{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.151 visninger | Oprettet:

Termostat? {{forumTopicSubject}}

Kloge kloge hoveder! Igen skal jeg hjælpes over vejen med en i hånden smiley
Jeg læste tidligere på rf-klubben, som desværre er lukket nu, at termostater var et kendt problem på disse fantastiske maskiner pga. klima mm. så der var 3 flowhuller i de monterede men der vidst kun skulle være 1 for det optimale.
Le question: På mit importlort der ligger nålen max på toppen af det blå felt ved lang tid tomgang. Kun en tur på bakken fik den 2 mm. over det blå.
Er det samme termostat monstro som på RF600'eren eller er det den til GSF400'eren som selve motoren jo er fra, og hvilken kunne evt. så passe på?
Nemt skal det ikke være med sådan noget lorteinportmix!

Gode svar belønnes med en stor is i karrebæk smiley


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Termostat?
  • #1   21. apr 2009 der skal en termostat i fra en honda cbr 600 f3 så kommer der varm på

  • #2   21. apr 2009 ja min er jo så en rf 600 ved ikke lige med din rf 400


  • #3   21. apr 2009 har også hørt den med en termostat fra en honda, men hvordan skifter man den?? Jeg vil nemlig også gerne have min skiftet!

  • #4   21. apr 2009 den sider i h-side og er rimlig nem at skifte,du kan se den på min profil på det foto hvor den stå unden tank , lige under stop knappen der sider termostathuset og den sider med tre bolte hvis jeg husker rigtig

  • #5   21. apr 2009 Super tak for hjælpen, går igang når jeg har fundet en "afløser" smiley

  • #6   21. apr 2009 Hvad jeg har kunne finde ud af så bruges der samme termostat til rf som på gsf400 Bandit som skulle være samme motor som min. Den har original varenr: 17670-32C01, så jeg skulle vel også uden probs. kunne kyle en i fra en cbr600.
    Tak på baghånd :O)


  • #7   21. apr 2009 Hmmm ja det jo så næste spørgsmål smiley Jeg prøver at høre de lokale mc'dealere og ellers er der en masse huggere der nok skulle ligge inde med en brugt smiley

  • #8   24. apr 2009 Jesper-> Dvs den passer også direkte overpå? For det var info der var til at håndtere det der :o)

  • #9   26. apr 2009 Ja, Jesper passer den over på?

  • #10   26. apr 2009 på RF 600/900 altså?

  • #11   28. apr 2009 Ja så er der squ bestilt et sth yamaha thermostat til min bike, så er det bare at håbe det fungerer smiley

  • #12   29. apr 2009 Jamen det da fantastisk -Giver du lige en update om det funker -Så prøver jeg nemlig også lykken :o)

  • #13   30. apr 2009 Til Bjarne & Co
    jeg skal nok melde tilbage! smiley


  • #14   3. maj 2009 Hey guttet og gutinder,
    Så har jeg smidt den nye termostat på og det virker nogenlunde godt, den bliver dog ikke så varm som jeg troede, men mangkan godt mærke den "Friskere karakter osv." når der er bedre varme i dyret
    Jeg vil lige fortælle at der i termostaten der sad i, var var en udluftningshul ø3mm og 4 (FIRE) flow huller, alle med Ø3mm dim. Den nyindkøbte var der INGEN flowhuller i, så jeg borede 2 stk med en diameter på 2mm for stadig at få noget vand igennem termostathuset. Jeg var nemlig bangefor at, hvis man mindsker vandmængden (FLowet)så drastisk, måske at kunne ogverophede motoren, før termostaten åbner. Men som sagt det er blevet bedre, men et ø2mm hul ville måske være optimalt!?!


  • #15   11. maj 2009 hej Jesper Tror lige jeg får taget et par billeder, det viser mere end 1000 ord.

  • #16   15. maj 2009 Min RF 900 har næsten kørt 80 km med den originale Termostat, og den kører sam den skal, og er lige blevet tilset i hoved og r.. hvor der ikke kan ses noget slid i motoren. nålen står også ekstrem lavt, og jeg et eller andet sted må det da være meningen at den så ikke skal være mere varm(Evt for at minimere slid), jeg har samtidig forhørt mig hos nogle kammerater der tuner meget på biler, de siger at ved at få en varmere motor koster heste. Men er der nogle er jer der kan forklare mig hvorfor at i vil have en varmere motor?

  • #17   15. maj 2009 Det slider mere på motoren hvis den ikke bliver driftvarm, hvilket på biler ligger omkring 80-95 grader+ mindre benzimforbrug når dne er driftsvarm.

  • #18   16. maj 2009 Men er der nogen af jer der har målt hvor varmt vandet er?

  • #19   17. maj 2009 Altså: Mht temperaturer der er 2 stk. en på olien og den skal være omkring 80grd. ved denne temp smører olien optimalt og minimere dermed slid og lader motoren arbejde "Frit" med mere kraft til hjulet til følge. OG lad mig lige slå fast, det er denne temperatur der er den vigtige!!
    Den andet er kølevands temperaturen, ideelt set brude denne ligge på samme grd. antal men det er nu langt fra altid sådan.
    Langt de fleste køle systemer (På biler i hvertfald) har et konstant stort flow gemmen motoren via pumpen og retur igen, det der så sker når motoren bliver (For)varm er at termostaten åbner og dermed lader mere og mere kølevæske rende gennem køleren hvilket giver en nedkøling. Så at sige et 2 kreds system! På vores cykler er der kun en kreds, det betyder at al kølevandet går gennem køleren konstant, det man så fra Suzukis side har gjort, var at sætte en termostat i med 4 store flowhuller i i. Det bevirker så at motoren (I vores kolde del af verdnen) aldrig bliver rigtig driftsvarm. Vi har så gjort det at vi sætter en termostat i med kun et hul i (Hvilket nærmest laver en prop) for på den måde at tvinge temperaturen op. Det kan der så være flere ulemper ved, bl.a. at kølevandstemperaturen inde i motoren eks kan være 110grd. Men den smule der render gennem termostaten kun er 82grd. Hvorfor den ikke åbner. Resultatet kan (Måske) være en overophedet motor.


  • #20   17. maj 2009 I må meget undskylde min skepsis, men da det er en generel ting at vand temp er lavere end normalt, må det da være noget at suzuki fra fabrikken har tænkt over!

  • #21   17. maj 2009 Grunden til temp. er så lav på dem er at den ikke er lavet til det danske klima(ifølge kilder), Suzuki går jo ikke ind og laver en modelserie om fordi vi skal have dem i lille Danmark,sådan var det også med min gokartmotor at der skulle laves en del om pga. den ikke var lavet til vores fugtige klima, så der var en masse indstillinger på karb. og køler.
    Princippet er nok det samme smiley


  • #22   18. maj 2009 Ok det kan være at man skulle prøve det, fra hvilken MC skal man så have en termostat fra?

  • #23   18. maj 2009 Som Jesper H skrev længere oppe:
    "Jeg har brugt en termostat fra en Yamaha FZR 600, den har kun et flowhul og åbner ved 82 grader... Den kan købes i MC-nøglen for 173kr.
    Den er på side 374 i 2009 kataloget og har nr: 221305"


Kommentér på:
Termostat?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce