Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning afdørhåndtag til altandør 1.200 kr.
  • Altandør 1.150 kr.
  • Tætning af ovenlys vinduer 1.000 kr.
  • Ophæng af stort spejl i opgang 500 kr.
  • Hænge TV op, hænge hylde op og hænge gardiner op 500 kr.
  • Hang up 4 lights 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  powerfilter
  • #1   6. okt 2016 Den får selvfølgelig alt for meget luft nu.. Så den skal jo dysses ind til de åbne filtre !

• #2   6. okt 2016 hva så hvid jeg tager en gryde svampt og stopper op i hver filter så mindsker jeg luft.
    slipper jeg så for at dysse om

• #3   6. okt 2016 Hold hold hold ! Dvs du ville bare have de skal på fordi du syntes det der fed ud ?

• #4   6. okt 2016 Det er da lidt sjovt hvis den ikke vil køre uden omdysning og org, filter, for hvis det minder bare lidt om min VT1100 (og det er jeg ret sikker på at det gør) så kan man bare ikke synkronisere/indstille karburatorer med org. filterkasse monteret!! Tror nærmere at du har "rykket" så meget at du har et problem på indsugningssiden. Og når du får den til at køre, er det en god ide at dyse op smiley

• #5   6. okt 2016 chris N det vil se fedt ud og så slipper jeg få den kæmpe store emhætte der sider den, den fylder rigtig meget under sædet

• #6   6. okt 2016 Du ødelægger din motor hvis du ikke får det dysset ind og du får aldrig din cykel til at køre ordentligt ellers..

• #7   6. okt 2016 Tom den står standart i karburatoren nu.
    dog åbnerør udstødning.

• #8   6. okt 2016 Allerede ved ændring af udstødning ved det optimale være at omdysse karbonaden !

• #9   6. okt 2016 tænkes der at der skal Prof folk til eller kan det gøres selv.

• #10   6. okt 2016 Det kan sagtens gøres selv hvis man ved noget om det.. Men i dit tilfælde skal du nok overveje at finde en der kan gøre det.. Jeg er selv Harley mekaniker så ved hvor meget det betyder..

• #12   6. okt 2016 Yep smiley

• #13   6. okt 2016 hvilken størrelse tænker du er godt at starte med

• #14   6. okt 2016 Større end der sidder i.. det er umuligt at sige

• #15   6. okt 2016 er vi ening om for meget luft mere benzin dvs større dysser

• #16   6. okt 2016 Nemlig

• #18   7. okt 2016 mangler godt nok lige en ordenlig tegning af kaburatoren

• #19   7. okt 2016 Du kan google "jet kit" og bestille et dyse/ nålesæt som passer til din nye opsætning. Det har jeg prøvet og det virkede. Eller du kan bestille en rulning og inddysning hos dit lokale mc værksted, som kan koste alt imellem 1500 og 4000kr.

• #20   7. okt 2016 Jeg fik en Yamaha kørt ind på rullefelt i Århus for 1700,-

• #21   7. okt 2016 tænker det er noget jeg selv vil makke med, ihvertilfald finde et udgang punkt selv inde den evt skal på bænk

• #22   8. okt 2016 Dit problem er at karburatoren skal dysses om! Du har lavet bedre gennemgang/flow både på indsugnings og udstødnings siden, dvs. at den går alt for magert.

Du slipper ikke afsted med bare at skifte en enkelt dysse, da karburatoren skal ses som en samlet enhed hvor flere ting spiller sammen.

Som udgangspunkt er du ude i hoveddyse, pilot og nålehøjde. Jeg har gode erfaringer med "Sigma" jetkits som bla. kan findes på Ebay. De kommer med en god og enkelt vejledning (engelsk) og en 2-3 forskellige muligheder afhængig af hvor store ændringer du har lavet på motoren.

• #23   8. okt 2016 Fra den VT1100 jeg byggede om.

profilbillede
  • #24   8. okt 2016 det ligner jo til forveksling:-)

• #25   8. okt 2016 i teorien kunne man så egentlig ikke sætte en ventil på istædet for luftfilter og justere luft mængden sådan. Luk den indtil at motoren køre godt???

