2.186 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 28 Svar

mc gider ikke starte mc gider ikke starte

Ok har lavet det her indlæg før men kan ikke finde det, For at gøre en kort historie lang købte jeg en mc transporteret den hjem på en trailer i regnvejr og nu gider den ikke starte

kan høre starteren prøver men der sker ingenting har checket dødmandsknappen og rykket rundt på chokeren osv og senest idag har jeg sat et helt nyt batteri i... stadig ingenting.

fik så anbefalet jeg skulle købe noget diesel start halløj fra tanken så købte noget der hedder "BASTA Diesel og Benzin Start" fra statoil.

mit spørgsmål er så der fire luftfilter på cyklen og på dåsen står der 1-2sec hvor skal jeg spraye præcist og hvad skal jeg gøre imens..

hvis de nogen der ved hvorfor den ikke gider starte så modtages forslag med kyshånd..igen.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte stikkontakt 1.550 kr.
  • Vandhane skal strammes fast 650 kr.
  • Udskifte en wifi-stik som er gået i stykker. Har købt det nye som skal sættes i. 700 kr.
  • Stoppet toilet 1.700 kr.
  • Sætte lamper op. 700 kr.
  • Havehjælp 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  mc gider ikke starte
  • #1   14. aug 2007 det kan også være dine tændrør der er gået. har jeg prøvet flere gangepå min gamle ducati

• #2   14. aug 2007 Da min gjorde det, tog jeg tænrørene en efter en over til en plænklipper for at se hvor godt de gnister. der kan man se det.
    og hvis det er det, er det fordi du er kommet til at drukne den, har du hørt et knald fra udstødningen??

• #3   14. aug 2007 Det er ikke fordi den står i gear, eller der er et problem med kontakten til sidestøttebenet..?

• #4   14. aug 2007 har hørt det der med at drukne den flere gange hvor fra ved jeg om den er druknet eller ej? ved ikk med tændrør efter 4 timers transport burde de da virke? den står i neutral.

• #5   14. aug 2007 Gætter på, at nye tændrør, samt benzin i tanken og dieselstart gør tricket. Der skal bare sprøjtes ved luftfiltrene.
    Er benzinhanen åben?

Når du har fået den til at køre, og stiller den væk for vinteren, så brug sæsonpausen på at finde den originale luftfilterkasse, så du kan kassere de 4 bolt-on filtre. Det kommer den nemlig til at køre meget bedre med.

• #6   14. aug 2007 hvis din cykel ikke tænder første gang og da lader den stå og kører i starteren, drukner du den og skyder tændrørene. min startede første gang da jeg skiftede til nye.
    tændrørene skyder også nemt og tit hvis de har stået stille i lang tid fx en vinter.

• #7   14. aug 2007 har du åbnet for benzinhanen?

• #8   14. aug 2007 Min Ducati havde samme problem indtil i aftes, hvor den fik nye tændrør - Med nye tændrør startede den i første forsøg, og kører nu igen glimrende!
    ... du kan forsøge at rense tændrørene med en stålbørste, for at se om det giver noget, men i sidste ende er en håndfukd nye ikke så kostbare, så hvis det har effekt, så bare afsted efter nogle friske.

• #9   14. aug 2007 ok det sygt meget man skal prøve... På benzin hanen står der PRI, RES, ON, OFF har sat den til pri som sagt her. Nu når jeg tænker over det har den en lugt af benzin hvad betyder det mon? Der en der sagde hvis den lugter af benz er den druknet. Anyways aner ikke en dyt om tændrør ved ikke engang hvor de sidder. Har lige fyldt en 5 liter benzin på idag men prøver det i sagde imorgen men hvis der ikke virker så ryger den på værksted det bare surt der 2 ugers ventetid endnu smiley
    men tak for svarene.

• #10   14. aug 2007 Michael H #1 smiley - har en pointe

"kan høre starteren prøver men der sker ingenting " - kører motoren overhovedet rundt?

• #11   14. aug 2007 ok gør det imorgen og melder tilbage på den her tråd.

men hvad mener i med om motoren kører? Der sker jo ikke noget når jeg prøver at starte den den siger den der "briihiihiibriihiihii" lyd men sparker ikke rigtigt igang.

• #12   14. aug 2007 "briihiihiibriihiihii" - Det ville jeg nu tolke som om at starteren ikke tager fat! smiley

• #13   14. aug 2007 kan se du er fra Nordsjælland.. men hvor mere præcist?
    Min kammerat fra Skovlunde havde samme problem med hans suzuki GSX 750F - må være lidt i stil med din cykel.. han fik nye tændrør mm. ved lille service.. det afhjalp hans problem..
    Han kunne heller ikke starte den med elstarter - han er ikke så super teknisk.. så jeg prøvede at løbe hans cykel i gang for ham.. det reagerede den på og startede.. gik fedt og smed sort røg i starten.. pga. alt det benz den havde smidt ind.. men startede.. efterfølgende startede den fint på starter..
    MEN.. hvor er du fra lidt mere præcist?

