1.060 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

reklmationsret ved køb af mc reklmationsret ved køb af mc

Hejsa. Jeg har købt en mc ved en forhandler med 6 månederes garanti på motor/gearkassen og synes koblingen er lidt mærkelig. Har mailet problemet til dem og de ber mig ringe. Det har jeg så fået klaret og han siger så at der står i kontrakten at garantien ikke gælder sliddele, men det er jo kun 3 uger efter jeg købten den jeg skriver om problemet. Så må reklamationensretten jo gå ind og dække eller er jeg galt på den?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forhave + have 1.500 kr.
  • Klipning af hæk 2.000 kr.
  • Hækklipning 1.600 kr.
  • Græsslåning 350 kr.
  • Hjælp til fjernelse af ukrudt i forhaven 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  reklmationsret ved køb af mc
  • #1   30. jul 2012 den skal de dække, der er altid 6mdr garanti og 2 års reklamtionsret på noget købt ved en forhandler. han prøver bare at komme uden om desvæære lyder det til

• #2   30. jul 2012 Rasmus N: hvordan mærkelig? Kan det klares med en justering af kablet? Forklar også forhandleren at der er forskel på, om koblingen er slidt eller defekt.

Henrik C: Det er er kun de 2 års reklamationsret man er sikret, med mindre andet er aftalt. Dvs en garanti er noget der aftales yderligere.

• #3   30. jul 2012 Det kommer helt an på om det er en ny eller en brugt MC du har købt.
    Hvis det er en brugt vælger forhandler 100% hvor meget garantien skal dække. Det skal selvfølgelig være på skrift, da mundtlige aftaler er svære at bevise. Reklamationsretten kan han dog på ingen måde løbe fra uanset hvor meget han prøver.

• #4   30. jul 2012 Den er brugt. Koblingspunket ændre sig efter lidt tids kørsel samt når min kæreste sidder bag på. Den larmer og lidt mere i koblingen når den står i frigear.

• #5   30. jul 2012 Prøv at køre ud til forhandleren og snak fornuftigt med ham, det er nok ikke i hans interresse at have utilfredse kunder. Og hvis koblingen er slidt op, er det nok ikke sket på 3 uger, så har du været ond ved den.

• #6   30. jul 2012 Du skriver at der er 6 måneds garanti på den.............................................

så du køre ud til ham og taler stille og roligt med ham om det............
    hvis han siger det ikke omhandler slid..dele.. driv lingen.. hvad omhandler de 6 måners garanti så ?

mvh

• #7   30. jul 2012 Jeg har aftalt tid ved dem den 17/8 så må vi se hvad de siger der..

• #8   30. jul 2012 hvorfor er det lige du venter 3 uger ?

• #9   30. jul 2012 Tror 3F må ind i sagen her !
    Altid morsomt at se folk dele deres uvidenhed og gøre egen mening til lov.

Den her med garanti vs reklamations ret - så svær en en' er det altså heller ikke.

• #10   30. jul 2012 de første 6 mdr kan man vel godt sidestille med en garanti, da der her gælder formodningsreglen, dvs hvis man opdager en fejl i de første 6 mdr,, så formoder man at fejlen var tilstede, ved salget og derfor skal forhandler udbedre denne/disse fejl.
    Med mindre de står listet på slutseddel

• #11   30. jul 2012 Du kan læse en masse om det hér. Alternativt, så giv dem et ring.
    (link fjernet)

• #12   30. jul 2012 Vi kan ikke få det til at passe ind før om 3 uger.

Flex den kigger jeg igennem og tak for det.

• #13   30. jul 2012 Jan heldigt nok jeg er medlem af 3f så;)

• #15   31. jul 2012 I love 3f

• Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

Følgere: 3 Svar: 312
    #16   31. jul 2012 Hans Henrik: Gratis? Hvor har du det fra? 3F blokerer virksomheden, så medarbejderne ikke kan komme på arbejde. Temmelig sympatisk måde at "hjælpe" medarbejderne eller "gøre dem opmærksom på", at de bliver underbetalt.

LO har givetvis spillet en kæmpe rolle i udviklingen af det arbejdsmarked, vi har i Danmark i dag, men du får ALDRIG mig eller flertallet af den danske befolkning til at synes om fagforeningernes ulækre mafia-metoder i dag. Hvis det ikke var for fagforeningernes historie, svarer den nuværende situation fuldstændig til, at Vejlegården og alle dens medarbejdere skal betale beskyttelsespenge for ikke at blive blokeret. Det er simpelthen for ulækkert!

• Esbern Snarre
    Esbern Snarre Tilmeldt:
    mar 2012

Følgere: 3 Svar: 312
    #17   31. jul 2012 Beklager OT i øvrigt. Der er bare ikke noget, der pisser mig af som de fuldfede, selvretfærdige røvhuller til fagforeningsfolk. Det skulle da lige være de fuldfede, selvretfærdige røvhuller til arbejdsgiverforeningsfolk. Eller politikere. Eller journalister. Nej, jeg stopper nu.

