5.063 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
67 Svar
powerfilter powerfilter
har sat de her ny luftfilter på min Honda VT 500 . nu gå den så død med det samme den får lidt gas. får den gør meget luft Oder was???
hvad er der og gøre ved det, plane var at de skal ud på siden (da det ser godt ud)
nogen eksperter ????
0 synes godt om
jun 2013
Følger: 22 Følgere: 72 MC-er: 5 Emner: 1 Svar: 255
aug 2013
Følgere: 36 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 139
slipper jeg så for at dysse om
jun 2013
Følger: 22 Følgere: 72 MC-er: 5 Emner: 1 Svar: 255
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
aug 2013
Følgere: 36 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 139
jun 2013
Følger: 22 Følgere: 72 MC-er: 5 Emner: 1 Svar: 255
aug 2013
Følgere: 36 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 139
dog åbnerør udstødning.
jun 2013
Følger: 22 Følgere: 72 MC-er: 5 Emner: 1 Svar: 255
aug 2013
Følgere: 36 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 139
jun 2013
Følger: 22 Følgere: 72 MC-er: 5 Emner: 1 Svar: 255
jun 2013
Følger: 22 Følgere: 72 MC-er: 5 Emner: 1 Svar: 255
aug 2013
Følgere: 36 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 139
jun 2013
Følger: 22 Følgere: 72 MC-er: 5 Emner: 1 Svar: 255
aug 2013
Følgere: 36 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 139
jun 2013
Følger: 22 Følgere: 72 MC-er: 5 Emner: 1 Svar: 255
aug 2013
Følgere: 36 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 139
mar 2006
Følger: 11 Følgere: 9 MC-er: 6 Emner: 54 Svar: 540
jun 2013
Følger: 22 Følgere: 72 MC-er: 5 Emner: 1 Svar: 255
aug 2013
Følgere: 36 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 139
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
Du slipper ikke afsted med bare at skifte en enkelt dysse, da karburatoren skal ses som en samlet enhed hvor flere ting spiller sammen.
Som udgangspunkt er du ude i hoveddyse, pilot og nålehøjde. Jeg har gode erfaringer med "Sigma" jetkits som bla. kan findes på Ebay. De kommer med en god og enkelt vejledning (engelsk) og en 2-3 forskellige muligheder afhængig af hvor store ændringer du har lavet på motoren.
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
aug 2013
Følgere: 36 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 139
aug 2013
Følgere: 36 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 139
aug 2013
Følgere: 36 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 139
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
I teorien måske... Men i praksis er det ikke en optimal løsning. Og så kunne du jo lige så godt beholde det oprindelige luftfilter.
Det eneste rigtige er at vælge det setup du vil have, og så får justeret karburatoren ind efter det.
Jeg havde for øvrigt nok valgt at beholder liftfilteret under tanken. Vacuum karburatorer KAN blive påvirket af modvind og luftstrømme. Og de sidder derfor lidt mere "beskyttet" imellem tank og motor.
aug 2013
Følgere: 36 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 139
syntes det er helt fantastisk at gå så mange kloge ord med på vejen
jun 2013
Følger: 22 Følgere: 72 MC-er: 5 Emner: 1 Svar: 255
aug 2013
Følgere: 36 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 139
mar 2013
Følger: 5 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 50 Svar: 509
dec 2014
Følgere: 1 Emner: 3 Svar: 231
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
aug 2013
Følgere: 36 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 139
aug 2013
Følgere: 36 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 139
jun 2013
Følger: 22 Følgere: 72 MC-er: 5 Emner: 1 Svar: 255
aug 2013
Følgere: 36 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 139
har så fundet ud af at en gryde svamp faktisk er rigtig tæt overraskede mig egentlig, er ned på en halv (1cm) men tror jeg skal længere ned.
aug 2013
Følgere: 36 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 139
aug 2013
Følgere: 36 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 139
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
Hold øje med dine tændrør. De kan give dig en indikation på, hvordan det står til.
...men må give dig, det er en kreativ og meget lavpraktisk løsning du er ude i.
aug 2013
Følgere: 36 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 139
sep 2005
Følger: 5 Følgere: 146 MC-er: 3 Emner: 102 Svar: 2.006
Mener at have læst på interwebbet YouBook at det bedste skum er skumfiduser, helst de lyserøde..
Hvad har den stakkels lille hondada da gjort dig siden den skal straffes så hårdt..!
