1.234 visninger
|
Oprettet:
Momentnøgle {{forumTopicSubject}}
Efter sidste service virkede det som om motoren skiftede mellem 3 og 4 cylindrer. Det har så vist sig at mekanikeren havde lavet et hak i tændkablet. Fik skåret et stykke af og forlænget det med en kabelstrækker.
Så langt, så godt.
Det løste så ikke det hele alligevel og har nu fundet ud af at det er mellemgasfordeleren (den på udstødningssiden) den er gal med.
Iflg haynes skal den strammes med 256,45 NM og jeg har kun en til 200.
Er der en venlig sjæl der kan låne mig en?
Er det bedst at bruge en elektronisk momentnøgle, har luret lidt på denne..
nov 2009
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 13 Svar: 183
apr 2009
Følger: 5 Følgere: 61 MC-er: 2 Emner: 37 Svar: 2.277
jul 2016
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 16
Jeg tror du har læst forkert i manualen.
256,45 NM har du læst, men det må være fordi du læser NM forkert.
I de Engelske (Amerikanske) manualer er NM ikke NewtonMeter men NanoMeter.
Det betyder at når du har strammet den til, så den lige har "sat" sig, skal du dreje den nøgle du spænder med, yderligere 256,45 NanoMeter.
Det er lidt øv med denne forkortelses forvirring, jeg tror der er mange der har strammet for meget i tidens løb.
Jeg håber du får held med at få den til at køre ordenligt.
Ellers må du lige sende en besked, måske kan jeg hjælpe, jeg har rodet en del med min mellemgasfordeler, den satte sig hele tiden fast når jeg kørte over 153 km/t og så gik ind i et blødt venstresving
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 1.877
Se at få den skiftet ASAP, ellers dør baby
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.644
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 208 Emner: 102 Svar: 3.794
56,45 + 200 = 256,45
Det er da logik for høns.
apr 2010
Følger: 2 Følgere: 9 Emner: 65 Svar: 2.644
troede kun det var honda-MCer der havde dem
jun 2012
Følger: 29 Følgere: 50 MC-er: 6 Emner: 53 Svar: 478
FUCK i er nogle fjolser- dumme svar mm. Tror jeg sletter min profil.
Dog vil jeg give mit ærlige svar inden,, lyt ikke til fjolser som tror de kender løsningen.
Svaret er: Du har forkert luft i dækkene, dette snyder din tryk kontrol som sender besked til bremserne om at der er fare.. Derfor bremser cyklen en smule hvilket adsted kommer symptomerne.
Løsning: Ned til tandlægen og få pumpet lattergas ind i dækkene..
Grin ikke af lattergas, det er alvorlig SHIT...
Momentnøgle