{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
663 visninger | Oprettet:

Højere benzintryk, potentielt højere ydeevne? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen. Nu er det efterhånden alting jeg har gjort for at få mine F4i'ere til at yde det maksimale.
Spørgsmålet lyder meget ligesom overskriften, ville det være muligt at klemme lidt mere power ud af cyklen ved hjælp af et højere benzintryk? - selvfølgelig skal det være i forlængelse af at den bliver re-mappet og hvad ellers hører sig til, men ville dette overhovedet give noget i virkeligheden?
Tanken er jo mægtig logisk at hvis dyserne er åbne lad os sige 1 sekund ville der på det sekund kunne strømme mere igennem ved 5 bar over 3.5.

Glæder mig til at hører jeres input

Dbh Mike


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højere benzintryk, potentielt højere ydeevne?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.648
    #1   5. feb 2019 Det vil bare gøre at den går med federe blanding, så medmindre du får mere luft ind i den, har du ikke brug for ekstra benzin.

  • #2   5. feb 2019 Præcis hvad Sajmon sagde smiley

  • #4   5. feb 2019 Nøjagtigt hvad Sejmon sagde smiley

  • #5   5. feb 2019 Det er så ikke helt rigtig, for det er ikke mængeten af benzin, der er afgørende her. Men der imod forstøvningen, som kan give en bedre udnyttelse.
    Jeg har kun prøvet det på SuperBike motore, og der har vi brugt 12 hulds injektor og 6.5 Bar.

    Men jeg har nok min tvivl til en gammel F4'er kan udnytte det.


  • #6   5. feb 2019 Hov hov, tal pænt smiley Fornuftigt snak ellers.

  • #7   5. feb 2019 Jamen.. jamen.. korrekt mig hvis jeg tager fejl..?!
    er det ikke mere ilt der mangler for at lave et større ‘bang for the buck’..
    Alt brændstof der kan udnytte den tilstedeværende ilt, ER allerede tilrådighed..

    Hvis du sætter en komperessor og intercooler på er det først DER du får udnytttet det brændstof der allerede blæses ind..

    Når jeg tænker tilbage på mine gammmmle.. Renault 5 Cup dage. For 800 år siden, - Var det netop det at sætte kompressor på der gav smæk for skillingen..
    en motor kan slet ikke selv - SUGE ilt nok til alt det benzin der er tilrådighed..

    At sætte en NOx anlæg på, er jo også blot ‘overilte’ der sparkes ind i motoren, også en mulighed..
    Dog skal et NOx anlæg beregnes ned til sidste omdrejning, ellers brændes ventiler og stempler af på en enkelt acceleration.. smiley

    Men måske jeg er helt gal på den, det er som nævnt laaaang tid siden vi havde det SÅ sjov.. smiley

    Ellers er det fuldstændig som Sajmon siger smiley


Kommentér på:
Højere benzintryk, potentielt højere ydeevne?

Annonce