6.580 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 42 Svar

Lægeerklæring INGEN hjelm? Lægeerklæring INGEN hjelm?

hej
Mødte en gut på vej hjem fra arbejde idag, han kørte uden hjelm så jeg spurgte ham pænt om ikke han havde glemt den.
Nej jeg har en lægeerklæring på at jeg ikke skal have den på var hans svar.
Hvad kan man fejle så man kan blive fritaget for hjelm og burde man så egentlig ikke bare holde sig fra motorcykler, ja jeg spørger bare.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skif af toiletsæde. 500 kr.
  • Tilslutning af strøm + afløb af opvaskemaskine 500 kr.
  • Samle klædeskab 1.500 kr.
  • Samle ikea pax skabe 1.200 kr.
  • Beskæring af buske og grøft 1.000 kr.
  • Repetition af vaskemaskine (E15 fejlkode) 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Lægeerklæring INGEN hjelm?
  • #1   20. jul 2010 jeg mener der er klaustrofobi.

• #2   20. jul 2010 Han udsætter dig da ikke for fare ved ikke at have en hjelm på, så burde du ikke bare passe dig selv ?

• #3   20. jul 2010 yes det er klaus..

• #4   20. jul 2010 Det er os der skal betale for hans behandlingsforløb når han kører galt.. Så det burde ikke være lovligt!! Hvis man ahr så meget klaus at man ik kan have hjelm på, burde man måske bare slet ikke køre mc?

Hvorfor er folk så evnesvage? ^^

• #5   20. jul 2010 Det er også os der betaler når du maler "sort" på dit arbejde Kristoffer, ligesom vi har betalt din uddannelse. Det er vist på tide du giver lidt tilbage.

• #6   20. jul 2010 Jeg undre mig også over dem der køre i korte ærmer og shorts, jeg vil hellere svede og beholde min hud hvis uheldet er ude.

• #7   20. jul 2010 Kristoffer [Aalborg] G: hvis uheldet skulle være ude for dig, imens du kører for stærkt, skal vi så betale med til din lægebehandling ??

• #8   20. jul 2010 Jeg har også hørt om tilfælde at folk der er blevet fritaget som led af Rockius Coolius = Rocker der ikke ser sej ud med låg på hovedet.

• #9   20. jul 2010 Rene , du burde prøve det, så fik du sikkert ilt nok til at kunne stave til hjelm smiley

• #10   20. jul 2010 det må satme være ubehageligt at køre uden hjelm ...

• #11   20. jul 2010 En af mine bekendte har en "lap papir" på det..
    Men det er op til den enkelte politibetjent om han vil give et giro for det..
    (Var hans ord fra doktor alban).. c",)

/Rass

• #12   20. jul 2010 Hehe godt ord igen smiley

• #14   20. jul 2010 Det er fedt - at køre uden hjelm og køredragt i disse dage. Fedt - ikke klogt!!

Det er fuldstændig ligegyldigt, hvad årsagen til en lægeerklæring er, bare man får lægen til at skrive en - ikke alle vil.

Grunde - eksem, klaustrofobi, hyppige hold i nakken you name it.....

• #15   20. jul 2010 uanset hvad så er det ikke dem uden hjelm der figurerer i statistikkerne, derimod dem i fuld læder og med for høj fart....

• #16   20. jul 2010 C-4: Rockius Coolius er også eneste lidelse, som jeg har hørt om indtil videre. smiley

• #17   20. jul 2010 Det er lige meget Morten J, det vigtige er at han ser herre sej ud imens!

