{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.142 visninger | Oprettet:

Bremsevirkning {{forumTopicSubject}}


Hej forum
Jeg søger et råd,til at få bedre bremse virkning på min skivebremse foran.Jeg fik synet min
Adly 100 ccm for nylig uden bemærkninger,men er ikke tilfreds med bremsevirkningen.Den tager
først fast når bremsehåndtager er halvt inde og så er det ikke med overbevisende kraft.
Jeg har skiftet til armeret bremseslange,skiftet bremsevæske,skiftet klodser,renset
bremsekaliber/stempel og luftet ud.Bremseskiven er 3,6 m/m tyk og slebet fint med smergellærred
og vasket med bremserens.Jeg syntes jeg har gjort alt,men det er ikke blevet meget bedre.
Er det bare en elendige bremse den model har eller har jeg overset noget ?
Peter


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bremsevirkning
  • #1   25. nov 2022 Din bremseskive ser godt nok slidt ud, ny skive og klodser ville jeg påstå

    Kan du derudover fortælle hvordan du har udluftet den?


  • #3   25. nov 2022 Jeg har haft sådan en adly 100cc scooter og husker ikke forbremsen sådan.

    Kan det evt tænkes den lækker olie ud af gaffelbenet som gør bremseskive/klodser glatte?

    Tænkte også måske er bremsegrebet uoriginalt og passer ikke helt. Det ku være forklaring på den føles off.
    Ellers ja ny skive, de holde heller ikke evigt. Men det er sjældent et problem på budgetscootere, de lever sjældent længe nok til at få bremsedkive #2
    Så vil mere hælde til en af de andre årsager


  • #4   25. nov 2022 Indrømmet,skiven har set bedre dage.Det er mest vandringen på bremsegrebet der generer mig,den bremser trods alt lidt,men burde være bedre.Bremsegrebet og hele bremsesetup er originalt/standard og det hele er knastørt omkring skiven og kaliberen.
    Jeg lufter ud med bremsegrebet og udluftningsskruen,sørger for der ikke kommer luft ind for oven og neden helt på almindelig vis vil jeg mene.
    Det pudsige er at på min 30 km/t Adly knallert er der dobbelte skiver foran og de bider kraftigt nok.Desværre passer det ikke sammen så det kan ikke flyttes over.


  • #5   25. nov 2022 Det kan virkelig være svært at lufte mc bremser ud. Vi skal jo tvinge små luft bobler i modsat retning af tyngdekræften.
    Der findes flere muligheder som er bedre end det du gør.

    Løsn kaliberen og placer den så højt som muligt.
    Sug væske med en bremseudlufter.
    Pres bremsevæske retur med en stor sprøjte.

    Opbyg tryk og fasthold tryk natten over (evt med en strips på grebet) det får luften op til masteren og lukker det i reservoiret når trykket fjernes .


  • #6   26. nov 2022 Hvad angår bremseevnen, så sikre dig at det er HH klodser som sidder i:

    https://www-ebay-co-uk.translate.goog/itm/144651944430?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=da&_x_tr_hl=da&_x_tr_pto=sc

    (Ved ikke om det er de rigtige.)

    Jeg en enkelt gang på min MC fået sat GG klodser i og det var som om nogen havde smurt sæbe på skiven.. Jeg havde ikke forventet at der var så stor forskel i følelse, men det er der.
    (For dem der ikke ved det er de 2 bogstaver friktionsrating hhv. kold og varm.)


  • #7   26. nov 2022 Hvis bremsen først tager fat, når grebet er halvt inde, så er problemet at du har luft i systemet.
    Prøv at sætter en strip eller et par elastikker på bremsegrebet, og lade den stå med tryk på natten over. Det får luften til at samle sig.

    Der skal bestemt ikke skiftes bremseklodser, og slet ikke til sinter typen (HH) på en scooter som den. Alm keramiske klodser er alt rigeligt til den.


  • #8   26. nov 2022 Tak for svar og gode råd alle sammen.Jeg må i gang med strips og prøve at få det sidste luft ud.Bremseklodserne må komme på tale,hvis det hele ikke bliver bedre.

  • #9   28. nov 2022 Har du efterset og målt bremsegrebets spillerum/frigang, til der begynder at presse på stemplet i hovedcylinderen? Hvis noget er slidt der, vil det også have den virkning smiley

Kommentér på:
Bremsevirkning

Annonce