{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
633 visninger | Oprettet:

Ole G
Ole G
Emner: 1 Svar: 1

Transmission {{forumTopicSubject}}

Min motorcykel trækker ikke kæden rundt når jeg sætter den i gear, det virker som om den går i gear og jeg kan skifte gear, men den trækker ikke tandhjulet rundt. Hvad kan der være galt

Kommentarer på:  Transmission
  • Don D
    Don D Tilmeldt:
    sep 2021

Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 95
    #1   14. sep Det lyder som om at der er noget galt i motoren.

• #2   14. sep Alt vil jeg mene, fejlfind inden du gør mere smiley
    Hvilken mc er der tale om, måske meget relevant ?

• Ole G
    Ole G Tilmeldt:
    sep 2023

Emner: 1 Svar: 1
    #3   14. sep Det er en jinlun 250-5, det er en kineser så kvaliteten er måske heller ikke så god. Jeg tror ikke det kan betale sig at sende den på værksted

• #4   14. sep Kan det være koblingen?

• #5   15. sep Dit fortandhjul på udgangsakslen er måske faldet af. Tag geararm og dæksel af og kig.
    Måske kæde har været spændt for hårdt for længe og den har ædt strålerne på akslen.
    Lad være at start motoren og prøve at køre før du har fundet problemet.

• #6   20. sep Du er nødt til at på ekspedition derind, for den har spist "et eller andet".
    Og det kan være ok nemt nok eller også dyrt af h til.
    Men det kan ikke afgøres her i forum, kun med beskidte fingre og værktøj

• Carsten B
    Carsten B Tilmeldt:
    okt 2021

Følger: 2 Svar: 2
    #7   21. sep Tag sidedækslet af motoren, og se om akslen kører med tandhjulet rundt. Gør det det er den død. Er tandhjulet løst og kan sættes fast (næppe) kan du gøre det, eller er svaret som før.
    Det kan ikke gå at sende en 5000 kr. mc til mekaniker, for det kommer til at koste mere end den er værd bagefter.

• #8   21. sep Jeg har hørt, fra forholdsvis pålidelig kilde, at en af importørerne af kina-mc'er, i sin tid havde den praksis, at hvis de fik en reklamation på en motor, blev motoren skiftet. Det kunne ikke betale sig at bruge tid på at skrue i dem.

Men derfor kan man selvfølgelig godt synes, at det er sjovt at få kalorius til at virke igen. smiley

Jeg tænker umiddelbart at tandhjulet ikke har fat i akselen. Alternativt kan det være primær trækket. Det er nok ikke sandsynligt, med mindre at kineserne laver primær træk væsentligt anderledes end alle andre.. smiley

• Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 275 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 66 Svar: 20.792
    #9   23. sep Død kobling eller tandhjul skvattet af, eller en hvilken som helst af de andre 1200 muligheder for fejl, som en motor har.

Start med de simple ting.

Kommentér på:
Transmission

Annonce