1.144 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Bane, Starter motorcykel:) Bane, Starter motorcykel:)

Har overvejet at starte op på at kører noget motorcykel på bane her til sommer, så spørgsmålet lyder på hvilken der ville passe godt til mig som nybegynder.
er 170-75 høj, vejer 60 kg.
Og har nogenlunde styr på det, har kørt meget scooter, og lidt med gear, så det mest størrelses mæssigt.
Har overvejet en rs250?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Luge ukrudt 1.375 kr.
  • Flyttet et klædeskab. 700 kr.
  • Løs flise skal repareres / udendørs 500 kr.
  • Skrue ting ned ifm flytning 550 kr.
  • Plæneklipning med opsamling 1.000 kr.
  • Samle Ikea sovesofa Landskrona sammen 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bane, Starter motorcykel:)
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.720
    #1   20. mar 2011 Glem en 2-takter - den kræver sin mand at tøjle.
    Gå i stedet efter en 600ccm - noget ældre Honda F2/F3 er skudsikkert og rimeligt nemt at skrue på, opgradere på og så er den nem at komme af med igen til ca det samme som du gav for den, da de er til at finde til små penge.

• #2   20. mar 2011 Hvorfor skal jeg glemme 2taktere? har altid kørt 2taktere, gør jeg også nu 70ccm, banescooter dog,
    Og dem ved jeg hvordan man roder med, er helt blank i at stille ventiler osv på 4taktere.

• #3   20. mar 2011 Marcel .
    Køb 4 takt.
    Dem skal du aldrig skrue på forhold til 2 takt.

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#4   20. mar 2011 Der skal stort set aldrig stilles ventiler på en 4 takter, så det behøver du ikke bekymre dig om.

Der er et MEGET stort skridt fra en lille 70ccm scooter op til en fuldblods racer som f.eks RS250 er. Levering af kræfterne er eksplosiv, og køreegenskaberne er meget skarpe, som er en kombination som kræver en der ved hvad han laver hvis ikke han vil sutte asfalt hele tiden. Udover det, er pålideligheden for en rimeligt pumpet 2-takter forholdsvis lav.

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#5   20. mar 2011 Det er ikke rocket science at skrue på 4 taktere - men det er en meget mere tilgivende MC at KØRE på, som er det du primært skal lave.

De fleste 2-taktere man ser på bane, kører ikke mange pas på en weekend - de skruer hele tiden...

Og man kan stadig ikke sammenligne scootere og MC'er på ret mange områder.

• #6   20. mar 2011 Tja, satte mig bare glad for sådan en rs250, men gætter i ved lidt mere om det end mig smiley

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#7   20. mar 2011 Jeg kan sagtens følge din logik - men jeg tvivler på du bliver lykkelig for en 2-takter på bane som det første.

Den kræver sin mand at holde på hjulene og holde kørende.

• #8   20. mar 2011 Hvordan holde kørende? jeg vant til at skrue i 2taktere smiley

• #9   20. mar 2011 Marcel den er dyr i dele.

• #10   20. mar 2011 Holde kørende = skrue HELE tiden og den skal køres rigtig hårdt før der sker noget.. Samt det er få baner der er fede på 2 taktere

• #11   20. mar 2011 hmm...nu kommer jeg så lige med min mening en gang....Jeg har både en RGV 250 og en GSX-R 600 og jeg synes klart at rgv'en er den nemmeste at køre! man kan smide den rundt og geare ned lige så tosset man vil. 600'eren er tung og motorbremser kraftigt...og den er slet ikke lige så hurtig i svingende. RGV kan man ændre retning på så let som ingenting.

Jeg ville klart gå efter en RS 250 hvis du da selv kan skrue lidt og har penge til reservedele.

• #12   21. mar 2011 Uden at have prøvet en to-takt racer, så synes jeg de virker meget charmerende til banekørsel, den er ville jeg helt sikkrt overveje hvis jeg var dig:

http://motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=90867

• #13   21. mar 2011 syntes nemlig også en 2takt lyder fornuftig, men hvis størstedelen siger en 4takt er det dér virker , så det vel det smiley

• #14   21. mar 2011 Ja den er fin, men de forbyder jo 2 taktere på bane snart, så bliver den lige pludselig 0 kr værd!
    Mener også en R6 eller CBR600 vil være et klogt valg, tonsvis af dele på markedet, mange der kender mekanikken osv, tænker du kan blive kørende for 15 kilo, bare et gæt!

• #15   21. mar 2011 jeg står selv og gerne vil i gang med noget baneræs til sommer.
    har kørt en del cross før, både 2 og 4 takt. hvor jeg ville sige jeg har været glad for at køre 2 takt, (hurtig og nem) dog er der lidt flere "kræfter" i 4 takterne. (2 takt = racerbil 4 takt = firhjulstrækker)
    der er lidt flere gearskift på en 2 takt dog kommer den hurtige ud af hullet...
    hvad angår motorcykel vil jeg dog selv gå efter en 4 takter, og måske en 400 til at starte med, hellere køre en 400 med fuld skæl end en 900 med halv gas. da det jo er vejen rundt i svingene...
    personligt har jeg anskaffet mig en suzuki gsxr 750 som jeg er meget spændt på at prøve...

men held og lykke med det. håber vi ses på asfalden

• #16   21. mar 2011 Martin drop 400 de er dyre og for besværlige, køb hellere en 600

• #17   21. mar 2011 okay, det var også kun et gæt, tænkte hellere en lille og så fuld gas end købe en stor fra starten og så kun gi halv gas.. da gassen jo er nøglen til et godt sving. smiley men altså fuld gas på en 600 kan jo også være bedre end fuld gas på en 400 smiley

• #18   21. mar 2011 Martin ja.

• #19   21. mar 2011 er spændt på at få prøvet min egen..

• #20   21. mar 2011 Enig med de fleste andre i denne tråd, en banedag koster 1000-1500 kr, det er mange penge at betale for at stå og skrue på en 2-takter smiley
    Så hellere være ude og køre på en 4-takter...

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#21   21. mar 2011 Hvad går det der "fuld gas i sving er bedst" ud på?

Jeg kører selv 1000ccm V2 på bane og den har sgu for mange kræfter til at man kører med fuld gas i svingene, men jeg vil også hellere have kraftoverskud end en lille svag mc som skal pines hele banen rundt - og som derved vil være flaskehalsen ret tidligt på indlæringskurven.

• #22   27. mar 2011 Vel bare at du skal ha gas på ud af svinget da du kommer bedre afsted så smiley

• #23   28. mar 2011 Betyder nok at man ikke skal ta gassen fra, for så bliver kurven rundt ret træls!

• #24   28. mar 2011 Det går vel ud på at med mindre kraftoverskud arbejder du mere med svingene. Du kan ikke tillade at miste momentum i svingene da du ikke har de mange kræfter til at accelerere ud af svingene.

Med andre ord: indlæringskurven er stejlere hvis ikke der er for mange kræfter.

• #25   28. mar 2011 Det er nu ikke jeg selv har en til salg, men jeg syntes også det er sjovere at fylde benzin på end at skrue ;o))

Nu jeg har nævnt det, har jeg en fin "startpakke" til salg, du kan jo se om det er noget!!

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=91056

Kommentér på:
Bane, Starter motorcykel:)

Annonce