Checkliste ved import fra England Checkliste ved import fra England
Hello.
Jeg skal over og kigge på en Daytona i det britiske om en uges tid, og jeg kan egentlig godt li', at have godt styr på det hele, så der ingen overraskelser dukker op, midt i handlen, så jeg håber lidt der er nogen, der kan give mig lidt input, og erfaringer, samt svare på lidt spørgsmål
Planen er, at flyve derover (Stansted, London) Og sejle hjem nogle timer senere (Harwich)
1: Hvordan er reglerne for kørsel i England, på en cykel man lige har købt? Er det op til sælgers forsikring, eller er det nogo uanset hvad? Jeg tager en kammerat med - Må man køre 2?
2: Hvilke papire SKAL jeg ha' med? V5, servicehæfter, evt skattepapire og lign?
3: Sælger siger, at den er "taxed" til sidst i Maj. Er det lign. vores vægtafgift?
4: Jeg har fået billede af hans nummerplade. Kan jeg kontrollere noget, med den?
5: Er englændere til at prutte lidt med, eller hvordan er deres handelsgen?
6: Når jeg skal have en prøveplade til Danmark, er det så nok med stelnummer, eller skal jeg også have kopi af V5/andet papir med? Må man køre 2 på en cykel med prøveplader, i Danmark?
7: Findes der en Engelsk side, ala. Rejseplanen.dk, så jeg kan planlægge min tur til sælger?
Og så gik jeg tør Jeg er helt sikker på, at der er meget mere jeg ikke har styr på, men det er jo svært at huske det hele.
Er der noget jeg har glemt, eller er der nogen der bare har gode råd, tips og tricks?
På forhånd, mange tak
okt 2006
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 255
det andet kan jeg ik hjælpe med;)
nov 2005
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 46 Svar: 501
mar 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 7 Svar: 46
Klaus P - Autotrader.co.uk Brug evt postnummeret CO12 5HP, hvilket er Harwich (Havnen)
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.623
Ad 2) V5+ købskontrakt så absolut, dertil al dokumentation sælger måtte ha' i form af regninger, MOT-beviser, servicehæfte osv.
Ad 3) Det er den såkaldte roadtax, han taler om, noget lign vægtafgift ja, køretøjet skal ha' en gyldig tax-disc monteret for at være "roadlegal"
Ad 4) du kan f.eks lave et HPI-tjek af køretøjet ja... http://www.hpicheck.com/
Ad 5) Bestemt ja, private i særdeleshed, forhandlere no so much...(ono i salgsannoncer betegner f.eks or near offer).
Ad 6) Stelnr er nok, nej ikke 2 på DK-prøveplade.
Ad 7) ja flere, hvorfor ikke bare bruge google maps
okt 2006
Den bruges til at afmelde køretøjet i UK ved eksport
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 261
okt 2006
mar 2007
Mht. #7, var det for at finde tog/bus forbindelser fra London, til sælger. Vi har endnu ikke aftalt noget på dén front, og hvis det skulle vise sig, at han er ufleksibel, og ikke kan mødes med mig i lufthavnen, kunne det jo være rart at have en backup-plan, og det kan Google maps vidst ikke bruges til (Tror jeg)
Jannik - Jeg ved faktisk ikke, hvad den ender med at koste, og det er nu heller ikke med besparing for øje, at den bliver hentet derovre, men fordi jeg ikke har kunnet finde en 09 Speciel Edition herhjemme
okt 2006
http://ojp.nationalrail.co.uk/en/s/planjourney/query
mar 2007
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 216 Emner: 105 Svar: 3.899
2 flybilletter, måske taxa eller bus, færge- eller tunnelbilletter og benzin oveni.
En hotelovernatning kommer måske også til?
Jeg købte hellere herhjemme. Også af hensyn til evt. garanti / reklamation.
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 39 Svar: 119
https://www.vehiclecheck.co.uk/vehiclecheck2/help-advice.html?persist_AffiliateID=117
https://www.vehiclecheck.co.uk/vehiclecheck2/images/help_and_advice.pdf?popup&persist_AffiliateID=118&AutoLocateID=0A4E465821A4CAA06C216F0E
mar 2007
Det er netop, som du siger, ikke for at spare penge, men udelukkende fordi det ikke er muligt at finde, hvad jeg vil ha' herhjemme
Martin C:
Jeg takker
Checkliste ved import fra England