3.129 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Elektrisk turbo Elektrisk turbo

Er der overhovedet nogen som tror på disse???

http://www.akamoto.co.uk/electric-supercharger.asp

De bliver jo ved med at dukke op, så der må jo være nogen som køber dem... smiley

En dag bliver de måske kraftige nok (ligesom man engang heller ikke kunne få elektriske modelfly, fordi motorene og batterierne ikke var kraftige nok), men ikke lige nu... eller der er måske alligevel noget om snakken, eller???

Trods alt bliver de ikke solgt som turboladere, men som "elektrisk ram-system". Denne betegnelse er måske bedre???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Havearbejde 3.150 kr.
  • Have arbejde 205 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • Klippe hæk ned 1.000 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Hjælp til hænge lamper op 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Elektrisk turbo
  • #1   17. feb 2009 Puh... det var da ellers godt nok en pebret pris....

• #4   17. feb 2009 Nej det kommer nok en dag.. men lige sådan en der tror jeg nærmere virker som en begrænser... for så engang på en bil at den brugte 10.000 liter luft i minuttet ved et givent omdrejningstal.. og det er altså ret meget, og det tror jeg ikke den der lille blæser kan levere...

• #5   17. feb 2009 I mit hoved der ikke just er fysik minded bliver det til 5000 liter luft/benzin blanding som en liter cykel får ind per minut ved 10.000 omdrejninger i minuttet?

• #6   17. feb 2009 Glem det pjat.

Lige et lille regnestykke.

En gixxer1000 eks. har en volumen på 1 liter.

Ved 10000 omdrjn./min har den et luftbehov på intet mindre end 600.000L i timen.

Det er omregnet 600m3 luft i timen.

Alle der har bygget køkken, ved at en emhætte der suger 600m3 i timen, er en HELVEDS STOR SATAN..

Ihvertfald ikke en lille fimset udgave der kører på 12V

• #7   17. feb 2009 Enig med Jannic - jeg tror motoren suger mere luft and blæseren kan flytte - ergo vil den virke som en modstand i indsugningen...

• #8   17. feb 2009 Plys: skal det ikke divideres med 2? En cylinder i en firtakter suger jo kun frisk luft hver 2. omdrejning?

• #10   17. feb 2009 Robert:

Jo det gik hvist lige stærkt no.. Men 300m3 er stadig rigtigt meget smiley

• #11   17. feb 2009 næsten 1850 kubikmeter/time skulle den kunne levere.. dvs mere end nok!

• #12   17. feb 2009 Det er vel nok muligt at den ikke kan skabe det helt store overtryk men i princippet ville den aldrig kunne virke som en modstand hvis den fungerer som de skriver på siden

• #13   17. feb 2009 Har ikke så meget forstand på det elektriske men når man går ud fra at den fungerer som de skriver, så rent principielt fysisk så ville den ikke virke som modstand

• #14   17. feb 2009 Nu ved jeg så ikke om jeg er den eneste her der ikke kan få dit regnestykker til at gå op Morten.
    Jeg har efter hånden forklaret dig det så mange gange. smiley

GSXR 1000 1L
    10.000 Rpm = 10.000 Liter gange en fyldningsgrad på 87% = 8700 Liter
    Delt med to, da den kun suger hver anden gang. 4350 Liter pr min

Og som Per siger + tryk og her faldet fyldningsgrad ved 1 bar til ca 80%

Og ja Morten det er efterprøvet mere end en gang..

• #15   17. feb 2009 Okay og hvis vi så ganger det med 4 cylindre så gir det 17400 liter. Der er alligevel et stykke vej op til 30912 liter den elektriske "turbo" kan levere

• #16   17. feb 2009 synes bare at når de skriver den spiser 57amp, så er de der ledninger got nok tynde....

• #18   17. feb 2009 Jens L .
    Mig bekendet er en GSXR1000 4 cylinderet SSSååååååå hvor får du lige 17400 Liter fra ???

Nu tror jeg så også godt i kan regne med de IKKE giver det opgivet tryk ved 1 Bar.

