på fra en 99 og frem, så får du dit styr mere frem over kronrøret, det hjælper rigtig godt I svingene også ..
og jeg har vist også et andet shims stack opsæt liggene til sådan een, hvis du kan tage sådan en bagdæmper fra hinanden
Hvis du gør et fint stykke arbejde, så nupper den fint en meget nyere YZ´er eller andet .. Har vindet mange løb I 250T/450 klassen på sådan een ..
dec 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 21 Svar: 117
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
Pladder at de gamle Honda´er ikke spiller .. De kan komme til at gå rigtig stærkt, og så holder de !! .. Jeg har lavet nærmest en udendelighed af de Honda t-strokere .. det er sgu noget af det bedste man kan få¨... Røv nederen Honda gik væk fra at lave smokere ...
Det er lidt forskelligt med udstødningerne .. Har været need på Doma fabrikken .. de har godt styr på tingene.. de udstødninger de sælger er som du siger all-round pipes.. men hvis man beder om det kan må få pipes, som er mere mid-top pipes .. De lavede engang een til mig dernede, udfra hvad jeg ønskede, kørestil, hvad tun der sad på osv.. SÅ var det liv !! .. de standard Doma ( eller andre ) er testet og bygget udfra resten af cyklen er standard. NÅr man så laver andre ting om også, ændrer det jo på hvad udst. skal gøre .. Faktisk kostede det ikke mere at få dem til at lave en top-end pipe, end en normal ..
Hvis du kører med std, bagpotte, kan det hjælpe at tage 20-25mm af den .. så kan du stadig holde støj krav...
dec 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 21 Svar: 117
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
ved du om der er lavet noget I blokken på din motor ? .. hvad med hovedlejer osv, ved du hvor ganle de er/køretimer osv ??
dec 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 21 Svar: 117
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
Jeg skal op forbi en gammel cross ven idag, hvis du vil kan jeg da spørge han om han har et par Exel hjul som passer på din til lidt billigere penge ..
kan faktisk oghså være han havde en cylinder liggende ... jeg kan da spørge, det koster jo ikke noget ..
dec 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 21 Svar: 117
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
dec 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 21 Svar: 117
dec 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 21 Svar: 117
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
dec 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 21 Svar: 117
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
Der er et firma I England som også er gode til nikasil ..kan fandme ik´huske hvad de hedder .. vær SIKKER på at det firma du vælger har laver rigtig mange crosser cylinder, det er super nederen af få en cylinder hjem, hvor nikasilen revner efter kort tid .. tro mig, jeg har prøvet det ..
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
dec 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 21 Svar: 117
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
dec 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 21 Svar: 117
dec 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 21 Svar: 117
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
dec 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 21 Svar: 117
dec 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 21 Svar: 117
dec 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 21 Svar: 117
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
dec 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 21 Svar: 117
dec 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 21 Svar: 117
dec 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 21 Svar: 117
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
hvor langt er alu stykket potten. der findes flere forskellige modeler ...
har du prøvet før at optimere udstødningsventilerne ??
dec 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 21 Svar: 117
dec 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 21 Svar: 117
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
make han har en bagpotte der er mindre, som du kan få til en god pris, hvis din er svær at lave om .. MEN, normalt er en endure potte ret land EFTER det bageste beslag. Så tager du nitterne af I begge ender, tager et stykke af alu røret .. vel ca 50-70 mm, og tager det samme af inderrøret .. så virker det !!..
Hvis han har en potte, skal du bede ham om at han tager et billed og mail´er det, så du kan se om det er noget du kan bruge til noget ... bare sig til ham at det har Morten sagt han skal gøre .. så kan ham lære det !!!...
men cykilderen er fin.. enten et Prox, Vertex, eller original stempel .. andet ville jeg ikke køre med .. Du skal pudse din udstødningsport, først med fint slibepapir, og bagefter med autosol .. det samme med toppen af stempelet, og forbrændningskammeret I topstykket, samt ALT ALT ALT, fra udstødningsventilen som går ind I udstødningsporten ..
