1.322 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Bremser - er det normalt? Bremser - er det normalt?

Har lige kigget på min MC (cbr400rr fra 1991) for første i ca. 5 måneder. Den har stået tørt og varmt, og ingen problemer med at starte, men forbremsen var helt blød. Altså som i så blød, at den kunne trækkes helt ind til håndtaget uden den store bremseeffekt. Jeg går udfra, at det hjælper at udlufte bremserne, og tror ikke den har mistet bremsevæske, men er det normalt, at den bliver så slap af at stå stille? Har jeg en utæthed et sted? Er det farligt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bremser - er det normalt?
  • #1   31. mar 2015 Altså hvis bremsegrebet kan trækkes ind uden bremseeffekt, så ja, det er farligt, så kan du jo ikke bremse.

Der må jo næsten være en utæthed, da det er et lukket system. Gætter på du har de originale slanger på?

• #2   31. mar 2015 Jeg tænkte nu mere på om det var farligt at køre med, efter jeg havde udluftet/fået bremsen til at virke igen smiley

• #3   31. mar 2015 du skal være meget opmærkrsom på det evt stil den med en strips på natten over efter du har udluftet

• #4   31. mar 2015 Det er ikke normalt! Så få kigget på det. Hvis du har haft styret af, og har haft masteren hængende på hovedet og rystet rundt, kan der være kommet luft i, men som du beskriver det = utæthed!

• #5   31. mar 2015 Gvis du kan få den luftet godt nok ud til den kan holde et konstant fast tryk, så er det ikke farligt at køre med.
    Men hvis den stadig har bremseslanger fra 1991, er det nok en god ide at skifte dem til nye.
    Kan du ikke få den til at holde trykket, skal masteren renoveres.

• #6   31. mar 2015 Jeg synes det lyder som en død master - et nyt pakningssæt, så er den snart kørende igen smiley

• #7   6. apr 2015 Hej. Ville lige fortælle, hvordan jeg fik løst problemet. Jeg satte en elastik på natten over - og nu virker den fint igen. Tror nu lige jeg udlufter nede fra kaliberen for en sikkerheds skyld.

Kommentér på:
Bremser - er det normalt?

Annonce