Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stødstangs motor??
  • #1   3. apr 2015 Der er sikkert en godt grund, den konstruktion stort set, ikke bruges længere. Den er fin på langsomgående motoren, men der er også mere vedligeholdelse pga flere slidflader

• #2   3. apr 2015 Konstruktionen er ikke dårligere, men den er mere gammeldags. Der er jo flere bevægelige dele, og de kan have tendens til at tikke lidt mere i ventilerne.

Faktisk kører stort set alle store v8 motore stadig med stødstænger.

• #3   3. apr 2015 Er reglen indenfor dragracere/topfuel ikke at de skal være med stødstænger?
    Det er da i hvert fald ikke en langsom motor smiley

• #4   3. apr 2015 Jeg ved ikke om de er det, men de plejer i alt fald at have det...

• #5   3. apr 2015 Det er jo lidt svært at svare på motor, der flere forskellig måder det forskellig man har lavet justering må i de forskellige motor. Men generelt kan man ikke sige at en stødstangs motor er en dårligere konstruktion end en med overliggende knast.

• #6   3. apr 2015 Nu der jo også forskel på motorer med overliggende knast . Har den dobbelt overliggende knast , stilles ventiler som regel med brikker .
    Har den derimod kun en knast , er den med vippearme og stilles med en skrue og kontramøtrik .
    Stødstangs motorer er et ældre princip , men absolut ikke ringere .
    Hvilken stødstangs motor snakker vi om ?
    KIM

• #8   3. apr 2015 Ja jeg mente nok at det var stødstangsmotorer de brugte i top fuel osv smiley

• #9   4. apr 2015 Stødstangsmotorer er ikke dårligere, det er bare et gammeldags princip, og til dels også mindre effektivt end overliggende knaster, da ventil drevet er tungere og større.
    Men teoretisk kan man med strammere fjedre løse det, og så vil man kunne få præcis lige så mange heste ud af en Stødstangsmotor som en ohc smiley

• #10   4. apr 2015 Tak for svar smiley

Jeg har fundet ud at det er sådan en motor på den jeg roder med'
    Men når man læser og googler ventil indstilling både herinde og andre steder ser det let ud! Men jeg blev i tvivl da det ikke lige er den motor type der typisk bliver beskrevet smiley

• #11   4. apr 2015 Det er akkurat lige så simpelt som en ohc, med mindre ohc'en har hydrauliske ventilløftere, fordi så skal de slet ikke justeres. Men det er ikke noget man bruger på så højtydende motorer som der for det meste sidder på motorcykler.
    Må jeg have lov at spørge hvad det er for en motor?

• #12   4. apr 2015 Ja det har den helt sikkert ikke smiley
    Det er en af de " dyrere kinesere" Regal Raptor 150cc ! Det er vidst kun den ud af kineserne og så Jinlun 150 cc der er lavet med den motor!
    Jeg det sjove er at jeg konstaterede en fake tændtørs tilslutning igår på venstre side( har lige fået at vide at Jinlunen kun har et tændrøt) Så tænkte jeg at jeg bare ville se til ventilerne og fandt så ud af det var den motor type!
    Det er en 1 cylle 4 takter!
    Jeg har tjekket karb og den flyder ikke over men der kommer benzin i olien ved kørsel og jeg vil bare gerne vide hvorfor når det ikke er karburator!:-)
    Jeg synes det er sjovt at rode og lære selv men må selvfølgelig også se begrænsningerne smiley

• #13   4. apr 2015 Prøv at så forum " hvis svømmer hænger" der er billeder af alt

• #14   4. apr 2015 Jeg skulle mene at alle Chryslers V8 HEMI er med stødstænger.

http://wardsauto.com/wards-10-best-engines/challenger-srt-hellcat-fine-daily-driver

HD er med stødstænger. Så det er vist lidt et USA fænomen nu til dags.
    Men der er de meget glade for dem.

Og så selvfølgelig på min BSA B40 smiley

Kommentér på:
Stødstangs motor??

Annonce