822 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
15 Svar
lyskryds - midterlane? lyskryds - midterlane?
Skal lige forhøre mig lidt...
Hvis nu jeg kommer kørende hen mod et lyskryds hvor bilerne holder for rødt i 2 baner - Må jeg så - Som de gør i frankrig, spanien mv. køre op imellem eller ved siden af de holdende biler, så jeg forlader lyskrydset som første mand?
Der er selvfølgelig plads til det ved siden af bilerne...
Lovligt eller skal man lade være hvis der er hvide biler med blå stafferinger i køen?
0 synes godt om
aug 2006
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 43 Svar: 488
okt 2004
Følger: 14 Følgere: 11 MC-er: 5 Emner: 60 Svar: 308
Betjenten sage at hvis der var plads, og jeg ikke var til gene, var det lovligt!
Men jeg kan godt have min tvivl... Jeg tror det kommer an på øjnene der ser, om der bliver gjordt noget ved det!?
Men nu lige for at låne din tråd...!
Hvordan med når der er trafikprop på motorvejen, og bilerne holder stille?
Må man så på mc smutte igennem, enten mellem bilerne, eller på ydersiden?
Nødsporet er selvfølgelig udelukket!
Jeg mener nemlig, at så længe bilerne holder stille, drejer det sig om en forbikøring, og derfor må man gerne køre både højre og venste om bilerne....
Mener faktisk også det var det betjenten sage!?
mar 2008
Følger: 13 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 212 Svar: 1.303
sep 2008
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 31
Er der nogen der evt. har fået bøder for overstående?
maj 2008
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 33 Svar: 77
Ham jeg tog kørekort hos mente så absolut ikke man måtte det, mens ham min kammerat tog det hos bare mente det var en overhaling/forbikørsel når de holder stille eller kører meget langsomt(tror nok der er en minimum hastighed for hvornår det ses som en overhaling eller en forbikørsel) ..
- Men igen, er der nogen der har fået bøder/irettesettelser o.lign for dette? Eller blive det bare den sædvanlig med at vi mener lidt af hvert?
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 97 Svar: 1.327
Sygt, så man skal faktisk overhale indenom for at køre lovligt?
jun 2007
Følger: 78 Følgere: 35 MC-er: 3 Emner: 33 Svar: 697
du må heller ikke overhale i et vejkryds
de stiplede linier bliver som regel fuldtoptrukket ved lyskryds,så der må kun være et køretøj i hver bane. jeg har fået bøde for at køre to mc side om side over en afstand på 300m i en vognbane.
du tar en chance når du køre friskt,det kan koste liv og eller penge.!
det er også bare så flovt at mc. går ud når man holder oppe foran(staller)
nå men solen skinner og asphalten kalder. ses derude!!
jun 2007
Følger: 23 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 142 Svar: 2.822
Særlige regler for motorcykler
§ 52. Motorcykel må ikke føres ved siden af andet køretøj.
Så svaret er nej.
www.retsinformation.dk
sep 2008
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 31
mar 2008
Jeg er altid ekstra vågen på mandage.
mar 2008
"man kan argumentere for, at når bilerne holder stille, og man selv kører forbi dem, fører man ikke sit køretøj ved siden af et andet køretøj, i stedet passerer man dem"
Dog slutter han af med:
"Husk, at alle vurderinger af din kørsel foretages af politibetjente, som subjektivt vurderer din kørsel. Hvis en betjent synes at du foretager ”hyppige vognbaneskift”, så kan han ”knalde dig” for dette. Vælger du efterfølgende at få prøvet sagen ved en domstol (hvilket jo er gratis for dig, uanset udfaldet), så har dommeren typisk kun dit ord mod betjentens. Hvis betjenten således mener at du foretog ”hyppige vognbaneskift”, og du er uenig, så er det ord mod ord. Og her er retspraksis, at dit ord ikke er meget værd…"
nov 2007
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 1 Emner: 57 Svar: 811
maj 2008
Følger: 1 MC-er: 2 Emner: 33 Svar: 77
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.196
Så er der to undtagelser, Hvis man folder en MC-kolonne ved stop, er det OK, og hvis man kører op på siden af andet køretøj, men ikke skal i sanne retning. F.eks. en kombineret højre og ligeud bane, hvor der holder en bil og blinker til højre - her må man kjøre op på siden til ligeudkørsel, hvis der er plads, og man ikke er til gene.
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 74 Svar: 947
lyskryds - midterlane?