11.578 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 117 Svar

MC med forkert stelnummer MC med forkert stelnummer

Hejsa.. Jeg har købt en mc som var uden afgift, ved køb fik jeg tjekket at stelnummer var rigtigt. Nu da jeg så skal toldsyne den finder vi ud af at stelnummeret tilhører en mc af samme model men fra '99. Nu er vi så ved at få fat i importøren for at høre om der er noget at gøre.. har i hørt om dette før og kan man få lov at indregistrere den?

Jeg kan ikke finde typeplade el. motornummer?

På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Diverse opgaver 4.060 kr.
  • Anthony Bok spisebord 1.275 kr.
  • rengøring 1.000 kr.
  • Montering af skab 1.560 kr.
  • Handyman: lampe og gardin opsætning 800 kr.
  • Fejlsøgning ovn - relæ slår fra 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  MC med forkert stelnummer
  • #1   10. feb 2014 Hvad er problemet?

• #2   10. feb 2014 Hejsa smiley

Problemet er at den ikke kan synes fordi stelnummeret som står på mc´en, eksporterklæringen samt den italianske reg. attest. siger at den tilhører en gsxr fra '99 og detter en k8??

• #3   10. feb 2014 Har de ikke bare rykket alt fra en k8 over på det gamle stel også har du troet at du har købt sådan en i stedet?:)

• #4   10. feb 2014 Jeg har snakket med div. suzuki forhandlere som siger at det er umuligt at bygge en '99 om, og at 99´er stellet overhovedet ikke er i nærheden af et k8 smiley bedøm selv smiley

profilbillede
  • #5   10. feb 2014 er det din på billede 1?

• #6   10. feb 2014 Og en K8 har årgang?

• #7   10. feb 2014 K8 2008

• #8   10. feb 2014 Stelnr er flyttet over i en K8.
    Evt en stjålet k8,
    Den bliver nok ikke synet smiley

Hvad årgang står der i MCens papir papir?

• #9   10. feb 2014 det lyder suspekt smiley
    er stelnummeret hjemmelavet

• #10   10. feb 2014 Det er jeg nemlig også bange for.. Men i den situtation kan jeg så ikke gå tilbage til den privat person jeg købte den af og melde ham? For svindel?

• #11   10. feb 2014 Det skal siges arb stelnummer er lavet 120% perfekt.. Selv synshallen sagde det så originalt ud

• #12   10. feb 2014 Er HELE stelnummeret præcis det samme på de 2 cykler? For er det tilfældet, så er der noget helt galt.

• #13   10. feb 2014 Hvad med at tage til en større forhandler af din mc og få ham til at vurdere hvad det er for en?

Har du købt den her igennem sitet?

• #14   10. feb 2014 Dem der vil snyde med stelnr, er utrolig gode til det,
    har set en udsendelse i TV fra England omkring bil kloning, UHA det var ikke lige til at se at Stelnr var falsk.

• #15   10. feb 2014 Ja den er købt herigennem;(

• #16   10. feb 2014 måske du har tabt i sorteper.
    smiley

• #17   10. feb 2014 Jeg synes jeg har hørt den historie før. smiley
    Kan det ikke tænkes, at den maskine, der er registreret i motorregistreret er den der er fusket med ?? Evt en stjålet maskine, der så har "overtaget" et stelnummer, der tilfældigvis tilhører din maskine ??

• #18   10. feb 2014 er model 99 på plader i dk?
    så må den kunne findes

• #19   10. feb 2014 Man kan se årg på stelnr. Så nej James B smiley
    Ham der har eksporteret den har jo tjent en god sjat, for at få papirerne, har han købt en udtjent 99, stjæler en k8, banker et nyt nr i, og sælger den for 25000,- smiley

Sælg den til banebrug, og køb den k8 der er tilsalg herinde for 81000,- smiley det er sikkert også billigere end skats urimelige niveau lister..

