Brændt stempel men hvorfor? Brændt stempel men hvorfor?
Hej.. Jeg kører en 2-taks maskine(Honda NSR 125), den har sat sig og da jeg nu har fået den skilt ad viser det sig at stemplet er brændt i toppen og og noget tyder på at den har brændt alt for varmt, men hvorfor? Den har bare kørt med standard indstillet karburator, og original luftfilter.
Kan det skyldes urenheder i karburator så den har fået for lidt benzin eller skyldes det tændrøret?
Håber nogen kan hjælpe? fordi jeg vil ikke begynde at køre med et nyt cylinder før jeg har fået rettet fejlen..
Billeder: http://img138.imageshack.us/img138/7773/dsc00129kq3.jpg
http://img153.imageshack.us/my.php?image=dsc00131mm5.jpg
(link fjernet)
(link fjernet)
Mvh. Mathias
maj 2007
Følger: 67 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 523
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
For mager blanding
For varmt tændrør
For dårlig olietilførsel
Det er vel det????
maj 2007
Følger: 67 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 523
sep 2006
Følger: 98 Følgere: 106 MC-er: 4 Emner: 58 Svar: 482
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 90 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.500
(falsk luft er også mager blanding)
maj 2007
Følger: 67 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 523
maj 2006
Følger: 11 Følgere: 14 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 602
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
maj 2006
Følger: 11 Følgere: 14 MC-er: 5 Emner: 38 Svar: 602
Brændt stempel men hvorfor?