806 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Søger at blive klogere på off-roadere Søger at blive klogere på off-roadere

Hej Motorcykelgalleri

Jeg har en lille drøm om at få mig en helårs-maskine, en off-roader. Jeg bor desuden i land/skov område, og husker mine knallert-år på en Suzuki Rmx med længsel efter en lignende, dog større, maskine.

Jeg ved dog ikke rigtigt hvad jeg skal lede efter (brugthandel).
Jeg har fundet nogle forumtråde her på siden hvori en række modeller er blevet listet, men mangler stadig en smule hjælp.

Jeg leder efter noget i den billige ende, og finder derfor en del japanske maskiner fra slut 80'er, sen 90'er.

Mit spørgsmål er; hvor gammel må en brugt motocykel i denne kategori være inden det bliver en farlig handel, og hvor langt må den have kørt?

..Og så ville det ikke gøre noget at få listet evt. interessante modeller igen, hvis jeres tålmodighed holder til det.

/Daniel

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Utæt rørsamling 1.000 kr.
  • TV+tv bord og nogen hylder 700 kr.
  • Montering af induktionskogeplade 700 kr.
  • Fix a shelf 300 kr.
  • Opsætning af rullegardiner, 2 stk, og flytning af et rullegardin 800 kr.
  • Skiftet batteri på min Ford Fiesta fra 2013 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søger at blive klogere på off-roadere
  • #1   21. mar 2013 Tilføjelse:
    Jeg søger noget der kan køres på A2 licensen, men er endnu ikke fast besluttet på om det skal være 125/127 eller 600 cc etc..

• #2   21. mar 2013 Vil gå efter noget med el start evt sammen med kickstart
    jeg har en Kawa 650ccm den er sku meget sjov men om det er 400ccm eller 1000ccm tror jeg ikke er afgørende,
    Hvad vil du bruge den til?
    er det bare at kunne trille altid ? eller er det virkelig Off Road det er bestemt heller ikke ligegyldigt
    Vand eller luft kølet Thja Vandkølet kan du jo risikere at der sker noget første gang du vælter, det sker ikke med luft

Så der er jo for og i mod alt

• #3   21. mar 2013 Jeg skal ikke køre off-road som sådan - jeg skal egentligt mest bruge den på asfalten. Den kommer til at transportere mig frem og tilbage til arbejde (8 km), og til nabobyen, og ellers bare til sjov.

Og så er det befriende at kunne stikke hen over det hele hvis man får lyst :).

• #4   21. mar 2013 det er også det som jeg bruger min mest til og det klare den fint,

• #5   21. mar 2013 En af de mest solgte og mest solide maskiner på kloden Suzi dr 400 uanset årgang så - er der fest og ballade på den gode måde..
    (Indrømmet jeg har kun prøvet en 1 dag på nord svenske jordveje, - men - kæft.. Jeg glemmer det aldrig smiley ;-)
    Men for hulan - jeg gamle mand kan power slide..!!! Jeg anede ikke jeg havde det i mig smiley

https://www.google.dk/search?q=suzuki+dr400&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=da&client=safari

smiley (næsten.. Ligeså fedt som med den borede 3 gears Puch i Flynderup grusgrav dengang i 70'erne.. Hmm..) smiley

• #6   21. mar 2013 @Steffen: Din Kawasaki ligner også noget jeg ville finde interesandt :). Når jeg skriver at jeg ikke har besluttet mig for størrelsen, tænker jeg specifikt på motorcykler over og under de 175. En 125/175 ville være betydentligt billigere både i køb og forsikring, men jeg kan læse mig til at de fleste herinde finder dem trættende?

@Henrik: Jeg har også kigget lidt på Suzuki DR maskiner - der ser dog ud til at være flest 650'ere i omløb på brugtmarkedet - og så den helt store 750 som ikke vil være i min interesse.

• #7   21. mar 2013 Nap en XT600E (90-> og elstart), de kan indimellem findes fra 10.000kr og op - evt. en 600/660 Ténéré. Uopslidelig motor og behagelig og komfortabel (læs: slatten) affjedring. Et sæt T63 eller MT21, så kan du også skyde genvej ad en fedtet skovsti på vej hjem fra arbejde.
    Et lille tip: undlad at montere en "larmepotte", ude i naturen har man sjældent brug for ekstra opmærksomhed fra skovfogeder, lodsejere og andet godtfolk.
    Læs evt. Jens' indlæg ang. XT600E her, der burde være læsestof til en time eller 2 (bemærk at tråden er på 3 sider):

http://www.tenere.dk/forumnew/forum_posts.asp?TID=3800&PN=1

God jagt.

