1.453 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Slangeløse dæk med slanger. Men uden foretrækkes! Muligt? Slangeløse dæk med slanger. Men uden foretrækkes! Muligt?

Jeg har en lille Honda Innova ANF125i til daglig transport ad landevej. Punkterer 2 gange inden for 3 uger. Har hørt at man kan få fælgbånd til fastlimning og ventil til iskruning således at slange kan undgås. Så kan jeg nemlig fylde "fiskesennep" i da jeg aldrig kører over 80 km/t og derved skulle fremtidige punkteringer være en Saga blot. Spørgsmålet er: Hvor får jeg fat i dette fælgbånd og ventil til iskruning. Har iøvrigt kørt 10.500 km på lidt under 3 mdr uden problemer på denne lille mc (store knallert) den kører ca 175 km på 2,6 ltr. benzin og det kan man vel ikke klage på.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Smid et ikea skab ud som er fuldt afmonteret og står på gadeplan 400 kr.
  • Havearbejde 900 kr.
  • Hækkeklipning 1.200 kr.
  • Opsætning af gardinstang 500 kr.
  • Male to værelser + lofter 2.750 kr.
  • Samle IKEA møbler 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slangeløse dæk med slanger. Men uden foretrækkes! Muligt?
  • #1   2. jul 2014 ehh. hvilke dæk og hvor gamle? Medmindre de er noget gammelt muggent halløj, kan jeg ikke se at du har været andet end uheldig!:) Jeg ville købe et godt gedigent dæk med en helvedes masse kilometer i også skulle der da ikke være nogle problemer med punkteringer, jeg har i hvert fald aldrig punkteret på min 125 ccm og kørte da godt 10.00 !:)

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.929
    #2   2. jul 2014 Det kan man ikke, så vidt jeg ved...

• #3   2. jul 2014 Det er godt nok det længste km antal/ liter'en jeg nogensinde har hørt om, det er sku da ok for sådan en fætter,,,,,,,

Tror bare du skal ha et nyt dæk

• #4   3. jul 2014 OK Dæk Heidenau Dæk,Havde kørt 5000 km på de dæk der sad på da jeg købte maskinen( som iøvrigt er fra 2012. Dækkene fra 2013). da første punktering skete. Nyt bagdæk kørte 2500 inden punktering (lille søm eller spids torn fra tjørn). Så det har nok ikke noget med gamle dæk at gøre. Iøvrigt: Bagdæk er allerede ved at være slidt ned efter bare 6500 km, så jeg skal snart skifte igen. Fordæk stort set ikke slidt. Jeg har 2 nye Heidenau dæk liggende som jeg snart skifter til, og så prøver jeg et andet mærke næste gang. Spørgsmålet er bare hvilket????? Nå, Men en af mine venner har fortalt at de større motorcykler med det gammeldags egerlook , altså med masser af trådegre har et fælgbånd der gør at luften ikke fiser ud langs egrene og så er der iskruet en ventil. Og det må for pokker da også kunne fås til min lille maskine. ??????

• #5   3. jul 2014 Har aldrig hørt om det, tilgengæld, havde jeg egerhjul med haidenau dæk på min intruder med slange i (aldrig punkteret) og de ser ikke slidt ud endnu, faktisk er det ret gode dæk synes jeg, da jeg i mine unge dage havde en suzuki samurai, punktere jeg ofte på baghjul (aldrig) forhjul, tror aldså bare der er massiv slid/påvirkning på sådan et (knallert) baghjul, måske et lidt dæk der er lidt bredere end standart kunne hjælpe på det, ????? men prøv et andet mærke

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.929
    #6   3. jul 2014 Jeg har endnu aldrig set det med fælgbåndet virke. Før eller siden slynger centrifugalkraften det udaf så luften fiser langsomt ud.

Der er absolut heller ikke noget i vejen for at køre videre med slanger i - men lad være med at fræse offroad på den fremover. smiley

• Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    mar 2011

Følgere: 1 Svar: 122
    #7   9. jul 2014 Du behøver ikke at køre slangeløse for at hælde "flydende snot" i dækket. Man bruger det f.eks til Moon-cars i SFO'en. Og da din knallert ikke kører superstærkt, vil jeg finde noget tætner. De fleste dæcentre har det til græsklipper, men kun godkendt til 45 km/t. Så de vil ikke hælde det på, men så må du selv gøre det (grundet produktansvar). Det er typisk noget grøn stads som har viskositet som...ja snot smiley

Kommentér på:
Slangeløse dæk med slanger. Men uden foretrækkes! Muligt?

Annonce