{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
565 visninger | Oprettet:

sander S
sander S
Tilmeldt:
17. jul 2018
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 1

A1 Kørekort og 250ccm (nedsat til en 125ccm,s evne) {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg er 18 og er igang med at tage mit kørekort til A1 (125ccm) motorcykel. Jeg ville høre om der er mulighed (og om det er lovligt) at sætte en "regulator" på en 250ccm motorcykel af en slags der ville gøre sådan at den kun kan hvad en 125ccm motorcykel kan og at jeg så stadig gerne må køre på den (med regulatoren naturligvis) indtil jeg tager A2. Undskyld hvis det er et bøvet spørgsmål, grunden tilat jeg spørger er at 250ere næsten er samme pris som 125ere.

mvh sander


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  A1 Kørekort og 250ccm (nedsat til en 125ccm,s evne)
  • #1   17. jul 2018 Nej det er ikke lovligt.
    Max 125cc med 11 kw


  • sander S
    sander S Tilmeldt:
    jul 2018

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 1
    #2   17. jul 2018 Hej Mike og tak for svar.

    Ja det ved jeg godt, men jeg tænkte på om der fandtes en mulighed for at få monteret noget der gjorde således at cyklen kun kunne køre med samme evne som en 125er. Det er slet ikke en mulighed fra lovens synspunkt eller hvad? Jeg syntes nemlig bare at min kørelærer nævnte noget omkring sagen.


    Mvh Sander smiley


  • #3   18. jul 2018 Du kan sagtens begrænse effekten på en 250'er, så den del passer til A1 kortet, men du kan ikke gøre motorvolumen mindre. Den vil fortsat være på 250ccm, så det kan ikke lade sig gøre at køre den på A1

  • #4   18. jul 2018 Ingen problem (men det har din dygtige kørelærer jo allerede fortalt dig alt om!) men disse regulatorer er svære at få fat i. Men nu er det så heldigt at jeg har en - måske den eneste i Danmark - og den kan du da godt købe, hvis du vil betale prisen! Send mig en PB hvis du er interesseret, men skynd dig, der er mange der vil have den smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #6   18. jul 2018 Det kan man godt (men det har din dygtige kørelærer jo allerede fortalt dig alt om!) men disse regulatorer er svære at få fat i. Men nu er det så heldigt at jeg har en - måske den andenste i Danmark - og den kan du da godt købe, hvis du vil betale prisen! Send mig en PB hvis du er interesseret, men skynd dig, der er mange der vil have den! smiley

  • #7   18. jul 2018 Om så den kun yder 5 heste må du ikke køre på en 250cc.

    Loven siger max 125cc (og 15 heste)


Kommentér på:
A1 Kørekort og 250ccm (nedsat til en 125ccm,s evne)

Annonce