• #27   8. okt 2016 rolig nu tænker bare højt;)

• #28   8. okt 2016 En ventil siger du. Hvis jeg forstår din tanke rigtigt, så tænker du at "begrænse" flowet på indsugningssiden indtil det er tilsvarende f.eks flowet på standard liftfilteret?

I teorien måske... Men i praksis er det ikke en optimal løsning. Og så kunne du jo lige så godt beholde det oprindelige luftfilter.

Det eneste rigtige er at vælge det setup du vil have, og så får justeret karburatoren ind efter det.

Jeg havde for øvrigt nok valgt at beholder liftfilteret under tanken. Vacuum karburatorer KAN blive påvirket af modvind og luftstrømme. Og de sidder derfor lidt mere "beskyttet" imellem tank og motor.

• #29   8. okt 2016 det med at skifte luft filter har intet med at få flere hk ud af dyret det handler kun om at jeg har et ønske om at forenkle designet.

syntes det er helt fantastisk at gå så mange kloge ord med på vejen

• #30   8. okt 2016 Det er vist også begrænset hva du ville kunne hive ud af den ved at sætte dem på.. Men den kan jo stadig ikke køre uden at blive dysset ind smiley

• #31   9. okt 2016 hvad sker der helt præcis med motoren hvis den får for meget eller lidt benzin / luft i det lange løb

• #32   9. okt 2016 For meget luft, så brænder motor sammen

• Stefan P
    Stefan P Tilmeldt:
    dec 2014

Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 231
    #33   9. okt 2016 Ved for meget luft stiger temperaturene i forbrændingskammerene/cylinderne og kan resultere i at ventilerne brænder af..

• #34   9. okt 2016 Det bliver aldrig godt - sorry Tom!

• #35   9. okt 2016 nu prøves det

profilbillede
  • #36   9. okt 2016 .

profilbillede
  • #37   9. okt 2016 But Why ?

• #38   9. okt 2016 er bare nødtil at prøve,
    har så fundet ud af at en gryde svamp faktisk er rigtig tæt overraskede mig egentlig, er ned på en halv (1cm) men tror jeg skal længere ned.

• #39   9. okt 2016 droppede svampen og prøvede med risten( runde plade med huller i) med kun dem i kan man stå og Gasse op uden at den drukner i luft

• #40   9. okt 2016 triller lige op og ned ad gaden i aften for at se virkningen men passer selvfølgelig på.

• #41   9. okt 2016 Ro på.. Du brænder ikke bare lige sådan motoren af på ingen tid.

Hold øje med dine tændrør. De kan give dig en indikation på, hvordan det står til.

...men må give dig, det er en kreativ og meget lavpraktisk løsning du er ude i.

• #43   9. okt 2016 hehe ja det skulle jeg da smiley

• #44   10. okt 2016 10-4 søren.. smiley
    Mener at have læst på interwebbet YouBook at det bedste skum er skumfiduser, helst de lyserøde.. smiley

Hvad har den stakkels lille hondada da gjort dig siden den skal straffes så hårdt..!

Den vil elske at blive pisket rundt, og revet i øret på landevejen i stedet..!

smiley

• #45   10. okt 2016 Super spas der henrik. ooIoo
    vt'en køre med powerfilterne med begrænset lufttilgang. til foråret piller jeg lidt ved dysserne.
    standart løsninger arrh sgu forkedelig.

• #47   11. okt 2016 poul

Hvad er ideen i at skifte luftfiltre, når du ikke udnytter deres i forvejen ligegyldige potentiale, på ét par CV karburatorer?
    - Lave om, for at lave om, men til det dårligere - but why!?
    - Du skaber nye problemer helt bevidst, uden at du selv er klar over det pga. mangelfuld viden herom.. Det altså fakta, så hellere lære af det nu.

Man burde gå ind i powerfilter branchen, fordi folk sluger budskabet råt pga. en alt for begrænset forståelse for det her. Easy money - Rynkekrem branchen om igen. At være naiv, fordi det føles bedre - "agtighed"

Henrik har helt ret. Den skal køres, ikke destru-i-ficeres. Sq da synd for din vt500... fin maskine for sin tid... den ydelse den leverer er ret imponerende for en 500 kubikker. Designet med den indsugning den nu engang har, af dygtige ingeniører der ved hvad de laver, så den spinner hver gang.

