3.722 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Hjælp min udstødning er groet sammen! Hjælp min udstødning er groet sammen!

Som overskriften siger er min udstødning groet sammen det er en slip on... Er der nogen der har et godt tip til hvordan jeg får skilt den ad så jeg kan montere den igen??
Jeg har prøvet af bade den i wd40 men det kan ikke rigtig komme ind og opløse noget...

Mvh Henrik

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af spisebord 1.350 kr.
  • Reparation af opvaskemaskine 1.200 kr.
  • 2 lamper og 2 billeder 500 kr.
  • Tilslutning af komfur 350 kr.
  • Tage ned en lampe i taget 335 kr.
  • Havemand til ukrudsrydning i indkørsel 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp min udstødning er groet sammen!
  • #1   24. mar 2009 Varme ...

• #2   24. mar 2009 Har jeg tænkt på men så bliver den jo blå og det ville jeg gerne undgå..

• #3   24. mar 2009 Hva med naturlig varme ved at lade motoren gå tomgang til den er drift varm - Og så evt. prøve at "dreje potten rundt efterfølgende med en Nylonoliefilter tang - Så du får ordentligt fat i den .. ??
    (Evt. give den nogle små slag med en nylon hammer på samlngen så du får slået den løs)

• #4   24. mar 2009 Det kan jeg ikke jeg har nemli formået at få udstødningen af men jeg kan ikke få den på igen uden af skille den af... problemet er heller ikke at potten sidder fast, men at rørene fra cylindrene og sidder fast i samlingen i mellemrøret eller hvad det nu hedder..

• #5   24. mar 2009 Skal det forståes sådan at du skal have forrørene af mellemrøret .. ??

Så er fremgangsmåden den samme - Dog kan du evt varme det op med en varmepistol - Så skulle det helst ikk blive blåt når du varmer det op.

Ellers må du lige smide et billede på din profil af det stykke du skal have skilt ad.

• #6   24. mar 2009 Ja det er rigtig forstået... jeg oprette lige et fotoalbum om et øjeblik

• #7   24. mar 2009 Hvis det er på din Bros, så er der vidst intet mellemrør, mener ikke forrørene på den two bros udstødning kan skilles ad. Kun den originale der har seperate forrør

• #8   24. mar 2009 Så er der et fotoalbum af "problemet"....

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=10504

• #9   24. mar 2009 Jesper..

Ok det ligner ellers bare at de kan skilles ad eller engang har kunnet...
    Der sidder også fjedre omkring "samlingen"

• #10   24. mar 2009 DU ka købe noget fryse spray, der fryser istedet for at varme, de fungere ca ens, varme er dog lidt bedere, men fryse spray gør ikke din udstødning blå..

Du ka evt smide potten i frysern så den er godt kold inden du benytter frysesprayen, så sku der være en støre chance for det virker..

• #11   24. mar 2009 Ja der kom albummet, jamen så er varme, wd-40 og vold løsningen. Bank evt. med an hammer. En masse små slag.

Iøvrigt en super fed maskine du har. Er forhjulet ikke fra en VFR? Og er bagfælgen så ikke den originale 18" fælg?

• #12   24. mar 2009 okay den ka nok ikke være i frysern.. men så bare spray..

• #13   24. mar 2009 Du kan jo også bare varme to pletter på bagsiden hvis du er bange for at den bliver blå

• #14   24. mar 2009 Jesper-
    Mange tak jeg er også meget glad for den smiley og jo det er rigtigt med fælgene..
    Så må jeg jo prøve med varme er det nok som scott skriver med en varmepistol eller skal der mere til?

• #15   24. mar 2009 Ja - Jeg vil mene det skal varmes godt op, og en mase små slag af en hammer eller en nylonhammer.
    Tålmodighed og lidt makken frem og tilbage er nok løsningen.
    (Du kan også evt. prøve at lægge det hele i en Balje/Opskåret dunk med Petrolium/Diesel olie - Da det så stille og roligt ville trænge ind i samlingen og derved håbe det er nok til at kunne vride det fra hinanden.

