943 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
Dem her skal i da lige se !!! Dem her skal i da lige se !!!
Altså de nye billeder i mit galleri.
Der er kommet lidt diller-daller på, siden sidst.
STM: Frameplugs
STM: Oilplug
STM: Crankcase breather
STM: 30mm Clutch slave
NCR: Cam covers
Speedy Moto: Beltcovers og Sprocket cover
WASP tail chop med baglygte og mini blinkers
Ducati racing seat ( 1pers.)
Termignoni potter ¤ Race Ecu ¤ Racing airbox
Kan det ikke snart bliver sommer....
0 synes godt om
mar 2005
Følger: 16 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 120 Svar: 1.279
mar 2005
Mht. til styregenskaber på FZ'ern og Sport 1000. Ja så var FZ'ern tung og bred som en slagteklar gris. Det kan overhovedet ikke sammenlignes. FZ'ern var point'n'Shoot, den var faktisk bedst til at blive skudt af når det bare gik lige ud. Men problemet var så bare at tanken var så mega bred at man ikke kunne klemme benene ordenlig omkring (Man sad og skrævede over den) når den blev fyret af (Stor stor Design fejl) Så man følte ofte at man "Hang efter den"
Måden man sad på (meget oprejst) Gjorde ligeledes at de topfarts ressourcer den havde slet slet ikke kunne udnyttes, jo over korte spirnt, men så var man også baldret bagefter. Så tempoet på motorvejen kom ret naturligt ned på de lovlige 110-130.... -265 gps km/t på den var en kamp om overlevelse, tro mig.
Baghjuls kørsel, ja det foregik først når den havde fået samlet kræfterne op. Så det var somregel et sted imellem 120-160 og igen måden som vægten var fordelt og den føling af at man ikke sad ordenlig, gjorde at det faktisk var en ret skræmmende oplevelse. Det var faktisk den værste baghjuls kværn jeg havde haft.
Og se det at have en monster potent motor i en motorcykel, som egentlig ikke er så fandens potent som den ser ud, er pisse frustrende.
Så hvordan føles det at nu have en gammeldags ligende MC som har ca 60 mindre. Meget sjovere, meget mere krævende, og meget meget højere gennemsnits hastighed. (Alt under 100-120 er et mareridt) lige modsat FZ'ern :-))
Den trækker på rullen I 1.2.3 helt nede fra bunden og det føles komplet udramatisk og helt naturligt.
Det føles faktisk overhovedet ikke som om at jeg har fået en maskine med færre heste. Men det har jeg jo, men de er så bare meget mere underholdende.
Den er hunrede gange mere stabil i kurverne, balancen i den kan slet slet ikke sammenlignes med Yamaha'en.
Ja jeg kunne bliver ved. Men alt ialt kan du slet ikke stille hestene op imod hinanden, og så tro at sådan en "Old school" Ducati er et ringere valg.
Jo Yamaha'en går 260.265 på toppen imod Ducati'en 225-230. Men i alle andre dicipliner bliver Yamaha banket på plads.
Og så var det med Yamaha'en at den var KUN sjov når den fyret af (Hvis man altså kunne fast) Men så var det også det.
mar 2005
Og ja der blev fand'me brugt mange penge og timer til fordel for den mest optimale tuning. Jeg skrev en del på det Amerikanske Fazer forum, og der var den faktisk refrerence for mange hundere Fazer/FZ ejere.
apr 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 97
mar 2005
Men fakta er, at det her er li'godt den sjoveste og mest autentiske maskine jeg har til dato. Og så kan jeg bare sidde og kigge på i timevis. Men bare rolig det bliver aldrig en "Foran kaminen Ducati" Den her kommer til at blive brugt til den er bedst til. Nemlig at står nede foran cafeen. LOOL... -Ahhhh NOT-
Nej den skal ud og slå sig løs på de danske sogneveje, med bulder og brag.
Dem her skal i da lige se !!!