14.950 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Slå telt op i Tyskland ? Slå telt op i Tyskland ?

Vi skal på tur om små 3 uger (alperne) og har brug for et par overnatninger undervejs. Jeg har kigget på en del campingpladser men tænker at det er mere hyggeligt og frem for alt gratis, at slå telt op i skov eller lignende.....

1: må man det ?
2: er der nogen der kender nogle "shelters" eller lignende gerne omkring Frankfurt ?
3: hvis man er tvunget ind på camping, er der så nogen der kan anbefale?

på forhånd tak....:)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Brændekløvning 4.000 kr.
  • Hjælp til installation af LG smart tv og tv-streamer 800 kr.
  • Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • Handyman 1.000 kr.
  • Reparation af Weber gasgrill 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slå telt op i Tyskland ?
  • #1   14. jun 2011 der er ikke alle mands ret i tyskland,. kun camping pladser. Rastepladser er også forbudt.

• #2   14. jun 2011 Tak Søren.... må lige kigge på stederne, de pladser jeg fandt kostede dog 10-15 euro, hvilket er 5 euro billigere end et b&b med morgenmad...

Men vi må lige kigge det igennem smiley

• #3   14. jun 2011 Ville allerhelst bare smide et telt op i skoven, vi er 4 (måske flere) der skal afsted, men det ender nok med en campingplads så....

så må jeg huske dannebrogsflaget og campinghabitten...

• #5   14. jun 2011 Er selv lige hjemvedt efter en tur i Harzen.. Min bror og jeg havde telt med og camperede bla. på rastepladse.. Vi fandt et sted hvor det var muligt, via rastepladsen, at køre cyklerne op i skoven, så cyklerne og teltet ikke kunne ses fra pladsen..
    Det fungerede ganske godt for os og helt sikkert noget jeg vil gøre igen.. Det eneste minus er, at der rimelig meget trafik og lyd sådan et sted..

Vores filosofi var.. Der er så mange ting man ikke må, men hvis man rydder op efter sig selv og tager nogle få forholdsregler, så skal man være mere end uheldig hvis man skulle få "besøg" i løbet af natten.

• Orla N
    Orla N Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 1 Svar: 2
    #6   13. mar 2017 jeg har virkeligt løst til at slå mit Coleman Darwin 3 op i Tyskland vil gerne til Prag bagefter Colman Darwin 3 er Amerikansk Kvalitet med yderdug der er gummibehandlet og nem at opstille med kun 2 fiberstænger er 3 mands telt kun 3,4 kg. smiler skønt telt

• #7   13. mar 2017 De må da have noget lign. de shelter pladser vi har her hjemme, og steder du gratis kan slå telt op. Kan da ikke passe andet.

• Orla N
    Orla N Tilmeldt:
    mar 2017

Følger: 1 Svar: 2
    #8   25. apr 2017 jo langs hærvejen er der en del shelter pladser men godt nok for gående og cyklister smiler man kan da parkere lidt diskret ikke sandt

Kommentér på:
Slå telt op i Tyskland ?

Annonce