935 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

har peøblemer med strømmen på harlyen har peøblemer med strømmen på harlyen

hey håber i kan hjælpe mig da jeg skal igang med den store søgning imorgen men ved ikke lige helt hvor jeg lige skal starte da jeg ikke har den store forstand på strøm og ledninger...

var ude at køre en lille tur i dag fik startet dedn gamle cykel med håndsving osv kommer godt afsted og så sker det der ikgen strøm på batteriet overhovdet det er helt nyt og jeg har efterhånden måtte lade det op flere gange fordi cyklen ikke lader strøm på det
men hvor starter jeg lige med at lede eller kigge

håber der er en eller nogen der har lidt erfaring med dette så man kan få lidt fif til problem løsningen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Træfældning 3.000 kr.
  • Samle IKEA seng 490 kr.
  • Rengøring af 80 kvadratmeter lejlighed 700 kr.
  • Ophængning ad hylder og gelænder 1.720 kr.
  • PGO Hot 50 vil ikke starte 800 kr.
  • Montering opvaskemaskine 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  har peøblemer med strømmen på harlyen
  • #1   22. jun 2009 Nede foran på motor sider volpakken, prøv om stikket er løst eller nogen af benene er knækkede ved stikket.

• #2   22. jun 2009 -og udeluk ikke, at dit batteri på trods af at det er nyt, har en defekt (eller er købt for billigt!)
    har prøvet det på en Intruder smiley
    -Q

• #3   22. jun 2009 det prøver jeg lige imorgen
    har bare kigget der ned da det skete i dag og synes ikke lige der var nogen ledninger der sad uden og ha forbindelse men jeg kiggede osse kun lige hurtigt på der

kommwe til at tænke på om man kan måle på en eller anden måde om volpakken er stået af ?????

• #4   22. jun 2009 jørgen: er næsten 100 på det ikke er batteriet for når det ryger på min fetters krosser så fejler det intet han har lige haft det lånt i en uges tid nemlig så det er noget andet det er galg med

• #5   22. jun 2009 spørger lige dumt igen : der må sidde en gennerater eller noget der laver strøm til batteriet hvordan måler man på sådan en om den er defekt og ikke mindst hvor hulen sider den henne på geden hehe skal siges jeg har ikke kigget efter den endnu

• #6   22. jun 2009 Måleapperatet på batteriet mens motoren kører, så skal du kunne se det stiger til ca. 14,2 V ved 2000 omdrejninger . Men du får en forkert måling hvis ikke batteriet er 100% testet ok. Kør op til den lokale automester og smid den 20ér i kassen, og spørg om han ikke lige vil belaste-teste det. Ellers kik efter(som tidligere sagt) stikket nede foran på motorblokken. Højst sandsynligt skal du skifte voltpakken, de holder ikke evigt, men skal du til at teste, så skriv igen, der er nogle vigtige ting man skal huske når man tester stator f.eks... P.S. voltpakken kan ikke måles, så den skifter man bare (ca. 450,-). Uanset hvad, så ved du, at du har en ny på til næste gang smiley

• #7   22. jun 2009 Men dobbeltcheck nu lige alle stelforbindelser først....... På voltpack (1 ledning) og oppe ved batteri...

• #8   22. jun 2009 jeg tjekker lige de ledninger godt og grundig imorgen og kan jeg ikke finde noget der så prøver jeg at skifte voldpakken

prøver lige som det første at måle om den kommer op på de 14,2 v

• #9   22. jun 2009 Test af stator på en gammel Harley:

Ryk stikket ud på motorblokken, jeg kan ikke huske om du har 2 eller 3 ben, men jeg tror du har 2, ellers er det de yderste... Anyway, vær sikker på du ikke rører stel (motorblok under måling). Der må iikke være en kortslutning ved måling, men ca. (bop bop jeg kører på hukommelsen her, og den er ikke god)) max. 2 ohms modstand. Hvis der er kortslutnig, check først måleapperat! Ellers er der stel fra stator til motorblok = No go.
    Hvis test ok ( og her SKAL du have en kammerat eller en kæreste du stoler på). Start cyklen stadig uden stikket i, og mål vekselstrømmen der kommer ud fra blokken (statoren) ca.50 vac. Hvis det er ok, så skift den voltpak, and never look back....

• #10   22. jun 2009 Glemte lige at udtrykke mig klart nok her..:Ved kortslutningsmåling (den 1.) mål mellem ben(de 2 ohm) og kortslutningen mellem stel og et ben af gangen....

• #11   22. jun 2009 igen igen, der er ikke ben på blokken, men hunstik....

• #12   22. jun 2009 puha det skal jeg vist lige ha en kammi til at hjælpe mig det skal jeg nok få kludret i første gang jeg skal prøve det hehe

• #13   22. jun 2009 "Start cyklen stadig uden stikket i, og mål vekselstrømmen der kommer ud fra blokken (statoren) ca.50 vac. Hvis det er ok, så skift den voltpak, and never look back....

Det var her jeg mente du skal have een at stole på, for hvis du laver målingen og kommer til at røre stel, kan du komme til at brænde statoren af = igen no go = farvel 2000,- og du ved stadig ikke hvad problemet er smiley
    Derfor en rolig hånd, noget elektrikertape og 2 mennesker til denne måling.... Men tro mig, så er det heller ikke sværere, men lad være at drikke mere end 4 pilsnere inden...

• #14   22. jun 2009 skal jeg lige huske sætte fire pils frem og gemme resten til vi er færdige
    hehe

det skal lige prøves imorgen så skriver jeg lige en opdate på problemet

• #15   23. jun 2009 Jeg kan se jeg forkert er kommet til at skrive der er en stelledning på volt pakken (ensretteren). Det er der ikke. Den skal have en rigtig god stel, hvor den bliver spændt fast..

Per

• #16   23. jun 2009 tror problemet er blevet løst efter jeg har lodet en knækket forbindelse på voldpakken

har holdt måle apperatet på batteriet efter jeg har monteret det hele igen og ladt batteriet op igen
    så nu når den får lidt gas så stiger spændingerne det ser ud til at den lader nu tog chancen den var jo i stykker så hvad kunne der ske ved at prøve og så fik man lidt tid til at gå med det jo
    nu må man se hvor længe det holder

rigtig mange tak for hjælpen super man kan spørge når man er i tvil om noget

• #17   23. jun 2009 Lyder som om du fandt problemet, og det er det vigtigste.Fedt! Du spørger bare en anden gang, - hvis jeg ikke lige er på nettet så skriv til webmaster@hdcm.dk ...

Per

• #18   25. jun 2009 super takker det skal jeg lige gøre

Kommentér på:
har peøblemer med strømmen på harlyen

Annonce