• #20   10. feb 2014 Bare lige for at være helt sikker på at vi ikke misforstår dig.. Hvad er de første 10 bogstaver/cifre af stelnummeret?? Det afslører nemlig en hel del om køretøjet inkl årgang..

http://vincheckreport.com/wp-content/uploads/2013/03/VIN-Decoder-VIN-Number-Explained.gif

• #21   10. feb 2014 Stelnummer OG reg.attest (italiensk) siger det er en ´99 SRAD,...

Ergo er det jo et ´99 SRAD stelnummer, der er hakket i en (formentligt stjålet) K8 model..

Tjek motornummer, skriv det ned, og tag det med til en suzukiforhandler.. han kan ud fra motornummer, fortælle dig det oprindelige stelnummer på den K8.. når du får det, så gå til politiet, og tjek om den er meldt stjålet..

Det eneste jeg ikke forstår, er det med eksporterklæring? Hvis den oprindelige 1999 SRAD, er blevet eksporteret, så er der en dansk reg.attest med, stemplet som "ugyldig uden fornyet afgiftsbetaling"..

Så en eksporteret maskine, har ikke den oprindelige reg.attest fra dengang den blev importeret.

• #22   10. feb 2014 Det bliver en interessant tråd det her smiley

...Håber dog på det bedste for trådstarter.

• #23   10. feb 2014 Det tror jeg godt du kan glemme Milling, løbet er vidst kørt.

men der må lægges sag an mod ham der solgt den, det er jo den næste i rækken og sådan kører den normalt.

• #24   10. feb 2014 Der findes en hugger deroppe, han må kunne se hvad det er for noget, han er vant til at se mc adskilt og kender alle delene.

• #25   10. feb 2014 Hvordan pokker kan man også fejl.. og undgå at se det inden køb? ?

Anyways... håber selvfølgelig det bedste

• #26   10. feb 2014 hmmm nok meget alm de italiener fusker lidt.
    svært og kontrolere når den ikke har været reg før her i landet,...

• #27   10. feb 2014 Hvis det nummer der står på stellet matcher det i papirerne, så er det vel de færreste som kontrollerer om det stammer fra en anden motorcykel?

• #28   11. feb 2014 De færeste? Ingen vil jeg sige, men havde man haft en mc magen til med der ud, så havde man set det øjeblikkeligt, men hvem har det?

Men jeg er ret sikker på at hvis den bliver fulgt til dørs den her, så kan man finde ud af noget både her i dk og hos sælger i Italy.

• #29   11. feb 2014 Jeps.....

Men er det SKAT der påstår, at stelnummeret optræder i deres register som en -99 eller er der her nummeret optræder som model -99:
    http://vincheckreport.com/wp-content/uploads/2013/03/VIN-Decoder-VIN-Number-Explained.gif

??????

• #30   11. feb 2014 Kan du ikke bare trække pengene tilbage, eller har du betalt kontant?
    Og der er vel en kontrakt på den, en slutseddel osv?

• #31   11. feb 2014 Den er jo rimeligt ligetil, SKAT er ikke dumme.. og kommer der en afgiftssag ind, på en 2008 motorcykel, med et 1999 stelnummer, og de fanger den.. Så er man busted..

Og så kommer den MC ikke på plader

Men som jeg nævnte før, se om motornummer stadig sidder på motorblokken..
    Er det tilfældet, så noter det ned, og kør ind til Suzuki, eller en forhandler med det..

De burde kunne finde det stelnummer som den 2008 maskine oprindeligt havde, før der blev fusket med det. Og med det stelnummer, kan man så rimeligt hurtigt slå op om den har været stjålet..

Har den ikke det, men stelnummeret kun er skiftet ud i et naivt håb om en lavere afgift, så burde skat kunne overtales til at du flytter det RIGTIGE nummer i stellet, og betaler afgift af en 2008 GSXR..

Denne procedure er ofte set ved klonede biler.. og det er i bund og grund det du har været udsat for

• #32   11. feb 2014 Ja motornummeret er slidt væk?

• #33   11. feb 2014 Så er der ikke så meget at gøre.. SKAT har udstyr til at røntgen fotograferer det med.

men det er spørgsmålet om det er balladen værd, den er med garanti stjålet.

Har du nøgle til motorcyklen? en forhandler burde kunne læse stelnummer ud fra den.

Hvis ikke du har det, så har du med GARANTI en stjålet maskine..

Gå i flæsket på sælgeren..

• #34   11. feb 2014 Andi...
    Kunne du ikke svare på de spørgsmål folk stiller:

er model 99 på plader i dk?
    så må den kunne findes

Men er det SKAT der påstår, at stelnummeret optræder i deres register som en -99 eller er der her nummeret optræder som model -99:

....

Står der ikke årg. 99 i de Italienske papirer?

• #35   11. feb 2014 Nej 99 er ikke indreg. Og ingen ved hvor den er.. Jo der står årgang 99 i de italienske papirer men det havde jeg ikke set, tjekkede blot model betegnelsen og stelnummert. Den originale 99 blev skadet i Italien og solgt som dele med papirer.

• #36   11. feb 2014 kunne du ikke selv se der stod 1999 på reg attest den ita?
    og så cyklen var af nyrere dato?

• #37   11. feb 2014 Jeg så ikke der stod 99.. Så havde jeg nok ikke købt den;)

• #38   11. feb 2014 øv øv... efter sælgeren på fuld ballade..!

• #39   11. feb 2014 Andi.. Du bliver ved med at tale om hvad der står i papirerne - Det er før set at der er fejl (eller svindel) med papirer... hvad står der på STEL-nummeret på selve motorcyklen??

• #40   11. feb 2014 Det samme stelnummer som står på papiret?? Ale stelnummer stemmer overens

• #41   11. feb 2014 Jeg har en nøgle men også kun 1, kan de finde stelnummerer ud fra den?

• #42   11. feb 2014 k8 stelnr står på ita reg .. men år 1999:)
    surt..
    held og lykke...
    den kan aldrig ing hvis der er fusket med stelnr

• #43   11. feb 2014 Der skal være 3 nøgler til sådan en, 2 sorte og en rød master nøgle.
    Du har sgu købt en stjålet kværn

• #44   11. feb 2014 Det lyder til at den er stjålet, og man har forsøgt at få den indregistreret ved at flytte et stelnummer over fra en anden, cykel, måske en man har haft i forvejen.

Da man opdagede at man ikke kunne indregistrere/betale afgift af et stelnummer der i forvejen var i det danske system, så solgte man den til dig uden afgift, og fik lidt ud af det.

Var der brugt et stelnummer, som ikke var i det danske system i forvejen, så var den formentlig gået, og så ville det nok ikke ha været opdaget.

Du kan intet gøre, hvis du ikke kan finde det oprindelige stelnummer.. Du kan håbe på at Suzuki i danmark fører nøglekoder/numre ind i deres system, og på den måde finde frem til det oprindelige stelnummer. Hvis det overhovedet forefindes i danmark.

• #45   11. feb 2014 Nej det lyder godt nok ikke god smiley men så har du da fået dig et potent banejern.

• #46   11. feb 2014 #45
    Det kommer vel helt an på om den originale cykel er meldt stjålet. smiley

• #47   11. feb 2014 står stelnr. ikke på ecuèn
    og der er vel en rigtig ejer,privat eller forsikrings selskab??? smiley

• #48   11. feb 2014 Skal vi lige skære det ud i pap igen..

Det stelnummer der står på stellet, er blevet hugget i.. det stelnummer, er et 1999 stelnummer..
    Det passer overens med en kopi af en italiensk reg.attest, hvor der sjovt nok også står 1999...

Formentligt er der en spasser der har stjålet en MC, og blevet tilbudt en reg.attest. og tænkt, så gør vi det..

Problemet er bare at den reg.attest han har fået, og hvor han har hugget nummeret i cyklen. Den tilhører en MC, der allerede er indregistreret i DK.

Hvordan kan det lade sig gøre, ganske nemt.. som i tyskland, har italienerne også to stykker papir.. OG faktisk en eksporterklæring.. det er formentligt den trådstarter snakker om.

Men det aner de kloge folk i nummerplade administrationen ikke, så når man kommer med en afgiftsattest, og vil have plader udleveret , så afleverer man bare kun del1, og beholder del2 selv...

