{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.855 visninger | Oprettet:

Køb af ny Mc med gamle dæk {{forumTopicSubject}}

Hej alle , jeg har lige købt en ny Suzuki SV1000 K7.
efter købet har set at bagdækket er fra uge 27 / 2003
dvs. dækket er over 4 år gammelt , forhandleren siger at det er fabrikken der har monteret dækket , hvilket jeg tror er sandt , men kan det virkelig være rimeligt at en sprit ny MC skal leveres med gamle dæk ?
hvis andre har været ude for samme problem , ville det være rart med en kommentar..

Mikkel.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køb af ny Mc med gamle dæk
  • #1   28. mar 2008 Mener jeg læste inde på mcdaekonline at dæk op til 5år betragtes som nye...

    ser lige om jeg kan finde det


  • #2   28. mar 2008 rettele det er 3år de siger på deres side

  • #3   28. mar 2008 jeg ville forlange et nyt !!

    det dæk er intet værd med mindre du bare triller rundt med 50kmt


  • #4   28. mar 2008 Tak for svaret , Du har ret jeg har lige checket siden.
    Forhandleren bør skifte dækkene til nyere dato efter min mening.



  • #5   28. mar 2008 Det er sq nok en gammel K4 hvor de har spraymalet stellet ;o)
    ej spøg til side det er da mega meget for dårligt , det får mig til at tænke på om det mon er derfor min SV kører sidelæns som om den var en supermotard .. gamle lorte dæk , som om standard dækkene på en SV ikke var ringe nok i forvejen


  • #6   28. mar 2008 Imponerende at en fabrik smider 4 år gamle MC dæk på en ny maskine. Med Reinharts pris- og indkøbspolitik, kan det så tænkes at være en overgemt K6'er fra et lager i Europa du har købt?
    Tvivler på du får forhandleren til at skifte dækket ub. Hvis det ikke er mørt og har slået revner så bliver det godkendt.
    Er det derimod begyndt at slå revne i kanten, så dækker reklamationsretten, for så har du fået leveret en vare med fejl på.
    Alternativt, skal du finde dokumentation for, hvor gammel et dæk kan tåle at blive.


  • #7   28. mar 2008 Hehe har checket SVínet er den rigtige årgang. Det undrer mig også at fordækket er fra 2007 og det bare er bagdækket der er fra 2003 , det må være fusk fra importøren , men belastende at man skal bruge tid og kræfter på at forhandle sig frem til et nyt dæk til en ny cykel !
    Men jeg giver mig ikke , hvis forhandler ikke vil samarbejde må jeg jo prøve at kontakte importøren direkte , selv om det nok bliver en kamp eftersom dækket´s stand er ny men produktions datoen er 5 år gammel.



  • #8   28. mar 2008 Med mindre det har lagt 5 år i direkte sollys, så er det da total ligegyldigt.

    Jeg har før monteret specialdæk på arbejde der har været optil 10 år gamle. Sådan er det bare, men opbevares de rigtigt, så betyder det jo absolut intet.


  • #9   28. mar 2008 Hej Jesper J, Ja det er jo svært når der er delte meninger om sagen , personligt har jeg ikke en skid forstand på dæks levetid , men det lyder som om Du er fagmand , så dit indlæg er jo der jo nok noget om.
    Men hvis Du gik ind i en dækshop og skulle købe et nyt dæk ville Du så ikke hellere have det fra den nye bunke ?


  • #10   28. mar 2008 Troede gamle dæk var fine, kan ikke se problemet på en mc, så længe de ikke er deforme

  • #11   28. mar 2008 Hvad er det lige der sker med et dæk når det ikke er brugt og "bare" har ligget til opbevaring? Ved fra anden 2-hjuls erfaring jeg har at jo ældre vi kunne få dækkene desto bedre, ofte købet vi store patier dæk hjem, til billig pris for at nogle kunne ligge og blive gode, da nye dæk ikke var gode får de var 2 år gamle.

  • #12   28. mar 2008 Ja jeg hved godt at cykelryttere kører på dæk der er opbevarede op til flere år før brug , på grund af dækkene skulle blive mere smidige og derfor ikke punktere så let , men jeg var/er ikke så sikker på det også gælder for mc/bil dæk . Men eftersom der er flere her på forumet der siger det er der jo nok noget om snakken smiley


  • #13   28. mar 2008 mikkel... ja nemlig... bare lige en teori jeg havde... selvom mange siger kan der ikke er en skid til fælles fra cykel til mc, så må jeg som "gammel" cykkelrytter på højere plan, at det der nu engang er. Så luftede bare ideen. Men aner ikke om det passer, et cykeldæk bliver også ødelagt af at ligge i solen i 5 år, de opbevares som regl i noget der kan kaldes en dækkælder.. aka vinkælder

  • #14   28. mar 2008 Andreas J , jeg vidste ikke Du var ( gammel ) cykelrytter , men teorien passede smiley , Så hvis cykel dæk og mc dæk har samme leve vilkår så er mine dæk jo super fine...
    Jeg har mailet til Michelin dæk idag og håber de kan give et godt svar efter som de har produceret dækket.




  • #15   28. mar 2008 ps. tak til alle svar , det er rart at få feedback , når man ikke er sikker på
    sin sag.


  • #16   29. mar 2008 Det er da intet problem, slet ikke med det høje service niveau som de danske forhandlere generelt er kendt for, er ganske sikker på at han skifter det for dig uden at kny, han vil jo selvfølgelig gøre alt hvad der står i hans magt for at du får en god oplevelse ved at handle hos netop ham smiley

    Ovenstående tekst er grebet ud af den blå luft og er ikke baseret på egne erfaringer smiley


    Kim.


  • #18   29. mar 2008 Melder du ikke lige ud når du får svar fra ham den store, hvide mand med bollehåndtag?

  • #20   8. apr 2008 Jeg har fået svar fra Michelin.
    Hvis dækket er opbevaret korrekt er der ikke noget problem med hensyn til sikkerheden i dækket . Dog kan dækkets levetid i nogle tilfælde forkortes , specielt hvis man kører det hård.
    Så længe der ikke er nogle skader eller det ser "mørt" ud får man ikke meget ud af at brokke sig til forhandleren.
    De siger at det er op til forhandleren , om han/hun vil levere en ny mc med et ældre dæk.
    Men hvis dækket efter kort tid ser slidt ud eller der er problemer med vejgreb , skal jeg kontakte michelin , og så vil de se på sagen.




Kommentér på:
Køb af ny Mc med gamle dæk

Annonce