Utæt indsugningsventil Utæt indsugningsventil
Jeg er igang med en mindre renovering af mit topstykke og i den forbindelse også ventilerne.
Jeg har fundet ud af, at den ene ventil er pil hamrende skæv, forstået på den måde, at den ikke slutter tæt. Med en lygte ind i indsugningshullet kan jeg se lys næsten hele vejen rundt. Jeg vil tro, at den gaber ca. 1 mm. Heldigvis kan jeg konstatere med sikkerhed at det er ventilen som er defekt, da de andre ventiler slutter tæt i samme hul.
Jeg køber en ny ventil, men bare af ren interesse, hvad kan få den til at blive så skæv?!
Den må da også have kørt af helvedes til på den ventil, eller hvordan udmynter den slags sig i motorgangen?
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.519
(kompressionen vil have god tid til at smutte ud af den utætte ventil , modsat fuld gas hvor åbne lukketiden vil være af kortere tid )
den kan have været overdrejet ( altså max omdr.) og stempel og ventil er kollideret (ventilerne) kan ikke nå at lukke , hvilket kan skyldes en brækket ventilfjeder
kan også være noget sod der har siddet i klemme i ventilen (tvivler på denne)
men der kan være flere årsager
håber det giver lidt menning
feb 2006
Følger: 176 Følgere: 165 MC-er: 10 Emner: 207 Svar: 12.519
eller skift konsekvent fjedrene hvis kilometertallet er højt , tænk på hvor mange gange de har lukket dine ventiler
maj 2004
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 55
Iøvrigt er det en suzuki gs650g katana, fire cylindre, med 8 ventiler (4 x udstødning og 4 x indsugning).
jun 2007
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 7 Emner: 2 Svar: 37
Er ventilsæde og styr på den defekte ventil intakt? Begge dele bør jo reelt tilføjes som muligheder, nu hvor I alligevel er ved at liste dem alle
Utæt indsugningsventil