Power filtre og CV karburatorer. En dårlig cocktail, der aldrig bliver god. Smid endelig pengene efter skidtet, du støtter de forkerte brancher og får en dårligere maskine. Det er set på alle der gør forsøget...

• #48   12. okt 2016 Rettelse... Powerfilter og CV karburatore KAN være en dårlig cocktail.

Desuden har Paul allerede flere gange giver udtryk for, at det er fir udseendets skyld, og ikke ydelsen.

Og jeg må altså bare være direkte uenig med dig. Et powerfilter er ikke rynkekrem om igen... Et powerfilter har uden tvivl sin effekt, hvis det bruges i det rigtige setup.

• #49   12. okt 2016 har læst og hørt at powerfilterne og vacumkaburator KAN være et dårligt mix skulle være meget nemmere med en spjæld karburator.

og Hør lige ingen grund til at tro at der skal ødelægges noget her.

tænker bare lidt alternativt smiley

ville det være bedre at bruge et kn filter, er de tættere?

• #50   12. okt 2016 K&N filtre er uden tvivl af bedre kvalitet smiley om resultater bliver anderledes er ikke til at sige.

Jeg har selv lige bestilt et K&N filter, som skal side på et Screamin Eagle High-flow bagplade... På en CV karburator.

• #51   12. okt 2016 #47 Jeg kører med de samme filtre som Milling viser i #23 - jeg spurgte ham faktisk om dem smiley - og det virker rigtigt godt! Du må selvfølgelig have din egen mening, men du burde så også erkende at fordi du ikke har haft gode oplevelser, kan andre godt have kunnet få det til at virke! Men det er jo diskussionen der ikke vil dø, og ikke det TS spørger om smiley

• karl m
    karl m Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Svar: 2
    #52   12. okt 2016 Citat Tommy Sørensen/TS Racing: En god tuning tager sjældent mere end 8 HK. Citat slut.

• karl m
    karl m Tilmeldt:
    aug 2010

Følger: 1 Svar: 2
    #53   12. okt 2016 Citat Tommy Sørensen/TS Racing: En god tuning tager sjældent mere end 8 HK. Citat slut.

• #54   12. okt 2016 Gør det ordentlig og få den dyset ind. Min gsxr1100 køre med 4stk Af de filter og er dyset ind til det og den køre fejlfrit

• #55   12. okt 2016 Ej Torsten det kan ikke lade sig gøre.. Det ved alle som ikke har prøvet det.

• #56   12. okt 2016 CV er IKKE en vacuum karburator ..det står for continous velocity .. powerflow og KN kan ikke sammenlignes...de fleste KN filtre giver samme luftgennemstrømning som et standard filter dog med en smule lavere modstand og med højere levetid,og kræver normalt ikke nye dyser men en regulering af luftskrue eller regulering af nålen i karben

• #57   12. okt 2016 til #50 har for nylig skiftet mit standard screamin eagle lokumspapirfilter ud på min sportster med et KN screamin eagle filter uden nogen problemer overhovedet ..ingen dysning eller ændring whatsoever ..nu har den kørt 3000 km den eneste forskel er bedre bundtræk og en motor der "trækker vejret " meget mindre anstrengt

• #58   12. okt 2016 ja der findes et specifikt kn filter til vt 500, dom skal side i den kæmpe emhætte under sædet smiley
    alle kn køre vel ikke med det samme Air flow men er vel lavet specielt til hver enkelt

• #60   12. okt 2016 #56

Bare lige så vi helt med her.. Du siger at en CV karburator ikke er vacuumstyringen?

• #61   13. okt 2016 En CV karburatortor er vacuum styret, og kjøller har ret. Med mindre luftfilteret sidder i en kasse som giver konstant modstand hele tiden, kommer det her kun til at spille maks ved et omdrejningstal. Rullefelt eller ej. Det kan alle regne ud, hvis man ved hordan en CV karburator virker

• #62   13. okt 2016 Sjovt at vi så er nogen som har fået det til at køre perfekt... Og det enda helt uden rullefelt.

Sjovt at HD's egen performance producent har lavet et åbent filtersystem til CV.

