{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bremser
  • #1   25. okt 2023 Kender dem ikke, men som jeg ser dem kan man så bare pumpe luften ud af systemet.
    Problemet kunne være når det til start "kun" er luft der skal igennem om fjedrene vil give sig så det virker efter hensigten.

    Men og udlufte ved at aktivere bremsehåndtaget gør jeg stort set aldrig. Sætter en slange på luftskruen, ned i en bøtte og løsner. Så render væske og luft af sig selv. Det er nemt nok, og ikke den store videnskab.
    Hvis man ikke har mod på det, lad være. . Bremser skal virke og man skal være klar over hvad man laver


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.663
    #2   25. okt 2023 I modsætning til Henrik, er jeg den utålmodige type, så jeg pumper altid når jeg udlufter - og det tager ingen tid.
    En af årsagerne er at flere af mine cykler har bremseslanger som buer opad - så der er det ikke nok at lade det løbe igennem.

    Jeg har endnu aldrig stået i en situation, hvor jeg manglende dem der, så i min verden er det spild af penge. De sikrer ikke mod at der fiser luft retur når man slipper bremsegrebet, for der kan komme luft ned langs gevindet på skruen.

    Et korrekt fungerende bremsesystem, kan nemt luftes korrekt ud uden dem der.
    Kan man ikke det, så skal man fejlsøge i stedet for at tilføje nye fejlmuligheder.


  • #3   25. okt 2023 Det var også min tanke, om de trækker luft retur, jeg har altid selv udlufted mine bremser og lige renoveret mine kaliber, som blev total skilt ad fik nye pakninger over alt og nu spiller det bare. Men det der fanget min nysgerrighed var speed bleeders som jeg aldrig har set før og kunne godt tænke mig at vide mere om dem, ved at systemet skal være fuld af olie så skulle det være nemt at åbne begge udlufter i mit tilfælde, skifte til nyt olie og så lukke begge udlufter igen , så kun åben en gang , men virker det ,er der ingen som har prøvet det af

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 280 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.663
    #4   25. okt 2023 Ved du hvordan du lufter bremser ud?

  • #5   25. okt 2023 Den du har kig på kender jeg ikke kvaliteten af, men jeg har haft en MC med udluftningsskrue fra Stahlbus, den fungere rigtig godt. Samme princip som den du kigger på.
    De kan købes ved Louis i Tyskland.


  • #6   25. okt 2023 Jeg tager et kig, er allerede kunde der

  • #7   26. okt 2023 Jeg bruger stahlbus, samme princip. Og mener det er guds gave til mc folket. Det er så usigelig let og hurtigt at udlufte og skifte væske at man tror det er løgn.
    Der kommer ingen luft retur gennem gevindet det sørger en o-ring for. Og selvom der gjorde ville det ikke komme ind i kaliberen da kuglen er belastet af en rimelig stram fjeder, som lukker inden trykket er væk….

    Stahlbus har også en lille simpel vakuum suger som man ikke må snyde sig selv for når man putter i kurv smiley


    profilbillede
  • #8   26. okt 2023

    profilbillede
  • #9   26. okt 2023 Ok så er min nysgerrighed blevet for stor, det må jeg simpelthen prøve af, det må indgår i renovering og vedligeholdelse vinter projekter.
    Tak for diskotion og info.


  • #10   1. nov 2023 Hvis det er en cykel med f eks dualbrake så er der kun en vakuum suger der kan trække luften ud
    Det er jo lidt naturstridigt at lufte en mc bremse ud da luften skal ud nederst på bremse linen


  • #11   2. nov 2023 Da jeg er skiftet fra Brembo skive til dobbelt duplex tromle har jeg ikke mere problemet. Stahlbus var lidt af en gave til mig - Som jeg udlufter bremser er det en to mands opgave, og det var min hustru ikke altid enig med mig i!

  • #12   2. nov 2023 Køb en bremse udlufter i biltema til en kompressor det virker vær gang

    profilbillede
  • #13   6. nov 2023 Har den allerede ,men fortrækker den gammeldags model

Kommentér på:
Bremser

Annonce