594 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Modificering af udstødning Modificering af udstødning

Hey Bikers

Er godt klar over at det her kan lyde en smule "drengerøvsagtiggt", men alligevel ;o)

Hvis man er ok tilfreds med lyden på sin Bike, men godt lige kunne tænke sig lidt mere knald/sovs i lyden, er der så nogle der har erfaringer med at "bore" i potten?

På min udstødning kan man faktisk gøre det, da afgangsrøret sidder lidt inde på en plade med et hul i midten. Men jeg tænke på om store eller små, mange eller få huller, gør forskellen og om det laver om på modstanden?

Da der ikke laves andre potter til min bike, tænkte jeg om det ikke kunne være en mulighed for at få lidt mere knald i lyden...?

Hvis nogle har erfaring eller kender til folk der har ekspermenteret med det, så er jeg meget interesseret :o)

Folk med biler roder vel også med den slags, men om de bruger mange eller få huller i bagpotten har vel også betydning?

Mvh og god aften ;o)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Modificering af udstødning
  • #1   18. apr 2007 Tak for svaret!

Jeg har taget et kik inde i potten, og det er som om den har flere led. i midten sidder der også et rør som er meget mindre i selve udstødningen. Hvorefter den sidste del går også ud i et rør. Vil det så have betydning for modstanden hvis man laver om på røret i sidste led?

• #2   18. apr 2007 Ok

Jeg ville bare logisk tænke at den sidste del muligvis bare er optimeret efter støj niveau. Og at forrøret og lidt af potten styrer modstanden.. Så kunne man måske med sidste del give den lidt mere udgang.

At fjerne indmad vil vel også lave mere om på modstanden, som du selv skrev.

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.724
    #3   18. apr 2007 Hvis du alligevel skal ud i at modificere en original potte, kan du vel lige så godt købe noget som tilnærmelsesvis passer, og tilpasse det?

Kommentér på:
Modificering af udstødning

Annonce