1.714 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Må ikke sidde på mc når man tanker?? Må ikke sidde på mc når man tanker??

Ja jeg sidder ofte på min mc når jeg tanker, så jeg kan have det mere i. Men så fik jeg sku afvide af en emsy shell medarbejder at det måtte jeg ikke pga. brandfare.. Har i hørt den før?
Hva med dem der tanker mens der sidder folk i bilen?
Jeg sagde hun bare skulle passe sig selv.
Så fik jeg afvide jeg skulle tage hjelmen af. Den måtte jeg så tage til mig..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• udskiftning af afløbsrør i køkkenvasken 1.000 kr.
  • Stoppet vandløb 800 kr.
  • Toiletmontering 1.790 kr.
  • Skift af kogeplade 1.300 kr.
  • Jeg skal have gravet et aflangt bed på ca 5x1 mtr. Jeg kan selv ligge ukrutsdug osv, det er kun udgravningen jeg ikke kan. Der er lidt rødder fra hækken. Jorden er en blanding af jord og sand, mest sand. Der skal ikke graves ret dybt. Jeg har en spade og en skovl, men andet har jeg ikke. Det er ikke så stort et stykke der skal graves, så jeg tror ikke det tager ret lang tid. 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Må ikke sidde på mc når man tanker??
  • #1   3. aug 2010 Troede nærmere det var for du ikke skulle køre uden at betale...

• #2   3. aug 2010 haha jeg har aldrig hørt det før, sidder altid på mc'en når jeg tanker, og det står ingen steder ved tank pistolen, så de kan da godt glemme det over for mig

• #3   3. aug 2010 spurgte osse efter et skilt, men hun sagde såen var reglerne bare smiley
    Men sys altid de går mere amok hvis man har hjelmen på indenfor smiley Men lidt dumt at røve tanken med mit visa i hånden sys jeg...

• #4   3. aug 2010 Er du ikke alligevel nødt til at stige af hvor at putte kortet i maskinen eller gå ind i butikken? Står altid af, synes det virker ret besværligt at sidde på den for at tanke.

• #5   3. aug 2010 det med hjælmen kan jeg godt forstå jeg var osse slem til den en gang og så gik jeg ind for at betale de gik helt i panik de hade lige været udsat for et røverri af en med hat (hjælm på ) så derfor vil de gerne se hvem de handler med

• #6   3. aug 2010 ja den med hjelmen har jeg også prøvet :S de ville ikke tænde for pumpen før jeg tog den af, så jeg bandede og svovlede over at de var så skide langsomme om at starte den, indtil jeg kiggede ind i butikken og så at der stod 2 unge dejlige shell piger, og gjorde tegn til at jeg skulle tage hjelmen af hahahah ups! men de grinede nu da jeg kom ind og skulle betale hehe

• #7   3. aug 2010 Jeg forstår heller ikke hvorfor man ikke må have elefant hue på i banken...

• #8   3. aug 2010 De store problemers dag er oprunden

løsning: tank hvor der kan betales ved standeren

• #9   3. aug 2010 C-4 nej det er sku også noget mærkeligt noget??? hehe

• #10   3. aug 2010 M D: gør jeg normalt også, det er derfor jeg glemmer at tage hjelmen af en gang i mellem når jeg vil tanke, på de stationer hvor personalet skal starte pumpen, og man skal betale i butikken. ska lige siges har kun glemt det når jeg skal tanke, ikke når jeg skal betale.

• #11   3. aug 2010 Kører kun med Brain-Cap og har prøvet flere gange, at de nægtede at tænde for pumpen før både hjelm og bandana var af, skal dog siges at jeg aldrig har hjelmen på inde i butikken.... og med tanke på alt den video overvågning de fleste tank stationer har i dag, syns jeg sgu at de fleste ekspedioter tænder på det her fucking power trip...... De kan sgu da for helvede se min Nr plade

• #12   3. aug 2010 Det er forståeligt nok at man skal have hjelmen af, det kunne jeg sgu ikke finde på at brokke mig over. Men at man ikke skulle måtte sidde på cyklen lyder lidt hys...

• #13   3. aug 2010 Bruger mit kort i automaten udenfor og beholder hjelmen på. Den er dog klappet op, men ikke altid solvisiret er det. Det har nu ikke givet anledning til problemer. Skal jeg ind i butikken tager jeg selvfølgelig hjelmen af.

Men at tanke den, når man sidder på den? -Det må da være besværligt? -Og skulle man spilde ned på bukserne og måske videre ned på en varm udstødning, så kan jeg da godt se et potentielt problem ;o)

• #14   3. aug 2010 Hold da op. Den eksta liter du får ud af det med at tanke. tag dig da en smøg i mens eller gå rundt og kig på damer.

Kan sq godt forstå det med hjelmen. Tror sq ikke det er sjovt at stå på en benzin standen. smiley

• #15   3. aug 2010 Ja, det er godt nok underligt, at de vil gøre hvad de kan for at minimere risikoen for tyveri. Mærkeligt. Især når det er så stort besvær lige at stå af mc'en.

• #16   3. aug 2010 Hoejer: men så skal du lige gå et godt stykke væk fra benzintanken hvis du skal have en smøg. Har dog faktisk set nogle der tænder en smøg mens de tanker????

• #17   3. aug 2010 Siger osse jeg godt kan følge dem i det med hjelmen. Men tager den osse aad når jeg går ind. Glemte bare at tage den af da jeg tankede.. Og sys det er dejlig nemt at sidde på den, at i så ikke sys det, tjaa, hva kan jeg brige det til...