• #19   17. feb 2009 Åh hehe sorry synes bare tallet virkede for småt ellers smiley

• #20   17. feb 2009 Men konklusionen må vel så være at den sangtens kan levere den mængde luft der skal bruges, det er bare tvivlsomt om den kan skabe et særlig stort overtryk. Noget andet er så om det kan lade sig gøre med hensyn til alt det elektriske og det der. Men ellers meget interessant emne synes jeg

• #21   17. feb 2009 Jeg er slet ikke i tvivl om slags virker... Bare ikke den der, kompresserhuset er lavet forkert. den som er vist her er beregnet til at flytte luft og IKKE til overtryk. Selvfølgelig kan den lave lidt overtryk men ikke nok..

Men skulle en være modig nok til at købe en, så ligger jeg gerne Flowbænk til at teste den.

• #22   18. feb 2009 Okay. Vi har så slået fast at den kan levere den mængde luft, som der er brug for - bare ikke under tryk...

Men på siden bliver systemet heller ikke solgt som en elektrisk turbo (selvom det står øverst på link'et), men mere som en slags elektrisk ram-air-system, til de cykler som ikke er udstyret med et sådan system. Så er mit spørgsmål så - lyder det mere rimeligt??? Ville det fungere på samme måde - umiddelbart synes jeg at det lyder rimeligt, for et ram-air-system yder jo heller ikke overtryk som sådan - mere en form for nedsættelse af vacuum i luftfilterkassen, ved høje hastigheder.

• #23   18. feb 2009 Eddie

det har du helt sikker ret i. det skal nok samlignes med et RAM system..
    Jeg tror dog effekten vil være begrænset. Men køber du et system, vil jeg gerne teste det, så vi kan se effekten i det.

• #24   18. feb 2009 ->CH_M

Hmmm... jeg tror hellere at jeg vil smide penge efter et lattergasanlæg efter burgerman's principper, hvis det kom dertil... smiley

http://www.nitrous.info/index.htm

Det var mere for at høre om folks mening om ovenstående. Jeg har kigget lidt på det, og jeg kan se at man rent faktisk KAN få en rigtig elektrisk drevet kompressor, som bruges til dragracing - problemet er bare at den kører på 42 volt, og dræner omkring 400 amp... prøv lige at sætte den på en motorcykel... smiley

Jeg tror dog stadig på at inden for en årrække vil udviklingen gøre, at elektromotorene bliver så effektive, at det måske kan erstatte den udstødningsdreven turbo på et tidspunkt. Jeg ved at VW vist nok forsker inden for dette.

• #26   18. feb 2009 Forbrændingsmotor?? til den tid, kører vi på eldrevne motorcykler smiley

0-200 1sekend.
    200 - 400 4 sekunder
    400 til månen 12 minutter (inklusiv nedbremsning smiley

• #27   18. feb 2009 Spænd på hjelmen og batteri i rygsækken, husk at vende luftretninegen rigtig.

det er trods alt bedre end de skrækkelige hane kamme

så er den da nyttig

• #28   19. feb 2009 Byg dog rigtig turbo på i stedet....
    Jeg har gjort det for ca. 3000,- kr på *The Beast*

Den elektriske turbo har været oppe at vende i forummet flere gange...
    Der skal alt for meget strøm til at lave så stor en mængde luft med det rette tryk.... DET DUR IKKE...!

• #29   19. feb 2009 Der står at den ka' levere op til 1 psi....? det er ca.0,06bar hvilket er så godt som ingenting...
    En normal turbo-benzin motor kører som regel med et tryk fra 0,3 til 1 bar. De 0,06 bar gi'r måske ca. 5% effektforøgelse hvilket ka' være ligegydigt.

• #30   10. mar 2009 For hver 0.1bar øges effektiviteten med ca 10% så hvis du sætter en sådan blæser på vil du få ca. 6% effekt forøgelse, jeg vil skyde på at man kan hente det samme på et Dynojet kit

Kommentér på:
Elektrisk turbo

Annonce