Bikerkultur my butt Bikerkultur my butt
Hej der..
Tid til dagens brokketråd....
Jeg er sgu nok ved at blive et gammelt røvhul når jeg overhovedet gider at skrive dette indlæg…
Men, kender i det?
Jeg er sgu alligevel lidt forundret over hvordan nogen mennesker mangler indsigt...
Forleden skulle jeg og en veninde køre en tur og jeg valgte min seneste indkøbte mc, hun på sin, der både er hurtigere, større og nyere...
Jeg kørte på en tusse gammel XT550 i diskutabel kosmetisk stand, men faktisk en overraskende velkørende maskine med en utrolig sjæl.
Vi endte på Langelinie og jeg var ret forberedt på at folk ikke ville vise min maskine den store gaderespekt.. og er også ligeglad.
Så havde jeg nok taget min 2009 KTM EXC hvis det var opmærksomhed jeg gik op i.
Noget der slog mig var at ret mange af de ikke mc-kørende derude var henne og kigge interesserede på hvad det dog var for en mens der holdt stribevis af racere, choppere m.m..
Sjovt ;O)
Det lidt grimme var da jeg kørte hjemad stod en af chopperdrengene og kiggede hvorpå han klappede sig på maven og skreg af grin mens han pegede hånligt efter min maskine mens jeg tøffede forbi.
Jeg smilede og tænkte ikke nærmere over det før jeg kom hjem.
Han ved jo ikke at jeg selv syntes at den er lidt.. lad os kalde det anderledes… men sjov og har købt den som et impulskøb sidste uge netop på vej hjem fra Langelinie!
Jeg kunne jo være en (som rigtigt mange herinde med gamle hjemmepassede cykler) der har brugt uanede mængder af tid på denne (for ejeren voldfede) 27 år gamle maskine og mene at de flammer på siden er de fedeste i ands minde…
Hvad bilder sådan en skid sig egentligt ind?
Jeg mener, det er da manglende respekt og uden nogen form for menneskelig indsigt.
Faktisk besluttede jeg at den får lov at være i det look mens den er min.
Er der ikke plads til forskellighed i både maskinevalg og evt. økonomisk formåen?
Bikerkultur my butt…
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 11 MC-er: 3 Emner: 88 Svar: 438
Min fasters mand har en gammel honda, han er så bare perfektionist og du kan ikke se hans 1 cyllede maskine på 500 ccm har forladt fabrikken, den er super flot og ren original stand. Den lyder mega godt og selvfølgelig skal der være plads til forskellighed. Vi kan jo ikke alle have samme smag med alt, hvis det gjaldte piger, så skulle vi alle sammen slås om en lille håndfuld. Heldigvis er vi forskellige, så respekt til du kører på den frem for din nye og fede KTM.
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.940
Mig selv - mig selv - mig selv.........og så mig selv !!!!!
Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
Men det viser bare det skel der er mellem "motorcyklister" og "mc ejere" - og sidstnænvte skulle fanme aldrig have haft råd til det, for de fortjener det ikke.
Den er sgu da fed. :o)
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 8 Svar: 86
okt 2004
Følger: 23 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 9 Svar: 148
Og jeg syntes at det er fedt at komme ud til race og der er en som står med et gammelt øg, men som kører røven ud af bukserne på os andre med fine nye cykler! Det har jeg STOR respekt for!
apr 2006
Følger: 5 Følgere: 25 MC-er: 3 Emner: 14 Svar: 108
Hans kultur tager sikkert form alt efter hvem eller hvor mange han er sammen med, holdte han i vejsiden i nød ville han sikkert ikke grine så højlydt hvis du gjorde holdt for at hjælpe ham, han kender sikkert ikke til den XT kultur hvor typen af folk nok ikke ligefrem latterligører hinandens maskiner. Glem da ham, du kommer sikkert til at møde flere som trækker på smilebåndet når de ser din XT'er - Jeg gjorde ;O) - Der er da helt sikkert også nogen der griner når de ser min gamle havelåge med ridser og skrammer hist og her, men jeg er sgu ligeglad, for mig er det et spørgsmål om prioritering..
okt 2005
Følger: 77 Følgere: 75 MC-er: 5 Emner: 187 Svar: 2.904
okt 2006
Følger: 17 Følgere: 16 MC-er: 3 Emner: 167 Svar: 3.621
Ser man på flertallet af MCG brugerne :
Sutter kogler på politiet hver gang de bliver nævnt i en tråd.
Stiller sig forarget op over folk der kører for stærkt.
MC'en er kun til leg og sving, skal man transporteres så bruger man bilen.
osv.
Det kunne ikke være længere fra min definition af biker kultur.
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 150 Svar: 2.699
Men fuck det, bare du selv kan li' hvad du har, så op i bagparronen med hvad de andre tænker...
okt 2008
Følgere: 44 MC-er: 26 Emner: 23 Svar: 1.458
Jeg er ret afklaret mht. mit maskinevalg.
