{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Km mellem olieskift
  • #2   2. dec 2019 Tror man skal tage den påstand med et gram salt

  • #3   2. dec 2019 På min Grand Punto fra 2008, skifter jeg èngang om året ved omkring 25000 km. På min søde kære Brum Brum ved inden 10000 km.

  • #4   2. dec 2019 Skifter når det trænger

  • #5   2. dec 2019 Videoen du linker til er af en bil der har stået stille i 18 år og manden snakker om at skifte 20 år gammel olie = den har nok ikke kørt sine 1.2 millioner km uden olieskift.

  • #8   3. dec 2019 Skifter når jeg husker det, det har virket fint indtil videre smiley

  • #9   3. dec 2019 Nu kan man ikke helt sammenligne en bils motor med en mc. Mc-ens olie forurenes med slidt fra koblingen. Det gør bilens ikke.
    Men er bilens motor en diesel, så bliver olien nok forurenet meget mere med sod.
    Det er nok svært at finde ud af hvor længe en olie stadig er god nok, så for at være på den sikre kurs, så anbefaler mc-producenterne selvfølgelig at skifte i god tid.
    Det giver samtidig deres forhandlere mulighed for en ekstra fortjeneste og måske lidt ekstrasalg nu motorcyklen alligevel er i værkstedet.


  • #10   3. dec 2019 Så er det vinter hva? smiley
    Men ja, vi skifter nok for tit på MC'en - specielt dem der kun kører et par tusinde på en sæson. Omvendt tror jeg ikke MC og familie bilen er direkte sammenlignelige:

    MC'en har fælles olie med gearkasse og kobling. Biler har olie i gear kasse separeret fra olien i motoren (og ingen kobling i oliebad), så man kan lave dedikeret olie med additiver til det hårde liv i motoren.

    MC'en er ofte (i hvert fald hos nogle af os) luftkølet med deraf større varians i temperatur

    MC'en kører med væsentligt højere omdrejninger end de fleste biler. Både ligeud af landevejen og specielt når den skal fyres af.

    MC'en er væsentligt hårdere tunet end de fleste biler - de færreste biler har 100+ hk til 600cc

    MC'en er en HOBBY----- og den skal selvfølgelig have det bedste smiley


  • #11   3. dec 2019 Ja - tankevækkende at moderne højtydende marine diesler slet ikke skal have skiftet motor olien i hele skibets levetid.. smiley
    Der må være et kursus Auto og MC konstruktørerne har glemt at tage..?!
    smiley
    Men al det r jo snart ligemeget.. smiley


  • #12   3. dec 2019 @Henrik, det er gået min næse forbi?

  • #14   4. dec 2019 Hvis der er vand i olien på en motorcykel, så bliver den kørt for pænt. Ud og hive den i øret, så fimser det vand ud i en fart når olien når over 100 grader smiley

  • #15   6. dec 2019 Eller kør en længere tur og tjek alle udluftninger på motoren og tøm filterkassen

  • #16   6. dec 2019 Vandet fordamper vel også ved olie temperaturer under 100c, det tager bare længere tid?

    Min monster har oliekøler og termometer, men ingen termostat, den er jo designed til italienske temperaturer. Jeg er ingen 200km/t mand men kører frisk til, også i området hvor der klippes i kortet men selv om sommeren ligger olie temperaturen på max 95-98 grader. Til gengæld kører jeg aldrig under 20km på en tur, og i ydersæsonen har jeg en lille plade for oliekøleren for at holde temperaturen oppe. Olien ser dog frisk ud her ved sæson afslutning.


  • #17   6. dec 2019 #16 præcis der kommer ikke vand i olien bare man kører frisk og ikke for korte ture smiley

  • #18   7. dec 2019 Min olie ser ret fin ud , har indtil videre kørt 2sæsoner , ca 13~14000 km. , hvis ellers gearkassen ikke bliver træg i skiftet eller andet så tænker jeg 20000 hverdags kilometer er muligt , dog nok ikke tilrådeligt nok nærmere omvendt

Kommentér på:
Km mellem olieskift

Annonce