Meeeeeeeeeen alle kan jo regne ud at det ikke fungere smiley

• #63   14. okt 2016 Ellers kan du, hvis du bare vil begrænse luftstrømmen i filteret, bruge en plasticprop i hvert filter. De propper som passer til et paprør som man f.eks. sender plakater i passer fint, hvis du tager gummi studsen af filteret - og den kan nemt sættes på igen. Du skal nok have fat i mere end 2, for du skal prøve dig frem, for at finde ud af, hvor meget du skal skære ud i midten af propperne for at det kører fornuftigt.
    MEN - nr 1 er en prof dysning !

• #64   14. okt 2016 den har jeg prøvet Supermand, tænker hvis det skal gøres bliver det dysserne.

• #65   14. okt 2016 Milling:

jeg har prøvet endda mere end en gang, En af de personer der har udtalt sig til fordel for åbne filtre og cv-karburering. viste mig en dag en cykel.han syn tes gik godt. Det gjorde den for så vidt også men efter 30 km gik den i stå!

• #66   14. okt 2016 #65 Knud, jeg sidder med en småskummel mistanke om at det er mig du hentyder til smiley Så for at få det på plads, min Savage havde den org. luftfilterkasse, hvor "gummisnablen" (der begrænser luftindtaget var fjernet) og et hjemmelavet "filter" med stor gennemgang! Og da du prøvede den, kørte den stadig magert, hoved dyssen skulle ca. 30 nr. op! Så var den ligeså kvik som Intruderen, og jeg havde den oppe på 160 km/t efter GPS, så var gearingen ikke til mere!! Og Jeps, kørte ca .30 km før jeg holdt stille, med en ledning der var gnavet over af bæltet, så det skal filtre, CV karburatorer eller hospitalsklovne ikke have skylden for, eller?? smiley

• #67   14. okt 2016 Jamen jeg siger heller ikke at det virker hver gang, og der er ganske givet også modeller hvor det aldrig bliver godt.

Men jeg syntes simpelthen det er for dumt og naivt at påstå, at det ikke kan lade sig gøre. Specielt når andre har fået det til at fungere.

• #68   15. okt 2016 øhmmmm nu er vi lige nødtil at blive enige om hvad vi anbefaler mig???

• #69   15. okt 2016 #68 at du er velkommen til at forsøge dig med forskellige måder at løse problemet på, men at den bedste men også klart den dyreste er at få kørt den ind smiley
    Og jeg kan berolige dig med, at sugemotore kun meget langsomt tager skade af at køre for mager. Og der hvor du først ser skader er på tændrøret. Så det er nemt at diagnosticere. Så jeg synes du skal lege Ole opfinder og se om du kan løse problemet selv, man lærer meget mere af at rode, end ved at sende den på værksted og betale.

• #70   15. okt 2016 Ad: Tom - Din småskumle mistanke kan godt være rigtig. Hvor vidt dit stop efter 30 km skyldes det ene eller andet skal jeg lade være usagt.

I andre: Løg lige mærke til at jeg ikke refererer til bestemte varemærker. Jeg sige meget samvittigshedsfuldt at åbne filtre og CV-karburatorer ikke er godt sammen. Årsagen er enkel nok:i CV karburatoren bestemme vacuumet hvor meget benzin der skal tilføres. vacuumet defineres af at flowet i luftfilterkassen er ens under alle forhold. Det er det ikke med åbne filtre, der maks kan have et godt omdrejningstal- selv med anvendt rullefelt!

• #71   15. okt 2016 Så siger jeg meget samvittigshedsfuldt at åbne filtre og CV-karburatorer godt kan fungere sammen.

smiley

• #72   15. okt 2016 #70 Nu må du lige have mig undskyldt Knud, men nu VAR det altså den skide ledning, så det behøver du ikke lade være udsagt, du er velkommen til at sige det højt, endda at råbe det: DET VAR EN LEDNING DER VAR GNAVET OVER AF BÆLTET!!
    Glædelig jul smiley

• #74   15. okt 2016 @ Poul T

Prøv evt at søge efter en bruger her på mcg som hedder Jan Cross.
    Han har rodet med samme model og bygget om, både mht motor og kosmetik. Han ved lidt om det.

Kommentér på:
powerfilter

Annonce