Hvis jeg var til choppere eller racere kørte jeg på det.
Mine maskiner er et valg udfra hvad jeg helst ville have på anskaffelsestidspunktet og ikke valgt udfra økonomiske interesser eller konens medbestemmelse.
Min XTZ og EXC kan jeg på ingen måde se at andre maskiner skulle kunne erstatte (for mig da de er drømmemaskinerne).
Jeg har både haft motard, chopper (sig det ikke til nogen) og sportstouring i både fabriksnye og brugte udgaver...
Jeg er bare mere til.. .det jeg har nu..
Noget andet til næste år måske..
Har drømme om en Dnepr eller Ural med sidevogn...
---
Nej, det er den næste eller den forrige han griner af jeg tænker på.
Ham som "kun" har den maskine udfra hans valg eller formåen.
Kan man ikke finde noget godt at sige om andres maskiner skal man bare holde kæft og glæde sig over at man har det man selv har.
Som Heidi skriver er det fedt når nogen kommer på gamle maskiner og kører fra de nye.
Min verden mht. mc ser lidt anderledes ud end de flestes, men netop en øgle som min XT550 kører stadigvæk løb i Jylland og kører i cirkler om nye dyre maskiner som min KTM. Han er bare skide dygtig og det er essensen i det.
Det er da cool....
Nå, men jeg kom af med min galde over ham...
okt 2008
Jeg ved ikke helt hvordan jeg skal kommentere dit indlæg.
Forstår ikke helt hvor jeg "ikke engang selv tolerere at folk har en anden mening end lige dig".
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
Jeg synes det er sjovt at folk gider at holde de gamle maskiner i live, det giver mangfoldighed i flokken, der er det der gør mc træf spænnende
jul 2007
Følger: 45 Følgere: 44 MC-er: 3 Emner: 67 Svar: 2.936
Bevares, der kommer da også almindelige mc-ister, blandt andet dem jeg kender og kører med, der er sku ikke meget exhibitionist over dem :o)
Men at en choppergut har et problem med din cykel er jo HANS problem, ikke dit!
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.588
P.S. jeg synes også den ligner lort, så jeg ville sgu nok også have fnist lidt, og konkluderet at du havde tabt et væddemål, eftersom du viser dig offentligt på sådan en grim hash-knallert.
okt 2008
Jeg ved at Linien også er et sted som du beskriver det, men jeg har i perioder hygget mig med at jeg sammen med ligesindede kom forbi på mudrede maskiner efter en lille offroadtur for lige at være lidt anderledes.
Jeg har faktisk talt en del med andre mckører om deres tanker om en højbenet rejseenduromaskine og så bare derudaf...
Så som her og på vejen er der normalt alle typer at måde på Linien.
maj 2005
Følger: 13 Følgere: 12 MC-er: 1 Emner: 34 Svar: 174
vh/
Leif
okt 2008
Jeg syntes sgu heller ikke selv den er for køn..
Men, du har tydeligvis ikke læst hvad det er jeg skriver..
Det har intet med at jeg føler mig latterliggjort at gøre..
Hvad folk mener om mit maskinevalg rager mig langsomt ;O)
okt 2008
Måske det næste mål for Hash-knallerten (fedt navn)
Hvornår mødes man?
maj 2010
Følger: 77 Følgere: 69 MC-er: 3 Emner: 8 Svar: 539
Jeg er klar til Roskilde,gider ikke Langelinje ,-)
Men giv mig et praj når du kører til Roskilde,så kan vi ankomme på 2 Hashknallerter
maj 2005
Følger: 29 Følgere: 28 Emner: 39 Svar: 1.138
feb 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Emner: 462 Svar: 8.351
: )
mvh
mar 2006
Følger: 20 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 40 Svar: 343
Dont give a Shit.
Simply.
jan 2008
Følger: 16 Følgere: 15 MC-er: 1 Emner: 7 Svar: 60
jul 2009
Følger: 7 Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 36 Svar: 1.277
De mongol unger findes også her på siden med deres møghvalpe attitude og de elsker at kalde lige præcis dit valg af mc for helt ude i skoven, at du må være blind osv osv.
Ignorer sinkerne og kør glædeligt på din MC
God sommer!
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 9 Svar: 396
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 138 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.198
Intet af ovennævnte er i sig selv i strid med bikerkultur. Jeg kender mange fra alle ovennævnte grupper, der alle har den rette ånd - vi løfte den venstre og holder ind hvis nogen holder i rabatten mm - mange endda, når de kører i bil også!
Har du ikke bare mødt et af de helt almindelige dumme egocentrerede svin, der findes i enhver gruppe???
