{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.364 visninger | Oprettet:

Utæt tank på SV1000SK3 {{forumTopicSubject}}

Hej Forum,

Mit SVin er begyndt at bløde benzin fra svejsningen rundt om den studs hvor overløbsslangen sidder. Garantien er lige udløbet (dvs. den er 2 år gammel) og jeg nægter simpelthen at betale for udbedring af en så alvorlig konstruktionsfejl. Det skal desuden indskydes at der ikke er noget rust på cyklen overhovedet og at den altid holder i tørvejr... Det er simpelthen for dårligt!!!!

Hvad skal jeg gøre og er der nogen andre herindefra som har erfaringer med samme eller lignende problem?

Se billeder af tanken her: http://www.svrider.dk/forum/index.php?topic=7421.msg76450#msg76450

/Jakob R


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Utæt tank på SV1000SK3
  • #1   12. aug 2007 Back to dealer!

    Kan du ikke ordne det på garantien? Det er jo uhyr nederen fejl det der!!

    Burde aldrig være sket på en Japser


  • #2   12. aug 2007 Der er desværre ikke længere garanti på - Den har lige haft 2-års fødselsdag inden sommerferien! smiley

  • #3   12. aug 2007 det der havde sgu ikke gået i min verden, jeg havde gået tilbage og sagt de skulle reklamere den, og ville de ikke, så ville jeg gå til importøren, og derefter forbrugerklagenævnet

  • #4   12. aug 2007 du kan sagtens reklamere over den, så skal forhandleren bare sende en forespørgsel til importøren

  • #6   12. aug 2007 Jeg tror at jeg vil prøve at tage fat i BikX som jeg har købt cyklen hos... Ellers må jeg tage fat i importøren!

    Vil stadig gerne høre jeres mening og forslag til hvad jeg skal gøre... Og tak for alle kommentarene!!!!

    I er guld værd smiley


  • #7   12. aug 2007 Der er efterhånden en del SV-ejere der har fået ny tank pga. den samme fejl som du oplever. Så brok dig hos forhandleren og se de ikke æder den på garantien alligevel.

  • #8   13. aug 2007 Min cykel er sat'me blevet tilbage kaldt i USA for NETOP den fejl jeg oplever... Det er satme for dårligt at det ikke er tilfældet i DK smiley

    Citat:

    Recall of the 2003-2006 Suzuki SV1000, SV1000S, SV650 and the SV650S




    --------------------------------------------------------------------------------
    Make / Models / Years:
    SUZUKI / SV1000 / 2003-2006
    SUZUKI / SV1000S / 2003-2006
    SUZUKI / SV650 / 2003-2006
    SUZUKI / SV650S / 2003-2006
    Manufacturer : AMERICAN SUZUKI MOTOR CORP.
    Manufacturer’s Report Number : 2086
    NHTSA CAMPAIGN ID Number : 06V013000
    Mfg's Report Date : JAN 11, 2006
    Component: FUEL SYSTEM, GASOLINE:STORAGE:TANK ASSEMBLY
    Potential Number Of Units Affected : 4841

    Summary: On certain motorcycles, repeated stress from vibration can cause a crack to form in the area where the liquid/vapor separator bracket is welded inside the fuel tank. This can allow fuel leakage to occur.

    Consequence: Fuel leakage in the presence of an ignition source can result in a fire.

    Remedy: Dealers will replace the fuel tank free of charge. The recall is expected to begin in February 2006. Customers may contact American Suzuki at 714-572-1490.

    Notes: Customers can also contact the national highway traffic safety administration’s vehicle safety hotline at 1-888-327-4236 (TTY 1-800-424-9153), or go to www.safecar.gov


  • #10   13. aug 2007 Tilbagekaldelsen i USA er helt tilbage fra 27 januar 2006....

  • #12   13. aug 2007 Jeg har snakket med forhandleren og de bad mig om at sende en mail med billeder.

    Jeg kunne forestille mig at Reinhardt ville bede mig om at rende og hoppe så de ikke risikerer at skulle betale for en masse udskiftninger hvis de gav mig medhold... Desværre!!! Men nu får vi se...


  • #13   13. aug 2007 Så går der lige USA paranoia i den...

    Citat fra Suzuki USA's officielle tilbagekaldelse som vedrører utætte tanke på eks. SV1000SK3:

    WARNING
    SUZUKI STRONGLY RECOMMENDS THAT YOU DO NOT RIDE YOUR AFFECTED 2003~2006 MODEL YEAR SV650/S OR SV1000/S MOTORCYCLE UNTIL THE REPAIR HAS BEEN COMPLETED
    To minimize the risk of injury or death, do not ride, or allow anyone else to ride, your motorcycle. We also recommend that you store your motorcycle in a well ventilated area away from any source of ignition (e.g. gas water heater, gas dryer etc.) until your motorcycle has been repaired by your Suzuki dealer.


  • #14   13. aug 2007 Typisk suzuki TL-S'erne havde samme problem...min var også pisse utæt efter få ugers brug.....så ny tank skal der til.

  • #15   13. aug 2007 det er jo typisk SKRU-zuki

Kommentér på:
Utæt tank på SV1000SK3

Annonce