4.057 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hjææææælp, gevind til tændrør er måske Hjææææælp, gevind til tændrør er måske

Hvem er mester i gevind til tændrør, min CBX satte ud på cyl. 4 & 6 så efter udskiftning af alle 6 tændrør, ville 4 & 6 ikke tilbage i deres gevind, så 4erens blev lidt ulden i toppen, hvad skal jeg gøre

Anders Peter Hansen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte 2 lamper op 500 kr.
  • Fallen dryer blocking entrance into bathroom 2.000 kr.
  • Reparation af sage espessomaskine 1.000 kr.
  • Flydespartel 1.500 kr.
  • Montering af låge på intregreret opvaskemaskine / Siemens 1.540 kr.
  • Ukrudt fjernes 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjææææælp, gevind til tændrør er måske
  • #2   31. mar 2005 prøv og undersøge om man ikke kan sætte en helicoil i, eller skal der sættes bøsninger i ;o(

• #3   31. mar 2005 ...Kan man ikke bare få skåret et nyt gevind? det tager da ikke ret langtid...

• lars o
    lars o Tilmeldt:
    dec 2004

Følger: 1 Emner: 24 Svar: 94
    #4   1. apr 2005 michael l. nej det kan man ik da gevindet er ødelagt. det ville være det samme som at ville skære 8 mm gevind i et 8 mm hul... en god ide ville være at sætte bøsninger som man kan købe specielt til det koster vist 40 kr a styk

• Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    aug 2004

Følger: 1 Emner: 7 Svar: 64
    #6   1. apr 2005 Helicoil er en rigtig god ting. Du behøver ikke engang at tage topstykket af. Bare du smørre godt med fedt på snittappen når du skære det nye gevin. Bagefter blæser du godt ned i forbrændingskammeret med trykluft. Skulle der være spåner tilbage betyder det ikke så meget - det er jo alu. Du turner bare motoren et par gange inden du sætter tændrøret i igen.
    Held og lykke.
    CB
    P.S. Jonas J ... jeg ville nødig købe brugt af dig smiley

• #7   1. apr 2005 Hmm.. altså.. dengang jeg kørte på knallert... der kom jeg til at smadre gevindet til tændrøret..og der skar vi bare et nyt gevind i det gamle, det virkede fint..

• #8   1. apr 2005 Hmm.. altså.. dengang jeg kørte på knallert... der kom jeg til at smadre gevindet til tændrøret..og der skar vi bare et nyt gevind i det gamle, det virkede fint.. den "retter" vel bare det gamle til igen?

• Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    aug 2004

#10   1. apr 2005 ^ Nej, nej - det er skam min ramme alvor. Det er jo alu spåner. Hvis de ikke bliver blæst ud gennem udstødningen brander de op (bare spør Lomborg om det). Og alu-spåner vil jo ikke risse hverken foring, ventiler eller andet inde i forbrandningskammeret da alt er lave af et hårer martiale end alu - pånær stempler og topstykke og disse er jo legeret. Desuden tror jeg ikke på at der vil være nogle spåner tilbage overhovedet.
    Og tilsidst: Det tager måske 15 min. at sætte en Helicoil i, og så garanterer jeg (næsten - med mindre at man øger vold) at det aldrig vil ske igen.

• #12   1. apr 2005 hej drenge
    Tak for jeres gode og dårlige råd (Jonas J) Brdr. Stevns i Hårlev klarede problemet idag, for kun 175.DKK
    Et par rare mennesker som har et godt værksted & en god butik syd for Køge, ja jeg er som født på ny, og maskinen spinder som en CBX'er.
    Brdr. Stevns har vinter opbevaring af MC for 175 pr. md, jeg har lige betalt 860 pr md. hos Shurgaard, surt

• Christian N
    Christian N Tilmeldt:
    aug 2004

#13   4. apr 2005 Jonas. Vi ville jo kunne blive ved. Jeg kan fortælle dig at jeg har sat Helicoil i et par gange (fordi tændrøret bare er blevet møvet i et ødelagt gevin) - også på cykler jeg efterfølgende har haft hovederep., og det har aldrig givet problemer.
    Det er rigtigt at din metode er billigere (med omkring 2kr. - hvis man kan gøre det selv) og hurtigere (med omkring 15 min.)
    Problemet med bare at møve tændrøret ned i et ødelagt gevin (uanset at det bare er et par rynker der er ødelagt) er at
    - det IKKE er lige så stærkt - det siger sig selv.
    - Du vil gradvis ødelægge gevinet mere efterhånden som du skifter tændrør, idet du ikke har det rette styr - du ved relt ikke om du skrurer dit tændrør lige eller skævt i.
    - Det stykke af gevinet du har ødelagt vil du jo ikke dreje igen, uanset hvor lige du skruger tændrøret i.

Har du prøvet spænde dit rør med det rette moment? På et eller andet tidspunkt vil motoren skyde tændrøret ud - med garenti!! og det skal nok bedst passe sig, at det 700km. nede i Tyskland.

Anders Peter H. Hvordan lavede de det?

CB

Kommentér på:
Hjææææælp, gevind til tændrør er måske

Annonce