• #18   31. jul 2012 Øh at jeg skrev det med 3F var bare gas !
    Men det er bestemt ikke gas at jeg korser mig over folks rådne råd og komplet misforståelse af begreberne garanti og reklamations ret.

• #19   31. jul 2012 Køb en ny . Så har mere garenti.

• #20   31. jul 2012 ¤©º ° Jan ¤©º ° aka Kænguro Stylte'en¤©º °

burde du så ikke.................... nu du er så klog, fortælle os alle hvad det hele betyder, i stedet for at korse dig osv... ? ville det ikke give god mening ? smiley smiley

mvh

• #23   1. aug 2012 Hans Henrik:
    Du har så ligesom alle de andre heller ikke sat dig ind i den konkrete sag med Vejlegården. Det kan godt være at mindste lønnen er mindre, men alle medarbejder har jo fået personlige tillæg og alle der arbejder i restauranten er godt tilfredse.

En af hovedårsagerne til at han gik væk fra 3F var jo at medarbejderne iflg deres nye overenskomstsvilkår kan være mere fleksible i arbejdsbeskrivelserne. Bl.a at kokken kan servere og tjeneren kan tage et fad ud af ovnen....

Tiden er løbet fra fagforeningsbogen med alle stemplerne - de fleste gode og dygtige samt fleksible medarbejdere ønsker at køre solo og selv være med til at styre sin egen lønudvikling.

Man ser jo en flugt fra fagforeningerne som aldrig før

3F er en legal mafia der hellere vil ødelægge arbejdspladser fremfor at være med til at bevare.

Bare mine 5 cents.....

• #25   1. aug 2012 Kig engang på hvad 3f gør for os der er chauffører, ikke en skid, der blokerer man intet eller taler nogens sag mens danske arbejdspladser fiser afsted til udlandet, nej 3f er ikke fem potter pis værd...:-/

• #27   1. aug 2012 Jamen Hans Henrik dog...

Du er helt gal på den. De har jo netop i direkte tv selv udtalt at de er godt tilfredse og egentlig ikke fået lønnedgang bare andre og mere fleksible vilkår for begge parter.
    Hvad er der fx. Galt med "løn efter kvalifikationer"?? Og hvordan skal vi klare os i den hårde konkurrence som du endda kan finde lige syd for grænsen?
    Skal vi bare give mere og mere i løn indtil vi lukker og slukker? - nej vi må alle rette ind efter de nye spilleregler, som desværre lige nu, ikke er skrives i Danmark.

Tiden er løbet fra barrikader, blokader og alt det i den røde fagforeningsbog - det er for samfundsskadeligt og ødelægger langt mere end det gavner.

Det 3F har lavet der i Vejle er så langt ude og jeg håber så sandelig at det bliver deres undergang.

Se bare hvad fagforeningerne eksempelvis har gjort ved SAS - over tid totalt har forvandlet virksomheden til en ineffektiv og underskudsgivende arbejdsplads. Hvis staten trak sig ud i alle 3 lande, holdte virksomheden ikke 1 uge.
    Jeg er lige ved at tro at SAS er det eneste luftfartsselskab hvor en flyvemaskine kan vente på at blive losset indtil medarbejdere er færdige med kaffepausen

Jeg håber squ at alle danske virksomheder i den næste tid opsiger deres aftaler med 3F og laver andre og mere tilsvarende med mere moderne fagforeninger. Det har Danmark brug for pg det vil helt sikkert også sætte mere gang i hjulene og gøre Jobs mere alsidige og sjove for medarbejderne.

• #28   1. aug 2012 DAT de flyver bare hele tiden, de holder sgu ikke og fjoller.

Men det bliver spændende på Vejlegården når overenskomsten med 3F udløber og der skal ansættes ny folk som så skal køre med den kristne fagbevægelses lavindkomstmodel af en aftale.

• #29   2. aug 2012 Nu har jeg valgt den frie fagforening, og er super tilfreds, var på et tidspunkt ansat hos en vognmand hvor de hverken kom lønsedler eller ansættelses kontrakt, efter at have rykket for det i et halvt år valgte jeg at stoppe, da jeg kontaktede 3f og spurgte om muligheden for at køre en sag mod vognmanden var svaret at sådan noget gør man ikke, det var bedre at ringe ud til vognmanden og forsøge at få ham til at sende en ansættelseskontrakt hvori lønnen var rettet til efter det udbetalte og ikke det aftalte, hvad er det for en lorte holdning...???

Efterfølgende kontaktede jeg en advokat for egen regning og et år efter blev vognmanden nødt til at slippe 71000,- samlet, så fuck 3f..

Og vil da lige sige at da jeg kørte for systemfragt Viborg blev man ved ansættelse bekendt gjort med et stykke papir hvor vilkår og løn var forringet i forhold til hovedoverenskomsten, og den var også underskrevet af Allan Andersen, 3f Viborg, så de er ikke bedre end kristelig eller andre, hellere tegne en dårlig overenskomst end slet ingen....

Kommentér på:
reklmationsret ved køb af mc

Annonce