Den vil elske at blive pisket rundt, og revet i øret på landevejen i stedet..!
aug 2013
Følgere: 36 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 139
vt'en køre med powerfilterne med begrænset lufttilgang. til foråret piller jeg lidt ved dysserne.
standart løsninger arrh sgu forkedelig.
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.574
Hvad er ideen i at skifte luftfiltre, når du ikke udnytter deres i forvejen ligegyldige potentiale, på ét par CV karburatorer?
- Lave om, for at lave om, men til det dårligere - but why!?
- Du skaber nye problemer helt bevidst, uden at du selv er klar over det pga. mangelfuld viden herom.. Det altså fakta, så hellere lære af det nu.
Man burde gå ind i powerfilter branchen, fordi folk sluger budskabet råt pga. en alt for begrænset forståelse for det her. Easy money - Rynkekrem branchen om igen. At være naiv, fordi det føles bedre - "agtighed"
Henrik har helt ret. Den skal køres, ikke destru-i-ficeres. Sq da synd for din vt500... fin maskine for sin tid... den ydelse den leverer er ret imponerende for en 500 kubikker. Designet med den indsugning den nu engang har, af dygtige ingeniører der ved hvad de laver, så den spinner hver gang.
Power filtre og CV karburatorer. En dårlig cocktail, der aldrig bliver god. Smid endelig pengene efter skidtet, du støtter de forkerte brancher og får en dårligere maskine. Det er set på alle der gør forsøget...
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
Desuden har Paul allerede flere gange giver udtryk for, at det er fir udseendets skyld, og ikke ydelsen.
Og jeg må altså bare være direkte uenig med dig. Et powerfilter er ikke rynkekrem om igen... Et powerfilter har uden tvivl sin effekt, hvis det bruges i det rigtige setup.
aug 2013
Følgere: 36 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 139
og Hør lige ingen grund til at tro at der skal ødelægges noget her.
tænker bare lidt alternativt
ville det være bedre at bruge et kn filter, er de tættere?
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
Jeg har selv lige bestilt et K&N filter, som skal side på et Screamin Eagle High-flow bagplade... På en CV karburator.
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
aug 2010
Følger: 1 Svar: 2
aug 2010
Følger: 1 Svar: 2
aug 2007
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 2 Emner: 19 Svar: 34
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Svar: 61
maj 2007
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 1 Svar: 61
aug 2013
Følgere: 36 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 139
alle kn køre vel ikke med det samme Air flow men er vel lavet specielt til hver enkelt
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
Bare lige så vi helt med her.. Du siger at en CV karburator ikke er vacuumstyringen?
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
Sjovt at HD's egen performance producent har lavet et åbent filtersystem til CV.
Meeeeeeeeeen alle kan jo regne ud at det ikke fungere
maj 2008
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 75
MEN - nr 1 er en prof dysning !
aug 2013
Følgere: 36 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 139
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
jeg har prøvet endda mere end en gang, En af de personer der har udtalt sig til fordel for åbne filtre og cv-karburering. viste mig en dag en cykel.han syn tes gik godt. Det gjorde den for så vidt også men efter 30 km gik den i stå!
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
Men jeg syntes simpelthen det er for dumt og naivt at påstå, at det ikke kan lade sig gøre. Specielt når andre har fået det til at fungere.
aug 2013
Følgere: 36 MC-er: 2 Emner: 26 Svar: 139
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 77 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.848
Og jeg kan berolige dig med, at sugemotore kun meget langsomt tager skade af at køre for mager. Og der hvor du først ser skader er på tændrøret. Så det er nemt at diagnosticere. Så jeg synes du skal lege Ole opfinder og se om du kan løse problemet selv, man lærer meget mere af at rode, end ved at sende den på værksted og betale.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.203
I andre: Løg lige mærke til at jeg ikke refererer til bestemte varemærker. Jeg sige meget samvittigshedsfuldt at åbne filtre og CV-karburatorer ikke er godt sammen. Årsagen er enkel nok:i CV karburatoren bestemme vacuumet hvor meget benzin der skal tilføres. vacuumet defineres af at flowet i luftfilterkassen er ens under alle forhold. Det er det ikke med åbne filtre, der maks kan have et godt omdrejningstal- selv med anvendt rullefelt!
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.584
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.955
Glædelig jul
maj 2008
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 75
Prøv evt at søge efter en bruger her på mcg som hedder Jan Cross.
Han har rodet med samme model og bygget om, både mht motor og kosmetik. Han ved lidt om det.
powerfilter