743 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

René P
René P
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

zx9r hjælp zx9r hjælp

mojn

havde overvejet at købe en zx9r men ville høre hvad i andre mener om den.
mcén er fra 96 og har godt nok gået 77xxx km men den har fået skiftet topstykke, samt ventiler og pakninger overalt i motoren og den går sku i bund og grund godt, så ville spørge om der stadig er en del km i den endnu? ham jeg skal købe den vil tage min gsx 600 f fra 97 i bytte plus 20 000 kr hans vej, er det er udmærket bytte?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Blocked toilet 2.000 kr.
  • afhente skrald til containerplads 350 kr.
  • montering af kattelem i hoveddør 1.000 kr.
  • Hovedrengøring i privat hjem 2.500 kr.
  • Electrician needed to put light fixtures up. 1.500 kr.
  • Enhver haveopgave 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  zx9r hjælp
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 293 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.725
    #1   6. jan 2014 Da hans var ny, kostede den 175.000.
    Da din var ny, kostede den 90.000.
    Begge er samme alder - 17 år.

Er hans i bedre eller dårligere stand end din?

Hvad har din kørt af km?

Jeg synes 20.000 virker som ret meget uanset hvad. Så gamle cykler, repræsenterer ikke alverdens penge, og prisforskellen er i hvert fald ikke 20.000, forudsat de er i ca samme stand og har kørt de samme km, sådan plus/minus.

• #2   6. jan 2014 Ville vælge en nyere og lettere model. Hvis du skal ud og betale, skal du da have noget teknisk nyere. km er jeg ikke bange for hvis den er vedligeholdt.

• René P
    René P Tilmeldt:
    jul 2009

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #3   6. jan 2014 mange tak

• #4   6. jan 2014 En anden ting - må du/man køre en ZX9R som 21-årig?

• #5   6. jan 2014 har haft min i 5 år.. hiver den ud af åben garace hver forår, 2x 8sek på starteren, og første host, så er den i gang.. den har lige rundet 100.000 km.. og køre og starter bare super .. den bedste maskine jeg har haft, aldrig koste mig penge ang motor, kun dæk bremser kæde mm.. den er lige så stabil, som min hilux, he he
    mvh hc..

• #7   6. jan 2014 Kig på zx-9r årgang 1998 eller nyere.

• #8   6. jan 2014 Søren Bøgh: hvis trådstarter har haft det gamle lille a i 2 år inden den nye lov trådte i kraft, så har han stort kort nu.

Der er ingen tvivl om, at fra 1998 og frem, så blev den model til en sportsmaskine. Inden da kan den bedst betegnes som en sportstourer, set med dagens briller. Men den er nu ganske god. På store landevej og motorveje trives den, og motoren er en perle på de veje. Når vejene bliver mindre, så kræver den at man er bestemt ved den, for at nyde turen. Den er tung i snævre sving. Og hvis der sidder et 190 bagdæk på den, så er den endnu mere træg i sving. Har haft fornøjelse af at køre den samme zx9r med både 190 og 180 bagdæk. Det er den altså følsom overfor.

Hvis den tidligere ejer har kørt på baghjul, så tjek kronrørslejerne, da det er mange kg de belastes med. Og ellers er den models svaghed, en utæt toppakning. Typisk fordi den ikke er blevet ordentlig varm inden den har fået klø. Fra 1998 og frem er den bedre på det punkt.

Om det er en fair byttepris?.... Se hvad din og den du har kig på ellers står til på markedet, og vurder selv.

• #9   6. jan 2014 15-20 i bytte tror jeg er ok.

Kommentér på:
zx9r hjælp

Annonce