Men det kan jo også være som nævnt at det er et stykke, ment på den måde at forrør og mellemrør er presset sammen og fjedrene kun er der for synets skyld.

• #16   24. mar 2009 En anden mulig kunne være at fast spænde mellemrørs forgreningen til et arbejdsbord (evt. med skruetvinge) og så "vride" stille og roligt i forrørene

• #17   24. mar 2009 Jeg vil prøve det af i morgen.. Den lyder jo ikke af meget med den orginale udstødning...

Jeg håber fandme ikke at fjedrene kun er for syns skyld for så bliver det noget af et projekt at få udstødningen på. Plads er der nemli ikke meget af det er kun lige man kan få den lirket ind og så sidder er den en gevindpind i vejen for at den kan komme op på plads...

• #18   24. mar 2009 Tja - Men du har jo fået den af - Så det må da være muligt at få det på igen ... smiley
    Ellers må du bare vride lidt i rørene og lirke med det - Hvilket de også fint kan holde til ... smiley

• #19   24. mar 2009 jaa det var også min første tanke.. kan den komme af hel kan den også komme på men jeg måtte sku til sidst gi op den gevindpind ville ikke overgi sig og lade mig få røret forbi og som sagt er der kun lige det plads der skal være... så det endte med den orginale potte den var nemli skilt ad..... det værste er bare at nu har jeg brugt hel vildt lang tid på at prøve at få den poleret og så kan den ikke engang komme på!

• #20   24. mar 2009 HVad er det for en gevind bolt du omtaler .. ??
    Er det en bolt der sidder i cylinderen, Så burde den da kunne komme ud - Evt. med to kontramøtrikker og så lidt varme på dem så de bedre kan give sig.

• #21   24. mar 2009 Hej

Skal vi ikke lige være enige om, at teoretist set, har du fået den af ,kan den også komme på igen:-))

• #22   25. mar 2009 Ole smiley
    Og normalt er fjedre der alser ikke for et syns skyld men for at holde den sammen men da din udstødning til syneladende ruster sammen så er det nu det der holder den sammen.
    Gi den noget kobberfedt inden den samles igen så du ikke har det problem en anden gang.

• #23   25. mar 2009 Ikke kobberfedt men brug silikonefedt det er meget bedre ;o).

• #24   25. mar 2009 Hvis jeg var dig, så ville jeg prøve at montere udstødningen uden at skille det der af. Jeg kan godt se at der sidder "øjer" til fjedre, men det ligner fanme noget der IKKE skal skilles ad. Og hvis du endeligt får det rykket det fra hinanden, så tror jeg ikke at det bliver tæt igen.
    Grunden til "øjerne" kan jo osse være at både forrør og mellemstykke, bruges til andre typer cykler, hvor det skal kan skilles ad.

Og som Ole skriver, så har du jo fået den af uden at adskille smiley

• #25   25. mar 2009 Ja teoretisk set burde den kunne komme på igen uden at blive skilt ad men det to store problemer er at der er minimalt med plads og så sidder der den gevindstang og fanger røret som jeg ikke kan komme uden om og samtidig kan jeg ikke dreje røret så meget for så ramme det foreste rør køleren... Så lige nu er planen at forsøge med en varme pistol og wd40/petrolium og se om jeg ikke kan løsne den fra hinanden

• #26   10. apr 2009 Det Virkede!!!!! Nu fik jeg endelig taget mig sammen til at få gjort noget ved den udstødning og svaret var godt med varme og wd40 så gik det første rør rimelg nemt af nr 2 drillede noget mere men gav sig til sidst!
    Tak for hjælpen.....

smider også lige et billed i fotoalbummet smiley

Kommentér på:
Hjælp min udstødning er groet sammen!

Annonce