Jeg har kun hovedrysten til overs for de sinker, klaustrofobi eller ej så er det komplet blæst at kører uden hjelm, men det er deres beslutning.
    Jeg aner ikke hvordan forsikringen tager sig ud på det område, men et eller andet sted ville det være retfærdigt, hvis dækningen var alvorligt nedgraderet/væk og præmien betydeligt højere.
    jeg er dog en lille smule forundret over det store antal rockere der lider af klaustrofobi... Men det skal vi jo nok ikke bekymre os over smiley

• #19   20. jul 2010 find lige lidt statistisk materiale der viser at dem uden hjelm har højere uheldsrate end dem med

hvor er jeg bare træt af at folk har ondt i røven over de valg andre tager, nyd jeres egen tur istedet for sidde og pege på de andre

• #20   20. jul 2010 nåja og C-4 ikke svine smiley kun grise

• #21   20. jul 2010 lol.

1. Maler ikke sort, da jeg i forvejen har alt det arbejde jeg kunne ønske mig.

2. Du kan ik sammenligne et hospitalsophold imod at arbejde sort? Jeg siger det burde være 100% ulovligt uden hjelm, da der så er meget større risiko for hovedskader, da der ikke skal mere til end 30km/t for at smadre dit hoved. Tænk på alle de ufattelig lange behandlingstider til folk der får hjerneskade eller lign. Og hvor meget det koster samfundet.. Når ulykker som disse næsten altid kunne være undgået ved brug af en hjelm...

Og hvorfor skal du svine folk til på den måde? Det virker ikke særligt tiltalende eller imponerende for den sags skyld...?

• #22   20. jul 2010 hmmmm hvor mange smadrede hoveder er der ??, kontra skader fra de "rigtige" racer drenge

• #23   20. jul 2010 Grauballemanden: Er der statistik for hvor mange ulykker at "rigtige" racere står bag?

Enhver mc er vist hurtig nok til både at køre for stærkt og køre galt. smiley

• #24   20. jul 2010 Dem uden hjelm kører jo ikke mc, de kører Mercer eller Audi eller amerikanerbil på svenske plader, de bryder sig jo ikke om at køre mc, mere om at sælge narko!

• #25   20. jul 2010 Statistikken kommer her frisk fra den seneste HVU rapport, 3 døde uden hjelm hvoraf en ville ha overlevet med hjelm på iflg konklusion af rapporten!
    Håber tallene er korrekte da jeg ikke gider læse de 66 sider igen!

• #26   20. jul 2010 jeg har en der lyder på jeg lider af voldsomme klaustrofobi anfald, jeg fik den uden problem af min læge, "bruger den så aldrig det er en anden side af sagen"

forsikringen har ikke nogle indvendinger omkring det da det er en lægelig vurdering.

og om jeg køre med eller uden hjelm er der stadig det offentlige der skal betale for min behandling, det er nu engang det system vi har i danmark, om man er enig eller ej det er fuldstændig ligegyldigt, da det er sådan loven den er.

så det der småborgerlige pis om hvad i syntes om folk der gør det, det er lige til at skikke så langt op at lægerne ikke kan finde det på en røngen billede... for i siger jo ikke noget til at folk køre rundt på scootere uden.

• #27   20. jul 2010 jeg har selv haft et stykke papir på at jeg må køre uden hjelm, ganske simpelt fordi at mit grødhoved er for stort til de hjelme som er på det eroupæiske(stavet forkert) markede.

Har dog købt en i usa under en ferie derovre, alting er jo størere over there

• #28   20. jul 2010 jeg mener det er folks egen sag

har selv kørt uden hjelm til et optog til en begravelse dog kørte vi maks 5 - 10 km i timen men der ville det være praktisk at have sådan en lap papir dog har jeg ikke sådan en
    men vi var ca 40 der gjorde det.

• #29   20. jul 2010 Synes også de er dumme de scooter hoveder når de ikke får en snuble kyse på og knytter roen!

• #30   20. jul 2010 Hmm... Jeg kan ikke se problemet..

Folk der kører galt uden hjelm er som regel slet ikke behandlingskrævende.. Den eneste udgift er oprydningen og begravelsestilskuddet..

