615 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 2 Svar

Kobling glider Kobling glider

Hej, har lidt problemer med min kobling, hvis jeg virkelig fyrer mc'en af, og skifter fra 3 til 4, så glider koblingen lidt. Er der strammere fjedre der skal til? Eller ny kobling.

Skal siges jeg har lige fået skiftet olie hos en forhandler, fik dog ikke med om det var mineralsk eller fuld syntetisk olie. Har hørt at den mineralske, skulle være bedre, for at undgå glidende kobling?

Er det noget der kan anbefales at gøre selv(skifte fjedre), har en haynes manual. Eller ville det være bedre at lade en forhandler om det? ca. pris?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hækklipning 1.200 kr.
  • Hænge gardin op 250 kr.
  • Hænge 3 billeder/ rammer op 300 kr.
  • Tilsæt opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Set up lamps (and cables for lamps) 1.000 kr.
  • Fældet træ 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kobling glider
  • #1   21. okt 2005 Hvis du har en Haynes, så kan du selv skifte fjedre olign (hvis du altså kan skoleengelsk)... tror mere det er pladerne det er galt med, måske olien.
    Er ikke tilhænger af de der xtra duty fjedre. Monterede dem engang i en Gl. Boldor, resultat koblinghen blev så hård at betjene at jeg kun brugte den når jeg skulle stoppe fx i kryds.....alle op og nedgearinger blev hurtigt koblingsløse (fik simpelthen krampe i hånden). Så de gamle fjedre røg i igen. Bare kald mig vatarm(hånd)

• #2   21. okt 2005 Ok, ja i haynes bog, ser det ret enkelt ud, at skifte de fjedre. Havde dog tænkt mig at sætte strammere fjedre i, da det jo burde hjælpe.

Kommentér på:
Kobling glider

Annonce