{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.136 visninger | Oprettet:

1. Mc, hvad skal jeg vælge? {{forumTopicSubject}}

Jeg er lige ved og være færdig med og Ta mc kort, så nu går jeg og kigger lidt efter en fin cykel smiley .. Har ca 35 - 40 tusind og smide efter den.
Er mest til racer mc'er. Ikke så meget til alt det touring osv.
Tager det store kørekort så motorstr er ingen hindring, må gerne være en man ikke blir træt af foreløbig smiley

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1. Mc, hvad skal jeg vælge?
  • #1   22. aug 2011 Hvis du aldrig har kørt før, ville jeg starte med en billig maskine, hvorpå du kan lære at køre. Det ville bare være surt at ligge dig ned, på din flotte maskine til 45 kilo smiley



  • #2   22. aug 2011 jeg ville nok anbefale en gsxr 750 eller en cbr 600

  • #3   22. aug 2011 Jeg har kørt cross mange år. Er mekaniker et sted hvor vi også laver lidt motorcykler, så jeg har kørt lidt ud over landet på motorcykel. Siger ikke jeg er ekspert, men jeg har indtil videre ikke haft problemer smiley

  • #4   22. aug 2011 gsxr 750 / 1100 de er gode og stærke

  • #5   22. aug 2011 Martin R J

    Okay ved du hvordan med vedligeholdelse, om de har mange svagheder? smiley


  • #6   22. aug 2011 Hej rene, du skal da helt klart have min cbr600 smiley

  • #8   22. aug 2011 CZ 180 ny pris 13.690,-

  • #9   22. aug 2011 Du kan få en sv650s for de penge. Så får du en nyere og mindre slidt mc end de andre der er nævnt.

  • #10   22. aug 2011 en cbr600 er en meget komplet cykel der ikke har andre svagheder en ensretteren, og knastkædestrammeren man skal være opmærksom på. Men ja en sv650 er også en god cykel, den er lettere og smallere, har et rigtig godt mellemområde... så hvis du er til leg, vil jeg måske overveje en sådan. Mit bud ville ellers være en ur-blade... Men du beskriver ikke meget hvad formål den skal bruges til, - en zx9r fra 99-03 mener jeg det er også en superpotent maskine der både kan sport og touring. Men det er jo for dyrt. Ellers måske en af de gamle honda hornetter? Det er en "agil" maskine, hvor underholdningsværdien er i top... hvis du spørger mig.

  • #11   22. aug 2011 Mit bud ville også være en SV650..

    Du får netop en forholdsvis ny MC.. og den er som flere skriver et godt bud på en MC "der kan det hele"..


  • #12   22. aug 2011 Tak for de mange bud. Sv650'eren har jeg lidt droppet da jeg ikke er så meget til en 2 cylinderet, er mere til en 4 cylinderet. Har brændt mig lidt varm på de kawazaki ninja der er i den prisklasse.. Er det en dum cykel og starte med?

  • #14   22. aug 2011 Der findes mange kawasaki Ninja i den prisklasse. ZZR250, Ninja 250R, ZXR400, GPZ500, GPZ600, GPX600, ZX6R, ZZR600, GPX750, GPZ750R, GPZ900, ZX10, ZZR1100.
    Og sikkert et par stykker jeg har glemt.

    Ninja er ikke en model, men et tilnavn Kawasaki har brugt til markedsføring af deres sportslige og racer modeller.

    Nogle af de nævnte er ikke bedste valg, andre er. Så du skal nok bedst du er mere præcis i hvilken model du har kig på.


  • #15   22. aug 2011 <<-- Yeps Jesper glemte lige min Yamaha TRX, Så bliver du forvekslet med Ducatipilot ustandseligt, og den er inden for budgettet.

  • #16   22. aug 2011 Har været ude og prøve en ZX6R. Utrolig lækker maskine. God balance og masser af power =)

    Men valgte stadig rystepudseren til en Ducati


  • #17   22. aug 2011 Jeg har været utrolig glad for at starte på en cbr600, og for 40 af de lange burde du godt kunne finde en fornuftig F3 smiley

  • #18   23. aug 2011 Købte selv en ZXR750 som min første MC, og er virkelig glad for den. Den mangler ikke noget iht. power og sjov faktor. Det er ikke en cykel jeg ville køre langtur på. efter 450km på 2 dage er man lidt træt i nakken. men ikke mere end man med et smil hopper på nakken af dyret dagen efter og tager et par timer af de små øst jydske veje.
    Hvis du vil have en Ninja bør du være opmærksom på om den har været mishandlet, tag en god snak med ejeren og gør op med dig selv om du føler du kan stole på ham.
    Hvis du vælger en ZXR750 fra 93-95 skal du være opmærksom på at kåbedelene er i god stand, specielt bagenden da lige denne årgang ikke er til at finde.
    Men alt i alt en god MC som vil gøre dig glad i mange år, som vil passe ligeså godt på dig som du passer på den.



Kommentér på:
1. Mc, hvad skal jeg vælge?

Annonce