Mvh Mathias

• #8   21. mar 2013 Det var ikke en sur smiley, bare ) : smiley

• #9   21. mar 2013 Daniel,Nu ved jeg ikke vor i landet du kommer fra, men du skal være velkommen til at komme og prøve den hvis du lyster, Som jeg også har skrevet den er ikke skide køn men ganske sjov smiley
    Den klare det også fint på længere ture den går fint og ganske sød ved en 110-120 Km/t
    Jeg giver 1925 Kr Helårlig i forsikring

• #10   21. mar 2013 @Mathias: XT'erne har jeg også kigget efter. De lidt ældre er ikke særligt dyre (slut 80'erne). Hvad er forskellen på de forskellige bogstavbetegnelser i enden (600E, 600Z etc.) ?.

@Steffen: Mange tak for tilbuddet :). Jeg kommer fra Silkeborg omegn - jeg tror nu lige jeg læser lidt videre i f'ørste omgang. Jeg har heller ikke kat. A2 kortet på plads endnu, men det kommer lige så snart vejret tillader det ;).

• #11   21. mar 2013 Silkeborg det er jo ikke så langt fra Herning
    Men håber du finder noget,
    Her er det træls at at gå i stå ved 30 Sce og ikka have el start smiley
    http://www.youtube.com/watch?v=272KWMmQQlE

• #12   21. mar 2013 E = elstart, K = kickstart, Z = Ténéré, dvs. "rejsemodeller" med kåbe og stor tank (dog ingen kåbe på de allerførste fra start-80'erne. De første Ténéré-modeller har (vist nok) også kun kickstart, ellers har alle Ténéré'er elstart.
    Mange har ingen problemer med kickstart. Personligt er jeg for doven og forbander det langt væk smiley I hvert fald på større 4takts-cykler, og især i terræn, hvor man indimellem kan befinde sig en stram situation.

• #13   21. mar 2013 @Steffen: Tak - ja, det er ikke sjovt :/. Helt så ekstremt skal jeg nu ikke ud at køre ;).

@Mathias: Mange tak, det hjælper meget!

• #14   22. mar 2013 EnHonda 6½´er dominator .. Den kan man få til okay penge, og hvis ellers tidligere ejer par pjelet den lidt, så er et den super nice kværn .. Den kører MAX, og er god at køre på baghjul på ... en meget vigtig ting !! smiley

• #15   23. mar 2013 Hvis og hvis..;-) jeg havde råd osv..osv skulle det være denne lille smækre yam's 450wr men mest pga. 2 hjuls trækket..! Weeeii.. smiley ;-)
    http://www.topspeed.com/motorcycles/motorcycle-reviews/yamaha/yamaha-wr450f-2-trac-ar18231.html

Men mere realistisk er disse to 80'er dyr - se hvor lidt de er kørt..!! Fra dyskland.. Ja.. Men aldereren gør dem overskuelige i afgift at hente hjem..
    En størrelse der er nem at kaste rundt og have sjov med.. Konstruktionen er vel nærmest uopslidelig i betragtning af hvor lidt de har kørt..
    http://www.autoscout24.de/Moto/ListGN.aspx?atype=B&mmvmk0=50107&mmvmd0=51558&mmvco=1&make=50107&model=51558&pricefrom=500&cy=D&ustate=N%2CU

Go f'nøjl's og go og sjov sommer OG næste vinter.. Osv,, smiley smiley

• #16   23. mar 2013 Det lyder vildt med træk på begge hjul, gad vide hvordan det føles at køre med :).

Tak for linket. Havde ikke selv tænkt på at importere, det kan være jeg skal checke det lidt ud.

• #17   23. mar 2013 Til de priser kan man lige så godt finde en XT350 (eller lignende) her i landet i stedet for at skulle til at rode med import, toldsyn, afgift mm.
    Kig evt. på TT eller DR 350, de er lidt mere spændstige end XT og XL.

Mvh Mathias

Kommentér på:
Søger at blive klogere på off-roadere

Annonce