2.099 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Peter H
Peter H
Følger: 1 Emner: 18 Svar: 55

Utæt indsugningsventil Utæt indsugningsventil

Jeg er igang med en mindre renovering af mit topstykke og i den forbindelse også ventilerne.

Jeg har fundet ud af, at den ene ventil er pil hamrende skæv, forstået på den måde, at den ikke slutter tæt. Med en lygte ind i indsugningshullet kan jeg se lys næsten hele vejen rundt. Jeg vil tro, at den gaber ca. 1 mm. Heldigvis kan jeg konstatere med sikkerhed at det er ventilen som er defekt, da de andre ventiler slutter tæt i samme hul.

Jeg køber en ny ventil, men bare af ren interesse, hvad kan få den til at blive så skæv?!

Den må da også have kørt af helvedes til på den ventil, eller hvordan udmynter den slags sig i motorgangen?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Jeg vil gerne have min tørre tumbler sluttet til udluftning så dampen fra tøjet ikke opsamles i maskinen men ud af vinduet. 1.500 kr.
  • Vinduespudsning 500 kr.
  • Fjernelse af vægbeslag 500 kr.
  • Utæt rørsamling 1.000 kr.
  • Fejlkode E9 på Siemens opvaskemaskine 1.500 kr.
  • klippe hæk og nogle buske 1.150 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Utæt indsugningsventil
  • #1   21. nov 2008 den går ikke rent i tomgang , feks vil den miste det meste af kompressionen i tomgang , men måske er det ikke mærkbart ved fuld gas
    (kompressionen vil have god tid til at smutte ud af den utætte ventil , modsat fuld gas hvor åbne lukketiden vil være af kortere tid )

den kan have været overdrejet ( altså max omdr.) og stempel og ventil er kollideret (ventilerne) kan ikke nå at lukke , hvilket kan skyldes en brækket ventilfjeder
    kan også være noget sod der har siddet i klemme i ventilen (tvivler på denne)
    men der kan være flere årsager

håber det giver lidt menning smiley

• #2   21. nov 2008 ellers kan det være trætte fjedre , dvs trykket som fjederen leverer er utilstrækkeligt , læs feks i en værksteds håndbog
    eller skift konsekvent fjedrene hvis kilometertallet er højt , tænk på hvor mange gange de har lukket dine ventiler smiley

• Peter H
    Peter H Tilmeldt:
    maj 2004

Følger: 1 Emner: 18 Svar: 55
    #4   21. nov 2008 Tak for jeres svar, hvad der lige har forårsaget det er jo ikke godt at sige.

Iøvrigt er det en suzuki gs650g katana, fire cylindre, med 8 ventiler (4 x udstødning og 4 x indsugning).

• #5   9. dec 2008 Bare lige en tanke..

Er ventilsæde og styr på den defekte ventil intakt? Begge dele bør jo reelt tilføjes som muligheder, nu hvor I alligevel er ved at liste dem alle smiley

Kommentér på:
Utæt indsugningsventil

Annonce