ALT andet ved ventilen skal være 110% renset, og smurt .. du skal tjekke at den er 100 % symkroniseret I begge sider før du sætter cylinderen på, og at du MEGET let kan få den til at åbne og lukke, ved at skubbe til den med fingrene, der hvor armen fra motoren aktiverer den ..
mine bedste anbefalinger omkring blandningsolie : kør ALDRIG på noget middle eller billig olie . det sviner og tilkokser din udstødningsport. korrekt olie efterlader INGEN koks .. Verdens bedste test; tag og kik I din gamle udst-port, er der sort koks, er det ikke god nok olie !! .. uanset hvad nogen siger !!
Gode olier ! ; Bel Ray H1R . Maxima´s dyre olie ! , Silkolene´s dyre, .. hvad ville jeg køre på ? ,, Bel Ray .. any time !! ..
Race gas !?!? .. Efter en masse tester og forsøg, endte der sådan ; 19 L benzin. ½ L Silkolene Octane Boost, og ½ L Bel Ray H1R .. DET virker, og du kan køre 20 køretimer på et stempel
Af en eller anden årsag virker lige nøjagtig Silkolenes Octane Boost, bedre ens så mange andre!! .. ved ikke hvorfor, men det gør den .. man kan VIRKELIG mærke forskel .. mere end hvis du køber en V-force membrane !!
ihvertfald .. din udstødningsport skal være HELT blank efter 10 køre timer ( hvis du hiver udstødningen af .. der må max være en let ren lysebrun olie film, som du kan tørre at med en klud, og så skal den igen være så du kan spejle dig I den !
Hvis du er vild, så bor et lille kølehul på 2-2.5mm I stempelet ca 10mm under stempelringen, lige I midten hvor midtervæggen på udst-porten er .. så ødelægger den ikke stempler ...
Rigtig mange Hondaér havde lidt for lav tændning, som gjorde ( specielt når de blev tunet, eller kørt af hard core A eller B køere ), at de ikke trak helt ud, blev lidt for varme, og ødelage stempel og nikasil ... du kan rykke din ankerplade på tændningen 1mm (med uret ), så stopper det problem, og der er merer træk på toppen ... DEn kan køre med B8ES rør, men går MEGET bedre med et B10EG rør .. så skal man bare ikke holde og lave så meget ryttergårds finder, så dør de 10´rør ..
V-force membrane !?! .. tjaaa .. johh, hvis man ikke er så vild, og vil prøve at få lidt bund-midt ud af sin 125´er .. johhh .. så er den vel god, får den gas, kan du ikke mærke en skid forskel .. MEN hvad gør folk ikke for at det lyder smart I ryttergården !?
hvis man ikke vile give gas alligevel, kan man jo ligeså godt købe en 250F .. ha ha ..
dec 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 21 Svar: 117
dec 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 21 Svar: 117
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
det kan ikke liiige finde ud af hvad årgang den ene jø cylinder er, udover det nummer jeg skrev til dig !? .. den anden han har er tunet, har også ny nikasil, men har været svejst, så der er små huller .. den ville jeg bare ikke ha´, da man ikke ved en skid om om den cylinder virker med det tun der er lavet, eller de har splittet den ad ... den ville jeg ikke ha´ ..
Det jeg ved er at den sidste CR 125 95´er jeg havde, var I 2002, den blev optimeret, og den pryglede alt, fra KTM 525, KX 250´ere til CRF 450 .. fuck den var go´ ... igen I 05, lavede Honda nogle gode CR 125´ere .. jeg købte en ny overgemt 06´er I 09, og tunede den .. damm den gik som et missil .. men 95´eren .. den trak ud til omkring 13.500 omdr .. det var helt sygt
dec 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 21 Svar: 117
dec 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 21 Svar: 117
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
hvis ham I tyskland har en 95´er der passer nummer and all .. ja, så var jeg nok også røget på den ... om så jeg selv skulle køre derned og hente den .. ha ha ..
forøvrigt, mener jeg man kan få en Showa bagdæmper til at passé på din, fra en 250 ér enner en 4-T, den skal bare shimses om .. det er en kanon dæmper, noget bedre end kyb, når først den er sat op .. Jeg havde en Showa på min 06´er, og også på min KXF 450´er .. det er sgu kvali ... og man kan vel få den I nakken snart !?!?
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
dec 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 21 Svar: 117
aug 2011
Følger: 17 Følgere: 24 MC-er: 5 Emner: 53 Svar: 1.484
dec 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 21 Svar: 117
dec 2013
Følger: 6 Følgere: 4 Emner: 21 Svar: 117
97 lejer i et 2000 honda cr 125r nav