• #19   4. aug 2010 Sider tit på den og tanker, ved længere ture, betyder den liter nogle gange en forskel, på hvornår jeg skal tanke!

har aldrig hørt det pjat, og det skal de ikke bestemme! DET med hjelmen, er fair nok, bruger af samme grund primært kort ved stander!

• #20   4. aug 2010 Der kan da heller ikke være nok benzin på en mc til det kan betale sig at køre fra regningen smiley

• #21   4. aug 2010 Sidder sq altid på cyklen mens den flinke tankpasser fylder tanken HELT OP.

• #22   4. aug 2010 Har forresten også hjelmen på. (Dog en halvhjelm)

• #23   4. aug 2010 Problemet var jo osse at jeg ikke måtte have hjelemen på mens jeg tankede. det var ved standeren jeg fik besked på at tage den af....

• #24   4. aug 2010 Jeg mener der KAN være problemer med statisk elektrisitet under tankning. Det er derfor det er vigtigt at man forinden tankning af bil, får afladt helt inden man tanker. Og det gøres ved simpel berøring, inden man starter med at tanke.

Når benzin bevæger sig ud af mundstykket og ned i tanken, opstår der statisk eletrisitet og sidder man på cyklen uden ordentlig jordforbindelse (slidte støvler mm), så kan det gå galt.

Det er nok det, den f****** hysteriske møgkælling af en Shell ekspedient har tænkt lidt over.

Mon ikke?

• #25   4. aug 2010 Jesper, hvis du sider på cyklen, uden jordforbindelse (isolerende støvler/gummisål, OG du tager låser dit dæksel op, har du udlignet en evt. spændingsforskel imellem cykel og dig. Der opstår ikke en spænding når benzinen passerer.

Det mange tænker på i den forbindelse, er det mythbusters testede for nogle år siden (i forbindelse med brug af mobiltelefoner på tankstationer.)

DET der skete, var at folk satte sig ind og ud af bilen, imens de talte, og tankede. PÅ den måde, skabte de en spændingsforskel imellem dem og bilen, der blev så stor, at de lavede en gnist, fra hånden, til pistolgrebet, når de skulle fjerne pistolen!!!

GRUNDEN til de fleste var med mobiltelefon, var at dem der talte i telefon, havde den ene hånd optaget, når de steg ind og ud af bilen, og chanchen for at de så udligenede, ved at tage fast i bilen, ved ind/udstigning, var mindre......

Tankanlæget, må man formode, er jordet grundigt, så når først pistolen, har rørt cyklen, er en evt. spænding udlignet, OG formentligt, på en måde, der udligner langsomt nok, til der ikke er gnist?

• #26   4. aug 2010 På mange tankanlæg står der netop, at man skal være opmærksom på faren der kan opstå ved statisk elektrisitet, foranlediget af benzinstrømningen.

Jeg har ikke set omtalte afsnit af Mythbusters, men har set nogle overvågningsvideoer fra tankanlæg i USA, hvor det gik helt galt. Faren ved statisk elektrisitet, var et bud på årsagen til Shell-ekspdientens reaktion.

Andre bud kunne på årsagen til Shell-ekspedientens reaktion:

- Fare for at man vælter med cyklen med åbent tankdæksel, når man rækker ud efter pistolen og med deraf følgende benzin udstrømning.

- Fare for antænding af benzin, såfremt man skulle overfylde tanken og det kommer ned over motoren. Det kræver ikke megen fantasi, at forestille sig den efterfølgende katastrofe, hvis man sidder på cyklen, når dét sker.

Uanset hvad... havde jeg været bemeldte tank-ekspedient og fået svar tilbage på min anmodning om at man stiger af cyklen under tankning, som trådstarter serverede... så var der lukket af for standeren, indtil beskeden var sevet ind.

Tankpasser/ekspedient har ansvaret for sikkerheden, så selvfølgelig skal hans/hendes anmodning bare efterkommes.

Egentlig er der ikke meget at sige til, at flere og flere tankstationer vælger at holde standeren lukket, indtil man har været inde og præsentere fjæs og betalingsmiddel. Især ikke, hvis det er den slags svar de skal lægge øre til, blot fordi de tænker lidt mere over sikkerheden end mange kunder evner at gøre.

• #27   4. aug 2010 http://www.youtube.com/watch?v=OQ0aTMMITp8

UD over det, er jeg enig, de har til dels ansvaret, og man skal altid tale pænt til folk, der taler pænt til en. selv om man er uenig!!!!

Sider dog og tænker over en ting, slår du IKKE dit sidestøtteben ned, fordi du sider på den, så "jorder" du ikke cyklen, kan ikke lige se hvordan det evt. spiller ind!, men det gør, kun den ene er jordet, og burde kunne give større spændingsforskel, end hvis det er ned. burde dog udlignes af slangen

• #28   5. aug 2010 Er der nogen som har oplevet at få stød på deres mc? Jeg har tit fået det på bilen, men ALDRIG på min mc, så vidt jeg kan se er der ikke ligefrem de bedste forudsætninger for statisk elektricitet.

• #29   6. aug 2010 Aldrig, du aflader jo via støtteben! OG når du sidder på cyklen, efter en køretur, er i jo i samme spænding!

• #30   6. aug 2010 fik ikke skrevet færdig lol smiley
    så chanchen må være relativ lille!

Kommentér på:
Må ikke sidde på mc når man tanker??

Annonce