2.024 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Afmontere håndtag Afmontere håndtag

Hej. Jeg skal til at skifte styr (og håndtag) på min gl1000. Er der et trick til at afmontere gummihåndtagene? Eller er der kun den hårde vej med at dreje og trække, og så håbe at de ikke er groet helt fast.

Hvad med når de ny skal monteres igen? Skal de have noget smørelse inden de monteres eller lign?

Måske er det et dumt spørgsmål, men så må I bære over med mig ;0)

Mvh Frank

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning i parcelhushave og bortkørsel i 8270 Højbjerg 1.200 kr.
  • Hækkeklip 1.300 kr.
  • Handymand 790 kr.
  • Nedtagning af markise på altanen 1.100 kr.
  • Udskiftning af vandhane i køkkenet 800 kr.
  • Tage to lamper ned 205 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afmontere håndtag
  • #1   30. jul 2015 Skær dem af med en hobby kniv, har du en kompressor så giv dem et skud i enden så smutter de af
    Nye monteres lettest og bedst med et skud hårlak. Får dem til glide problemfrit på plads og "limer"når det tørrer.

• #2   30. jul 2015 Jeg har med succes monteret med karrosseri lim eller montage lim. Du må ikke smøre når du monterer de nye. Hvis de kan dreje let rund bliver du sindsyg smiley

• Gumledyr G
    Gumledyr G Tilmeldt:
    feb 2014

Emner: 5 Svar: 47
    #3   30. jul 2015 Jeg brugte en tækketråd formet som et håndsving og isopropylalkohol til afmontering. Stik tækketråden forsigtigt ind evt med en tynd skruetrækker son hjælp og drej på håndtaget du har formet i den anden ende af tråden. Så suser den hele vejen rundt og løsner. Sprøjt lidt isopropylalcohol på eftr behov.

Der er inspiration at hente på youtube f.eks: http://youtu.be/UjRNcoqhsCs

Hvis du bruger olie til at løsne som ham i videoen, så sørg for det er pinligt godt renset af bagefter. Ellers får du ikke de nye til at side fast igen.

Ved montering "smurte" jeg både styr og håndtag med isopropylalcohol.
    Det fordamper lynhurtigt så på med det nye håndtag hurtigt inden alcoholen er væk. Så sad mine supergodt. Er de løse så af igen og lav tricket med hårlak.

• #4   30. jul 2015 Hvis de ikke skal genbruges, hvorfor så alt det bøvl, skær dog skidtet af med den kniv, som der foreslås.

• #5   30. jul 2015 Hej. Venstre håndtag røg ret nemt af. Højre derimod er lidt mere tricky, det drejer jo rundt.... Surprise!!!

Jeg tror jeg må gi den et skud med kompressoren i weekenden, når naboen er hjemme.

Jeg vil helst ikke skære dem i stykker, det kan jo være man skifter mening

Mvh frank

• #6   30. jul 2015 Så forsigtigt en skruetrækker i og et godt skud wd 40

• #7   31. jul 2015 jeg brugte trykluft og vred/rullede dem af. højre var også et helvede.
    når de nye skal på holder jeg også til hårlak, de glider nemt på og efter lidt tid klistrer de lidt fast. håndtagene drejer ikke rundt, men man har stadig en chance for at få dem af smiley

• #8   1. aug 2015 Vand Under Håndtaget , så er de til at dreje af !!

Kommentér på:
Afmontere håndtag

Annonce