2.078 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Ctec lader på batteri? Ctec lader på batteri?

Jeg har batteriet fra min mc, til at stå med en Ctec lader på, her i vinter perioden. Skal den være tændt hele tiden, eller kan jeg bare tænde den en gang imellem? Tænker bare at det bruger en del strøm, hvis den er tændt hele tiden?

Vh Niels

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte levende pumaer 570 kr.
  • Hæng spisebordslampe op 250 kr.
  • Græsslåning 950 kr.
  • El tjek og eventuelt fjerne stikkontakter i lejlighed 1.000 kr.
  • Montering af gardiner og TV stand 1.500 kr.
  • Fjernelse af ukrudt under hæk 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ctec lader på batteri?
  • #1   17. dec 2011 Altså nu er det jo ikke fordi dit batteri går tør for stræm konstant, så snart du slukker den.

Lad på det en gang om måneden, så er alt som det skal være. Laderen er så smart, at den simulerer at man bruger batteriet, når den lader på det. Så istedet for bare at lade, kommer den med impulser, så detn skåner batteriet.

• #2   17. dec 2011 Er dit batteri dårligt ??

hvorfor er der den hysteri omkring at lade på batterier i tide og utide ?

jeg har til dato ikke brugt vinterlader, og til dato ikke haft batteri problemer, spar laderen og strømmen til den, og køb et nyt batteri når det er defekt efter nogle år

• #3   17. dec 2011 Et batteri kan jo falde sammen hvis det ikke bliver brugt i længere tid... :o)

• #4   17. dec 2011 Lader aldrig mit batteri, men starter motorcyklen op ved lejlighed.. Har inge problemer med mine batterier.

• #5   17. dec 2011 KAN er ordet, men hvis batteriet er i orden og ordentlig kvalitet fra start kan det sagtens holde til flere måneders stilstand

Tænk på hvor lang tid der går fra at et nyt batteri bliver produceret, til det havner i et køretøj smiley

Det bedste du kan gøre er at tage det af og lægge det i køleskabet vinteren over

• #6   17. dec 2011
    Batterier opbevares bedst, køligt, svalt men ikke fugtigt. Husk at batteriet skal fuldlades inden det sættes i hvile. Se til batteriet med mellemrum og mål hvilespændingen, er den under 12,4V skal batteriet lades op til 12,7V.

Hvilespændingen skal måles, når batteriet ikke har været belastet i mindst 2 timer.

• #7   17. dec 2011 Bd dog : hvorfor det ? din mc lader ikke i tomgang alligevel . og medmindre du kører en god lang tur , skader det mere end det gavner.

• #8   17. dec 2011 Min står squ med Ctek laderen på fra nu og til jeg skal køre igen.

• #9   17. dec 2011 Hvis ledningere er taget af polerne så der ikke er nogen evt. lækstrøm, bør et kvalitetsbatteri ikke bare stå og tabe pusten.

• #10   17. dec 2011 min står altid med ctek lader hele vinteren

• #12   17. dec 2011 C-tek lader 0.5 XS lader på fighteren hele vinteren selvom den står i 28 grader smiley Det er jo derfor man vælger Ctek fordi den kan stå tændt altid og vedligeholder batteriet.

• #13   17. dec 2011 spild af strøm

• #14   17. dec 2011 hehe det burde ikke være skadeligt at lade en c-tech lader stå på hele vinteren igennem. Personligt har jeg bare gjort det jeg ladede inden jeg satte den ind. Min gamle mc har de sidste par år kun været brugt til dragrace, så mange korte ture. Men med et frisk batteri har det gået upåklageligt, på trods af de mange starter... Men jeg købte så også et kval. batteri med god kapacitet. Netop pga. jeg ikke gad alt det bøvl med at lade i utide. Men var jeg dig satte jeg den til at lade fuldt op, pillede den af, også kan du jo evt. sætte den på et par gange henover vinteren, du kan købe fine hurtig stik du kan montere på polerne... så du bare lige kan sætte det på med et snuptag.

• #16   17. dec 2011 Jeg har noget alarm-halløj på Kawa`en, den tapper batteriet på ca 1 måned.

Har laderen på hele tiden, mest pga jeg ikke er så meget hjemme til & tænde / slukke.

• #17   17. dec 2011 Selv om du kun behøver lade en gang om måneden, så kan den jo miste lidt strøm (alarm osv.). Hvis jeg var dig ville jeg ofre et timer ur, så kunne den lade 1 gang om ugen i en times tid. På den måde er det altid ladet helt op, og du har brugt så lidt strøm som overhovedet muligt.

Har selv haft et godt batteri, som grundet (billig) GPS tracker gik tør for strøm, så det holdt under 2 år.

Men ja, din cykel burde kunne stå, men personligt selv, hvis der ikke var strøm til at starte 1. marts på min egen, så ville jeg ALDRIG kunne tilgive mig selv smiley

Kommentér på:
Ctec lader på batteri?

Annonce