Så FRED med det smiley

• #31   20. jul 2010 Min svigerfar har samme erklæring da man slet ikke kan finde hjelme i hans hovedstørrelse (målt til 71 cm). Han kører dog kun scooter, men derfor er det stadigvæk ikke særlig hensigts mæssigt smiley

• #32   20. jul 2010 Kristoffer [Aalborg] G: Jeg tror at det C4 mente med at vi betaler når du maler sort, var at vi så jo osse betaler for din hjerneskade hvis du pådrager dig en i din fritid.... Og hmm så tror jeg du er den første jeg hører om der ikke maler sort....

• #33   20. jul 2010 Nu er det jo sådan at det er lovpligtigt at køre med lys OG hjelm.Har man så en lægelig grund til at man ikke KAN køre med hjelm........ja så er spørgsmålet om man så er kvalificeret til overhoved at køre på MC ?.
    Det var den forklaring min kammi fik da han ville have attest til at køre uden hjelm.
    Ingen arme,ingen småkager.........ingen hjelm,ingen MC kort ?.
    Det er så spørgsmålet til en million ???.
    KIM

• #34   20. jul 2010 Jeg elsker at se rockere køre uden hjelm... plejer altid at vinke eller på anden måde vise anerkendelse så de kan føle sig seje. Jo mere tid de tilbringer på vejen uden hjelm, jo større er chancen for at der er en idiot mindre i det danske samfund smiley

• #35   20. jul 2010 Jeg har set Knud kører uden hjelm på Bornholm - er han så rocker

• #36   20. jul 2010 Skal da iøvrigt lige sige ,at jeg HAR været nede at ligge et par gange.Og næsten hver gang har hovedet været nede at kysse asfalten.........Så spørg om jeg er glad for at jeg ALTID kører med hjelm ?.
    KIM

• #37   20. jul 2010 Fint nok, der er nogle gener der ikke behøver at blive spredt smiley

• #38   20. jul 2010 Har man intet at miste kan man nemt få et stykke papir derpå !

• #39   21. jul 2010 Det morsomme ligger jo i at i dårligt vejr er kloge Åge uden hjelm PLUDSELIGt helbredt og når vejret så bliver godt igen kan man slet slet ikke tåle den forbandende hjelm, det lugter lidt af smart ass syndrom og der burde ikke gives lægeerklæring på hjelmen og jo der er statestik for at hjelmen redder liv og forminsker traumer.

• #40   21. jul 2010 LOL, moselig - der florerer et par billeder, hvor jeg har hugget en lille lyserød barnecykel med kurv. Det må være dem du mener:-)

• Orla J
    Orla J Tilmeldt:
    feb 2016

Følger: 1 Svar: 1
    #41   18. feb 2016 Har haft en fritagelseserklæring i ca. 20 år.
    Skidesjovt når man blir standset af polizei og fremviser attesten til den dumme politimand. smiley

• #42   18. feb 2016 Wow fedt Orla, håndtegn i din retning.

Så kunne de rigtig lære at du gerne må køre uden hjelm hva?? ACAB og alt det der..

• #45   18. feb 2016 C-4 stop dig selv....

• #46   9. maj 2018 Jeg læste en statestik fra USA, som viste at en stor %del er forårsaget pga styrthjelme.
    Dårligt udsyn, hæmmet hørelse, og manglene evne til at hvorfra lyden kommer fra.

Btw.
    Høreapparat kan fritage en fra hjelm.

Jeg er ligeglad om folk kører med hjelm.
    at folk slår sig ihjel i en ulykke, er billigere for os alle sammen, end at folk bare ender som en kørestolsgrønsag.
    Og dødstilfælde dækkes af folks egen forsikring, som de forhåbenligt har.

Jeg kører selv med brain cap, det er lige så farligt som uden hjelm"Næsten"
    Jeg vil bare gerne kunne se og høre ordenligt, når jeg kører.
    Og så mærke vinden i ansigtet, så er 80kmt rigeligt til mig, og min gamle Harley.

Nyd vejret og de Danske veje.

Mvh

Kommentér på:
Lægeerklæring INGEN hjelm?

Annonce