Termostat? {{forumTopicSubject}}
Kloge kloge hoveder! Igen skal jeg hjælpes over vejen med en i hånden
Jeg læste tidligere på rf-klubben, som desværre er lukket nu, at termostater var et kendt problem på disse fantastiske maskiner pga. klima mm. så der var 3 flowhuller i de monterede men der vidst kun skulle være 1 for det optimale.
Le question: På mit importlort der ligger nålen max på toppen af det blå felt ved lang tid tomgang. Kun en tur på bakken fik den 2 mm. over det blå.
Er det samme termostat monstro som på RF600'eren eller er det den til GSF400'eren som selve motoren jo er fra, og hvilken kunne evt. så passe på?
Nemt skal det ikke være med sådan noget lorteinportmix!
Gode svar belønnes med en stor is i karrebæk
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 36
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 36
feb 2004
Følger: 18 Følgere: 15 MC-er: 7 Emner: 70 Svar: 286
okt 2007
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 36
feb 2004
Følger: 18 Følgere: 15 MC-er: 7 Emner: 70 Svar: 286
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 234
Tak på baghånd :O)
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 234
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 234
feb 2004
Følger: 18 Følgere: 15 MC-er: 7 Emner: 70 Svar: 286
feb 2004
Følger: 18 Følgere: 15 MC-er: 7 Emner: 70 Svar: 286
feb 2004
Følger: 18 Følgere: 15 MC-er: 7 Emner: 70 Svar: 286
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 234
feb 2004
Følger: 18 Følgere: 15 MC-er: 7 Emner: 70 Svar: 286
jeg skal nok melde tilbage!
feb 2004
Følger: 18 Følgere: 15 MC-er: 7 Emner: 70 Svar: 286
Så har jeg smidt den nye termostat på og det virker nogenlunde godt, den bliver dog ikke så varm som jeg troede, men mangkan godt mærke den "Friskere karakter osv." når der er bedre varme i dyret
Jeg vil lige fortælle at der i termostaten der sad i, var var en udluftningshul ø3mm og 4 (FIRE) flow huller, alle med Ø3mm dim. Den nyindkøbte var der INGEN flowhuller i, så jeg borede 2 stk med en diameter på 2mm for stadig at få noget vand igennem termostathuset. Jeg var nemlig bangefor at, hvis man mindsker vandmængden (FLowet)så drastisk, måske at kunne ogverophede motoren, før termostaten åbner. Men som sagt det er blevet bedre, men et ø2mm hul ville måske være optimalt!?!
feb 2004
Følger: 18 Følgere: 15 MC-er: 7 Emner: 70 Svar: 286
mar 2005
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 162
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 234
mar 2005
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 162
feb 2004
Følger: 18 Følgere: 15 MC-er: 7 Emner: 70 Svar: 286
Den andet er kølevands temperaturen, ideelt set brude denne ligge på samme grd. antal men det er nu langt fra altid sådan.
Langt de fleste køle systemer (På biler i hvertfald) har et konstant stort flow gemmen motoren via pumpen og retur igen, det der så sker når motoren bliver (For)varm er at termostaten åbner og dermed lader mere og mere kølevæske rende gennem køleren hvilket giver en nedkøling. Så at sige et 2 kreds system! På vores cykler er der kun en kreds, det betyder at al kølevandet går gennem køleren konstant, det man så fra Suzukis side har gjort, var at sætte en termostat i med 4 store flowhuller i i. Det bevirker så at motoren (I vores kolde del af verdnen) aldrig bliver rigtig driftsvarm. Vi har så gjort det at vi sætter en termostat i med kun et hul i (Hvilket nærmest laver en prop) for på den måde at tvinge temperaturen op. Det kan der så være flere ulemper ved, bl.a. at kølevandstemperaturen inde i motoren eks kan være 110grd. Men den smule der render gennem termostaten kun er 82grd. Hvorfor den ikke åbner. Resultatet kan (Måske) være en overophedet motor.
mar 2005
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 162
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 234
Princippet er nok det samme
mar 2005
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 1 Emner: 15 Svar: 162
mar 2007
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 234
"Jeg har brugt en termostat fra en Yamaha FZR 600, den har kun et flowhul og åbner ved 82 grader... Den kan købes i MC-nøglen for 173kr.
Den er på side 374 i 2009 kataloget og har nr: 221305"
Termostat?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside