1.753 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

udskiftning af luftfilter på r6 - lyd udskiftning af luftfilter på r6 - lyd

Hej alle,

har i også drømt jer 2-3 mdr frem i de her dage med tø?

Nå til sagen. Jeg har en r6 fra 2008 som er standard men blev justeret ind hos bike shoppen i viborg. Fantastisk resultat...den kører helt anderledes efter den omgang.
Derfor vil jeg heller ikke begynde med udstødning,powercommander mm. Jeg ville dog gerne have bare lidt mere brummen, den lyder fed når den får gas men mangler lidt ved alm. Kørsel og tomgang.

Så kom jeg til at tænke på at et kn filter jeg satte på min første bil,dengang hvor man ikke kunne få nok gejl på den smiley
ddet gav lidt mere lyd.

Kunne man få det samme ud af at lave samme nummer med mc?

Håber i har nogle ideer og erfaringer i vil dele.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Græsslåning (højt græs) og fjerne ukrudt imellem fliser 1.200 kr.
  • Opsætning af savsmuldstapet og male ca 300 m2 205 kr.
  • Køkkenskabe og skabe til mødelokaler 1.800 kr.
  • Samling af havemøbler 300 kr.
  • Kør fliser/sten på genbrugspladsen 500 kr.
  • Slå græs 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  udskiftning af luftfilter på r6 - lyd
  • #1   11. jan 2011 indsugningen vil sige noget mere,
    ligesom med din omtalte "bil"

men jeg ved ikke hvor meget bedre det vil blive?

• #2   11. jan 2011 Larm fra et luftfilter kommer først når der skal suges luft igennem, så jeg tror ikke du vil opleve den store larme-effekt ved tomgang/lamindelig kørsel, men den skal nok brøle når den får klø.

Faktisk er der større problemer med støj på nyere 600ccm maskiner fra indsugningen end der er fra udstødningen smiley

Nej, du skal nok kigge efter en anden potte, hvis du vil have brum

• #3   11. jan 2011 HAHA ja det er fedt med den indsugningslyd...irriterer mig bare når de andre jeg kører med holder og brummer for rødt lys og min er helt stille smiley

Problemet med at skifte udstødningen er som jeg ser det at så skal man igang med det helt store projekt med forrør, justering mm. Og jeg er jo egentlig godt tilfreds med den som den er...

• #4   11. jan 2011 Hey Henrik smiley

Hvis du gerne vil have mere lyd, så kan du jo sætte en slip-on potte på.

Den giver altså noget mere lyd.. Jeg havde selv en Akrapovic slip-on på min, og den var jeg meget godt tilfreds med.. god dyb lyd smiley

Hvis man er mere til "larm" så er Akrapovic megaphone eller lazer gp potten nogle gode valgmuligheder smiley

• #5   11. jan 2011 Lige for en tilføjelse til martin,

Hvis du ønsker noget, Dyb Brøl,
    så er en Yoshimura Rc-3 stanless, Afkortet potte 100 % dig.

• #6   11. jan 2011 Det har jeg også tænkt på men når jeg snakker med forskellige om det så siger de man ødelægger cyklens kørbarhed ved kun at skifte potten. Der sidder vidst nogle luftspjæld mm i den originale potte som man ikke får med i slipon potten????

• #7   11. jan 2011 Sætter du et luftfilter på med med større flow. Skal du nok seriøst overveje en form for Fuel managetment.. ( Husk der findes andre ganske fine produkter en lige Power Commandor fx. Rapidbike, Bazzaz etc.)

Men jo du får lidt mere skrig fra indsugingen, men somregel først når du vrider ører på den. Kører selv med BMC Race filter på.

Men er det kun lyd du går efter så få dig dog bare en Slipon af en eller anden slags, som der også foreslås fra flere.. Den er lige til at klippe på og så har du en fin dyb Brum fra den.. Held og lykke

• #8   11. jan 2011 Martin....Har du bare skiftet potten uden nogen form for modifikationer?

• #9   11. jan 2011 Man kan sagtens skifte Potte uden at skulle sætte PC og andet tingel tangel på.... Katten sidder foran potten på en en R6´er så det er stort set kun Lyden der bliver mere markant og EXupen men fjerner.. og den har ikke lige den helt store betydning.

• #10   11. jan 2011 Ja den er bare skiftet ud.. Det er jo indsprøjtning, og der sidder en lambda sonde lige efter katalysatoren, så der skulle helst ikke være noget:)

• #11   11. jan 2011 Lambdasonden regulerer ikke en skid hvis det er en standard narrowband og når du ændre på indsugning eller udstødning er du udenfor lambdasondens måleområde

• #12   11. jan 2011 At de andre brummer mere når i holder i et kyds eller lign er vist også mere fordi du får deres "lyd" i hovedet. De hører sikkert din som den der brummer.
    Det ændre sig totalt hvor man befinder sig ,og PÅ mcèn så siger de færreste noget før de får lov at arbejde det for det.

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #13   11. jan 2011 Total misforståelse, at lambdasonden justerer blandingen uanset hvad,
    den virker kun ved meget lille spjældåbning, og kun ved helt jævn kørsel, lige så snart man giver gas, kobler den fra, så hvis du mindsker modstanden i indsugning og udstødning, vil den på de flestre mc køre for magert.

• #14   11. jan 2011 Det var også kun ment som at hvis han smed en anden potte på smiley

Hvis han derimod sætter anden udstødning mv på, ja så dur lambda sonden overhovedet ikke.. Der skal en PC / Bazzaz eller andet til at justere det ind smiley

Håber ikke jeg misviste nogle smiley

• #15   11. jan 2011 Nej lambdasonden kan ikke indregulerer noget som helst hvis du ændre det mindste på cyklen

• Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.409
    #17   12. jan 2011 Den er der kun for at udmagre blandingen, i det område som fabrikkerne ved, at feks euro normerne skal overholdes, man kan tydeligt se det på Energys 20% gas kurve, prøv at se air/fuel blandingen, den ligger på 14,5-1 og uden for lambda området går den for fed, ca. 12-1, den burde ligge på 13-13,5-1

• #19   16. jan 2011 HM...kan godt ske jeg bare skal sætte komplet udstødning på så...men så bør man vel også sætte en Power commander på og få den kørt ind?

• #20   16. jan 2011 Jep. Det ville absolut være en fordel.

Kan du finde et komplet Arata system er du GODT kørende.

• #21   24. jan 2011 Hvilken udstødning vil i så anbefale? Jeg er ret lun på Akrapovic smiley havde jeg på min gamle bike....

Kommentér på:
udskiftning af luftfilter på r6 - lyd

Annonce