1.653 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Afgift/handelspris?? Afgift/handelspris??

Hey derude...

Som markedet er nu, er import ikke så attraktivt.

Men tænkte i dag, hvordan kan Skat tillade sig, at sætte afgiften så højt, når man søger den. De sætter gerne afgiften efter hvad cyklen skal koste hos en forhandler, da det regnes som værende markedsprisen.

Men de glemmer vel, at man hos forhandleren tit får en garanti på et år, som kan være penge værd, samt at de lige har en fortjeneste på 10-15tkr. Forhandlerne vil jo ikke selv købe til den pris de annoncer med, ergo kan det ikke være markedsprisen..

Hvorfor fanden skal vi betale afgift af deres fortjeneste samt garantiforpligtigelsen...

Nogen der har prøvet at klage med disse begrundelse over deres svar på afgiften på deres cykel? Eller i det hele taget fået et ordentligt nedslag?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring i vores butik 800 kr.
  • Kan du skifte en vandhane? 1.000 kr.
  • Maling af brændt hele vejen rundt om huset. Ca. 50- 60 meter 1.000 kr.
  • Møbelsamling 1.249 kr.
  • Hækklipning 2.500 kr.
  • Hjælp til enhætte 1.249 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afgift/handelspris??
  • #1   10. jan 2013 Det er vel skats måde at forsøge at holde pengene i danmark.

• #2   10. jan 2013 God pointe!

• Stich
    Stich Tilmeldt:
    jul 2007

Følger: 10 Følgere: 8 Svar: 26
    #3   10. jan 2013 Helt enig thommas. Der er sku ingen krise ved skat!

• #4   10. jan 2013 jeg er ved at søge afgiften på en susuki 600 de vil have billeder fra toldsyn

• #5   10. jan 2013 Det er nok for at se om du har været hjemme og "pynte" den Inger smiley

• #7   10. jan 2013 Skat har jo ingen interesse i at den menige dansker skal have en billigere mc.....

• #10   10. jan 2013 Har da set få steder hvor forhandlere har cykler stående til uden garanti.

f.eks. overvejer jeg er R6'er der står til 40 hos forhandler. kørt 48000 km. ..så burde en importeret r6'er med ca. samme på klokken koste afgiften af de 40k + det du har givet, ikke? det er vel fair.

• #11   10. jan 2013 Havnerotte: Nu er grænserne jo ikke lukkede.
    ;O)

• #12   10. jan 2013 ok så vil jeg da vente med toldsyn og div havde en tid mandag takker

• #14   10. jan 2013 Det skal dog lige pointeres, at Skat selv har til hensigt at have de rigtig afgiftslister der er up to date. De har senest lavet et lille udvalg, hvor der bl. a. er forhandlere med, således at de altid er en finger på pulsen om hvad der sker i markedet og dermed omg. kan agere og regulere. Hvis der findes "smuttere" på listerene er de bestemt lydhøre.

Inger: De forlanges kun billeder fra Skat, såfremt cykler er vurderet under middel. Standard procedure.

• #15   10. jan 2013 hmm..
    jeg har kikket på div lister og allerede indbetalt afgift på en HD Night Train 1450ccm fra årg 2001.. og syntes bare ikke jeg kan finde et sted med et svar der kan bruges.. det ene sted stå den til xxx og den næste liste til noget helt andet..

Hvad koster sådan en model.. orginal og i middel stand i afgift...

mvh

• #16   10. jan 2013 Ikke forstået Havnerotte ??...Du skriver "desværre" !! - Når de ikke er lukkede kan du jo rejse lige derhen hvor du gerne vil bo og betale skat. Du kan jo ta´ til Rusland - der tager de jo gladeligt imod personer, der har ondt i skatten. (hentyder tl ham den franske skuespiller, der ikke vil betale skal i Frankrig og med et et blevet russisk statsborger)
    ;O)

• #17   10. jan 2013 Busa....såfremt der ikke er solgt sådan nogle modeller i DK - eller i ganske få styks, så er det jo i sagens natur svært for Skat at have en "mening" om det. Men så er det jo man skal lave en ansøgning. Jeg har tidligere importeret modeller, der var "førstegangscykler" i DK - har altid fået en saglig og fair behandling af Skat. Hvis man bare er saglig og opfører sig anstændigt, så kommer man langt - selv med Skat.
    ;O)

• #18   10. jan 2013 ok..

men der er solgt fler af den modell.. men syntes prisen svinger inde på deres side..

mvh

• #19   10. jan 2013
    ;O)

• #20   10. jan 2013 Ja syntes jeg var for fræk.... lol lol ...

men du nåde at læse det.. lol lol smiley smiley

mvh

• #21   10. jan 2013 Busa.....omkring 140 kilo vil jeg vurdere den til, efter de lister jeg har kigget på.
    Pøj pøj.
    For fræk ???? Hallo...er du ved at blive gammel ??
    ;O)

• #22   10. jan 2013 Alexander p.

"Har da set få steder hvor forhandlere har cykler stående til uden garanti"

Det må en forhandler ikke, der er ALTID 6 mdr. Garanti

• #23   10. jan 2013 James..
    næ nej... da.... smiley

140 er jo helt ude i sovsen... men tak for info... smiley

mvh

• #24   10. jan 2013 Busa, hvis du helt taber modet, så har jeg en Honda CBR du kan få til favorable vilkår. (125 ccm)
    Hø hø.....

• #25   10. jan 2013 Afhentningspris stod der vidst. ..er du sikker Jonas? ..og der stod at med garanti ville prisen være 60000 kr. istedet for de 40000 kr. som var afhentningspris.

Kan ikke linke til den, da det ser ud til den lige er solgt. så den igår..

- tror jeg godt de må.. smiley

• #26   10. jan 2013 Det var i operation x eller kontant- og det må de ikke smiley

• #27   10. jan 2013 En fxstb kostede jo 340000,- i 2001. Og en brugtpris i Dag er ca 230000,- ( harleyer holder prisen godt)
    Så 140k til skattefar, er ikke helt hen i vejret.

Det er en fed cykel Busa... Bare turen ikke er over 80 km, for så dør røven smiley

• #29   10. jan 2013 James.. lol lol tak men jeg springer over smiley smiley

mvh

Brian.

det er sgu for tosset.. med de 140.. men jeg må samle flasker og spise noget mindre...og spar sammen.... men ja det er en fed mc................... smiley smiley

mvh

• #30   10. jan 2013 Jonas (odense) -

En forhandler må gerne sælge uden garanti, derimod kan han ikke fraskrive/frasige sig købelovens bestemmelser om reklamationsret ved forbrugerkøb. Garanti og reklamationsret er ikke det samme, men det er en alm. forekommende fejltagelse at ligestille de 2.

Iøvrigt er de niveaulister der er linket til et udmærket eks. på, at SKAT langtfra altid sætter handelsprisestimatet efter forhandlernes udbudspriser.

• #31   10. jan 2013 Havnerotte....du får selvfølgelig samme tilbud som Busa med min CBR125.
    ;O)
    Ja, vi skal jo slå tiden ihjel med noget mens vi venter på foråret.
    Jeg ender nok også med, at skulle omkring Skat med en lille check inden sæsonnen.
    ;O)

• #32   10. jan 2013 @havnerotte.

Du kunne have haft nr plade på i 4 sæsoner for 25k..... Det skulle du da havde gjort..

• #33   10. jan 2013 Har ikke noget imod at kørertøjer koster noget i afgift..... men fx ca 140........ på en 12 gammel HD er jo totalt urimeligt.. men det er der jo nok ikke ret mange herinde der er uenig i.. går jeg ud fra.. smiley smiley
    ...................................

James

hvad skal du have afgift betalt på....

mvh

• #34   10. jan 2013 Overvejer at købe en R1 fra 2005, men vil sgu ikke give meget mere end end 40tkr i afgift.

• #35   10. jan 2013 Syntes du en Harley er dyr så prøv at tjekke en MV Augusta 1000 F4, Priserne er næsten det samme som fra ny, så Mads Blærerøv's var til salg u/afg..

• #36   10. jan 2013 Kørte 15.000 km forrige sæson på en BMW R 1200 GS........der bli´r let vanedannende, selvom jeg er rigtig glad for Banditten.

• #38   11. jan 2013 Du hjælper skat og dig selv ved at vedlægge dokumentation for prisen på pågældende mc i dag. F.eks alle de annoncer du kan finde, gerne mere end 10.
    En fornuftig dokumentation kan selv skat forstå.

Kommentér på:
Afgift/handelspris??

Annonce