1.036 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 3 Svar

Rust i cylinder Rust i cylinder

Hej,

Har købt en Yamaha TT600 for lidt tid siden, og da jeg skal have topstykket renoveret, så opdagede jeg lidt rust på cylinder væggen. Det er meget lidt, men kan mærkes - er det bare i gang med scotch brite/ fin stål uld også rust løsner eller går det i sig selv ved brug? hvad tænker i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Inspicering af opgave 205 kr.
  • Udskiftning af stik til “grisetryne” 230V ifm fjernvarmeinstallation. Haster! Vi skal have etableret et 230V el-udtag med jord inden fjernvarme installationen indendørs kan etableres på mandag. Skal udføres autoriseret. Vi har ikke selv materialerne. 1.500 kr.
  • Afmontering af defekt opvaskemaskine og montering af ny brugt 1.000 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Fugening af bordplade 1.100 kr.
  • Besværlig lås 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Rust i cylinder
  • #1   24. apr 2022 det ligner en "plated" nicasil/hårdtcrom etc cylinder , så det du ser som rust er belægningnen/plateningen der er ved at være slidt igennem
    der er heller ikke mange honemærker tilbage
    hvor mange km har den kørt? er der lavet en kompressionstest ? bruger den olie ?

umiddelbart ville jeg sige opboring og foring eller ny belægning

men , billeder kan snyde
    så prøv med noget korn 240 og se om det kan komme af inden du skyder hul i sparegrisen smiley

• #2   24. apr 2022 Uden at have faglig ekspertise: ser det så ikke ud til, at motoren har kørt i nogen tid med den der "rustplet"? I så fald har stempel og og stempelringe måske selv poleret overfladen så glat, som muligt?
    (Sig bare til hvis jeg er helt i skoven)!

• #3   25. apr 2022 Som dingle skriver er det ikke rust men cylinderens belægning der er slidt væk. Du skal have fat i en ombytnings cylinder + stempel.

Kommentér på:
Rust i cylinder

Annonce