1.060 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
24 Svar
reklmationsret ved køb af mc reklmationsret ved køb af mc
Hejsa. Jeg har købt en mc ved en forhandler med 6 månederes garanti på motor/gearkassen og synes koblingen er lidt mærkelig. Har mailet problemet til dem og de ber mig ringe. Det har jeg så fået klaret og han siger så at der står i kontrakten at garantien ikke gælder sliddele, men det er jo kun 3 uger efter jeg købten den jeg skriver om problemet. Så må reklamationensretten jo gå ind og dække eller er jeg galt på den?
0 synes godt om
apr 2007
Følger: 2 MC-er: 1 Emner: 12 Svar: 141
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 91 MC-er: 11 Emner: 240 Svar: 20.502
Henrik C: Det er er kun de 2 års reklamationsret man er sikret, med mindre andet er aftalt. Dvs en garanti er noget der aftales yderligere.
apr 2012
Følger: 10 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.423
Hvis det er en brugt vælger forhandler 100% hvor meget garantien skal dække. Det skal selvfølgelig være på skrift, da mundtlige aftaler er svære at bevise. Reklamationsretten kan han dog på ingen måde løbe fra uanset hvor meget han prøver.
mar 2012
Følger: 4 Følgere: 2 MC-er: 2 Emner: 50 Svar: 229
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.953
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.453
så du køre ud til ham og taler stille og roligt med ham om det............
hvis han siger det ikke omhandler slid..dele.. driv lingen.. hvad omhandler de 6 måners garanti så ?
mvh
mar 2012
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 52 Svar: 260
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.954
Altid morsomt at se folk dele deres uvidenhed og gøre egen mening til lov.
Den her med garanti vs reklamations ret - så svær en en' er det altså heller ikke.
jul 2006
Følger: 43 Følgere: 47 MC-er: 3 Emner: 93 Svar: 2.750
Med mindre de står listet på slutseddel
apr 2012
Følger: 10 Følgere: 42 MC-er: 3 Emner: 89 Svar: 1.423
(link fjernet)
mar 2012
Flex den kigger jeg igennem og tak for det.
mar 2012
jul 2012
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Svar: 7
mar 2012
Følgere: 3 Svar: 312
LO har givetvis spillet en kæmpe rolle i udviklingen af det arbejdsmarked, vi har i Danmark i dag, men du får ALDRIG mig eller flertallet af den danske befolkning til at synes om fagforeningernes ulækre mafia-metoder i dag. Hvis det ikke var for fagforeningernes historie, svarer den nuværende situation fuldstændig til, at Vejlegården og alle dens medarbejdere skal betale beskyttelsespenge for ikke at blive blokeret. Det er simpelthen for ulækkert!
mar 2012
Følgere: 3 Svar: 312
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.954
Men det er bestemt ikke gas at jeg korser mig over folks rådne råd og komplet misforståelse af begreberne garanti og reklamations ret.
jul 2012
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Svar: 7
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.453
burde du så ikke.................... nu du er så klog, fortælle os alle hvad det hele betyder, i stedet for at korse dig osv... ? ville det ikke give god mening ?
mvh
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
Du har så ligesom alle de andre heller ikke sat dig ind i den konkrete sag med Vejlegården. Det kan godt være at mindste lønnen er mindre, men alle medarbejder har jo fået personlige tillæg og alle der arbejder i restauranten er godt tilfredse.
En af hovedårsagerne til at han gik væk fra 3F var jo at medarbejderne iflg deres nye overenskomstsvilkår kan være mere fleksible i arbejdsbeskrivelserne. Bl.a at kokken kan servere og tjeneren kan tage et fad ud af ovnen....
Tiden er løbet fra fagforeningsbogen med alle stemplerne - de fleste gode og dygtige samt fleksible medarbejdere ønsker at køre solo og selv være med til at styre sin egen lønudvikling.
Man ser jo en flugt fra fagforeningerne som aldrig før
3F er en legal mafia der hellere vil ødelægge arbejdspladser fremfor at være med til at bevare.
Bare mine 5 cents.....
maj 2012
Følger: 1 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 177
apr 2006
Følger: 14 Følgere: 100 MC-er: 5 Emner: 94 Svar: 1.445
Du er helt gal på den. De har jo netop i direkte tv selv udtalt at de er godt tilfredse og egentlig ikke fået lønnedgang bare andre og mere fleksible vilkår for begge parter.
Hvad er der fx. Galt med "løn efter kvalifikationer"?? Og hvordan skal vi klare os i den hårde konkurrence som du endda kan finde lige syd for grænsen?
Skal vi bare give mere og mere i løn indtil vi lukker og slukker? - nej vi må alle rette ind efter de nye spilleregler, som desværre lige nu, ikke er skrives i Danmark.
Tiden er løbet fra barrikader, blokader og alt det i den røde fagforeningsbog - det er for samfundsskadeligt og ødelægger langt mere end det gavner.
Det 3F har lavet der i Vejle er så langt ude og jeg håber så sandelig at det bliver deres undergang.
Se bare hvad fagforeningerne eksempelvis har gjort ved SAS - over tid totalt har forvandlet virksomheden til en ineffektiv og underskudsgivende arbejdsplads. Hvis staten trak sig ud i alle 3 lande, holdte virksomheden ikke 1 uge.
Jeg er lige ved at tro at SAS er det eneste luftfartsselskab hvor en flyvemaskine kan vente på at blive losset indtil medarbejdere er færdige med kaffepausen
Jeg håber squ at alle danske virksomheder i den næste tid opsiger deres aftaler med 3F og laver andre og mere tilsvarende med mere moderne fagforeninger. Det har Danmark brug for pg det vil helt sikkert også sætte mere gang i hjulene og gøre Jobs mere alsidige og sjove for medarbejderne.
mar 2009
Følger: 68 Følgere: 373 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.675
Men det bliver spændende på Vejlegården når overenskomsten med 3F udløber og der skal ansættes ny folk som så skal køre med den kristne fagbevægelses lavindkomstmodel af en aftale.
maj 2012
Følger: 1 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 177
Efterfølgende kontaktede jeg en advokat for egen regning og et år efter blev vognmanden nødt til at slippe 71000,- samlet, så fuck 3f..
Og vil da lige sige at da jeg kørte for systemfragt Viborg blev man ved ansættelse bekendt gjort med et stykke papir hvor vilkår og løn var forringet i forhold til hovedoverenskomsten, og den var også underskrevet af Allan Andersen, 3f Viborg, så de er ikke bedre end kristelig eller andre, hellere tegne en dårlig overenskomst end slet ingen....
reklmationsret ved køb af mc