Det tror jeg...
aug 2006
Følger: 22 Følgere: 24 MC-er: 6 Emner: 14 Svar: 2.919
Jeg hilser på de motorcyklister jeg ser og der er sørme også blevet hilst på et par knallerter i ny og næ.
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.928
Leder du længe nok, er der sikker, voldsmænd, børnemisbrugere, kone bankere (ikke at der er noget galt i det), folk i bundløs gæld, rige folk, dumme, søde skøre, gale underlige, og FULDSTÆNDIGT FANTASTISKE PERSONER (nej, jeg var ikke lige derinde LOL)....
Når jeg om vinteren kører med mine 130kg. på min stakkels lille offroader, møder jeg mangt et grin, når folk kommer på deres maxi scootere...... (eller bil, lastvogn, cykel, bus osv.osv.osv.)
NÅR det så er glat af sne, og man holder gassen på, kører lidt sidelænds, og kører fra biler m.m. SÅ får man et andet blik... (kan ikke beslutte mig til om det er næsegrus beundring, eller det blik, der siger FUCK han er hjernedød!!!!)
At en grinte af din cykel (jeg ville gerne have den) op i røven med det, det kunne være mig, jeg griner af/med mange cykler/ejere...
JEG griner dog mest af dem, der køber en 200.000 maskine og kun bruger den i godt vejr... eller dem der køber en chopper, og straks skal have en lædervest, for at "ligne" den type person, de prøver at ligne!!
Eller dem der tror en MC KAN være et dagligdags transportmidel hele året!!....... (ups det var mig!!)
Der er så stor forskel, på folk der kører MC, og JEG gider ikke bruge energi på at være venner med alle sammen, og er der nogen der griner af mig, griner jeg tilbage, det kan ikke påvirke min dag...
Det sjoveste, var da en rocker"Bandit" holdt inde til siden på motorvejen, og jeg kom kørende på min plastik maskine, jeg kørte ind til siden, hjalp ham, og fik den ud at køre igen... Han stod og ventede på vejhjælp, og kendte INTET til motore!!
mar 2008
Følger: 5 Følgere: 3 Emner: 9 Svar: 396
sep 2004
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 6 Emner: 12 Svar: 177
okt 2008
Fint skrevet..
Men, du har fuldstændigt overset hvorfor jeg skriver.. og hvad jeg skriver...
Ja, den er grim, ja, jeg grinte af den da jeg viste vennerne den.
Faktisk smiler jeg stadigvæk overbærende over den når jeg ser på den...
Så den del af historien har du ramt spot on..
Hvorfor skulle jeg dog sælge den, jeg er da ligeglad med ham...
Jeg skriver gerne igen at det er fordi jeg syntes det ville være synd for den person der faktisk selv syntes den er fed og har brugt tid på den.
Jeg dømmer sjældent udfra hvad folk kører på da jeg selv er en minoritet mht. maskinevalg.
Min 2009 KTM 450 EXC er (i den verden jeg bevæger mig i) noget af det mest optimale der kan købes for penge..(+150.000,- på plader)
Men, jeg blir sgu da tit jordet af andre med maskiner der koster en tiendedel og kører i øvrigt også ture med selvsamme maskiner.
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 26 MC-er: 2 Emner: 15 Svar: 1.472
Synes, at din XT550 er SUPERFED. Respekt til dig fordi du tør være dig selv og møder op på en MC du selv godt kan lide ...
apr 2006
Følger: 51 Følgere: 51 MC-er: 24 Emner: 61 Svar: 3.940
Jeg vil godt gi´ 8.000,- for den !!
;O)
aug 2005
Følger: 51 Følgere: 49 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 784
jo jeg hilser når jeg møder en anden mc på vejen. MEN der fra og så til at vi alle sammen er venner og alle sammen skal og kan snakke sammen, fordi at vi køre MC det er jeg langt fra enig i, jo de fleste af mine venner og omgangs kreds køre Mc, men fordi jeg køre MC er jeg langt fra enig med alle andre og jeg er bliver ihvertfald ikke venner med dem.
de mennesker er der en del af på linien der tror at bare fordi de og jeg køre mc, så skal vi snakke sammen, men nej det er ikke tilfældet, det er netop det der gør den her "verden" så fed, der er plads til alle, men derfor behøver vi ikke være venner...
Claus
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 7.300
gør som mig bliv væk fra langelinie, det er et lortested alligevel,
apr 2004
Følger: 16 Følgere: 18 MC-er: 2 Emner: 136 Svar: 1.369
Hvorfor?
Fordi jeg selv har Ombygget/stylet dem efter hvad jeg lige havde lyst til der.
Det er nok noget af den samme indstilling der fik dig til at købe den XTèr som jeg iøvigt synes er fed nok på sin egen måde. Hvis ikke en hashknallert så i hvert fald en mudderchopper
Bikerkultur my butt