• #14   14. aug 2007 Hej Jim er fra snekkersten har smidt en sms efter dig så håber du kan hjælpe med at løse problemet smiley

• #15   14. aug 2007 det kan vel også være sikringer eller tændingslåsen

• #16   14. aug 2007 det kan da være rigtigt meget...-men det kunne jo også bare være en lille dum ting der gøres forkert...-men var det låsen eller en sikring ville den nok slet ikke gøre noget;)...-tændspolen kan det også være...

• #17   15. aug 2007 Det virkede squ! jeg sprøjtede en god røvfult dielselstarter shit på uden choker og den hostede lidt så sprang den igang.. sprøjtede nok en 7 sec vil jeg tro.. ok den kører nu så men hvordan ved jeg om den ikke går ud igen lige så snart jeg kører en tur?

Har et andet problem nu efter jeg sprøjtede en masse af det der motorstart halløj på begyndte den at dryppe ned af forrørene med et eller andet væske kommer det fra selve mcen eller pga jeg sprøjtede det der på`?

• #18   15. aug 2007 Lad den nu gå sig rigtig godt varm, og se så om drypperiet er diverse kondens, æter, benzin o.l der tørrer.

Når den er ordentlig varm, så sluk den. Lad den stå en halv times tid, og start så igen. Nu skulle den gerne trille i gang uden motorstart og choker.

Gør den ikke det, er det noget ukorrekt justeret eller en masse lort i dine brændstofsystemer.

• #19   15. aug 2007 kan squ se den drypper benzin det er ret skidt ikk? drypper langsomt ned langs siden.

• #20   15. aug 2007 skal jeg bare lade den tændt stå tændt en halv time..? er det ikke farligt når den drypper en masse benz rundt omkring?

• #21   15. aug 2007 Jo er det benzin og det fortsætter, så sluk

• #22   15. aug 2007 Og så fortsætter vi her. Du kommer til at fortælle, hvor benzinen kommer ud.

Det kan sagtens hænge sammen med dit startbesvær. Har du hængende svømmerventiler, vil benzinen fortsat flyde til motoren, hvad enten den kan bruge den eller ej. Dette medfører drukning.

Har du en utæthed i en benzinledning, får karburatorerne muligvis ikke mad nok.

Grundet æteren langt større brændbarhed, kan du faktisk knale en druknat motor i gang på den. Ved 20 grader er kompressionen alene nok til at atænde den.

Så hvor løber benzinen ud???

• #24   15. aug 2007 løber ud der omkring forrørende.. det blandt andet en plastic tube det løber fra. men det svært at se drypper diverse steder fra

• #25   15. aug 2007 prøver at se om jeg kan tage et billede af det men skal lige finde mit digital kamera frem.

• #26   15. aug 2007 Har lige send dig en PB med et telefonnummer - klem en gang på tråden - tror ikke du er ret lang fra at have lortet kørende smiley

• #27   15. aug 2007 mon ikke bare det er mørre benzinslanger? Har lige haft samme problem på min egen.. har skiftet alle 3 slanger fra tank/hane og løst problemet sådan..

Jeg er ret sikker på at den gsx400 er med vakumdåser.. så hvis svømmer hænger vil motor ikke bliver fyldt med benzin.. der ryger kun benz igennem når der er vakum på.. så er temmeligt sikkert ikke det.. (såfremt den er med vakumdåser selvfølgeligt ;o) - er 99% sikker på den er med vakum.)

Jeg ville tjekke ved hanen og de 3 slanger som går derfra (2 fra tank som er "ON" og "RES" ("ON" kan hedde "RES") og så den 3. som går til pumpe..) 2 af dem var mørre på min.. - hullede..
    Men men men.. det er let at tjekke hvor benz løber fra da.. bare af med plastik som måtte sidde i vejen og kig :o)

• #28   15. aug 2007 Jim A:
    Den har vacuumreguleret ventil. Det meget sandsynligt møre slanger, muligvis kombineret med hængende svømmere. Sættes hanen i Prime, starter drypperiet!

Vi kigger på det i morgen!

• #29   15. aug 2007 Ja det fedt der nogen der gider kigge på det selv hvis man tilbyder folk betaling gider de ikke og værkstederne skider på én med lange ventetider. Men nu kommer knud og ser på det det så det rigtig fedt han hjalp også en del over telefonen så respekt for det.

Der desværre lidt vej endnu før den kommer ud og kører har blandt andet også smadret mit speedometer så skal have sat et nyt på gjort den ren så den lige kan blive synet forhåbentlig.

den har stået og samlet støv pænt lang tid.

Kommentér på:
mc gider ikke starte

Annonce