Og vupti, så har du en Dansk 1999 GSXR, med en dansk reg.attest.. og så en løs italiensk der skulle tjene som identifikation af en 2008 GSXR...

• #49   11. feb 2014 @Morten "TEAM BASTARDS PlysDyret": - Har du set stelnummeret?

• #50   11. feb 2014 det lyder som en sag for politiet smiley

• #51   11. feb 2014 99eren er så vidt vi er bekendt ikke indregistreret .. Og har aldrig været det?.. Stelnummeret står super pænt og synshallwn sagde at der ikke kunne være lavet om på det..

• #52   11. feb 2014 Thore: Det skriver manden jo selv, SKAT har konstateret det er et 1999 stelnummer.. det er rimeligt nemt at se på stelnummeret.

• #53   11. feb 2014 Morten: Derfor behøver den ikke at være indregistreret i Danmark. Det er ret nemt at trække informationer ud fra et stelnummer.

• #54   11. feb 2014 Hvad er stelnummeret på den? Bare de første 12 cifre.

• #55   11. feb 2014 JS1AD11110xxxxxxx

• #56   11. feb 2014 følger lige med

• #57   11. feb 2014 Ja det er sku surt sjov smiley

• #58   11. feb 2014 trist læsning .

mvh

• #60   11. feb 2014 Nej det behøver den ikke være, det var mig der tolkede det forkert, havde forstået SKAT påstod der allerede kørte en rundt med det nummer..

Men ja SKAT kører kontrol af stelnumre, og sammenholder det med de data og billeder der kommer ind fra toldsyn.

• #61   11. feb 2014 Dvs den aldrig kan betales fri Morten?

• #62   11. feb 2014 Hvis SKAT sender den igennem Interpol, og den mod forventning ikke er stjålet...

Så kan de give lov til at indhugge det originale stelnummer, og udstede en reg.attest..

Det er set på en del klonede biler, hvor de af den ene eller anden grund, er blevet fanget i skat´s net.. det kan være en razzia eller andet.

Der har de fundet frem til det originale stelnummer, selv hugget det ind, og erklæret bilen for tabt ID/Afgift, og tvangsanmeldt dem (hvis de har kørt på de danske veje) og indløst ny afgift, og derefter udstedt dansk reg.attest.

Så det burde kunne lade sig gøre, men eftersom SKAT ikke har penge til gode, så er deres effektivitet meget mindre.. smiley

• #63   11. feb 2014 Men hvordan kan de finde frem til det originale stelnummer når jeg ikke kan finde motornummer eller det rigtige stelnummer?

• #64   11. feb 2014 Hvad siger sælger ??

• #65   11. feb 2014 Jeg er lige ved at undersøge hvad der skal ske.. Lige nu afventer vi svar fra suzuki importøren for at høre om de kan gøre noget

• #66   11. feb 2014 Andi: Det er heller ikke sikkert de kan....

Ihvertfald ikke hvis det er for at hjælpe dig... Men var du nu blevet stoppet på den i trafikken, så du havde "undraget" dig reg.afgift, så var de meget meget mere motiverede... smiley

Man kan røntgenfotografere dit kronrør, så kan de udlæse det gamle stelnummer.. når du banke i metallet, giver det aftegninger ud i den omgivende metal..

De kan måske udlæse din nøgle, den har en startspærre kode der er unik...

Med mindre din ecu er låst op, det er der en del mennesker der kan gøre til Racebrug nu om dage, så er der ingen startspærre, og dermed ikke nogen kode at læse ud...

Uanset hvad, så vil opgave være dyrere end det vil være for dig at købe en anden magen til...

• #67   11. feb 2014 Ja okay!.. Jeg prøver at høre hvad de siger.. Hvad kan man sælge den for til race brug?

• #68   11. feb 2014 Hmmmm ...... Situationen er jo lidt kringlet, HVIS den er stjålet ( hvilket det jo tyder på) så er der ingen der vil købe den, medmindre du lyver, og så er du pludselig meget kriminel.....

Det er jo ikke din mc...

Det bedste for dig er at få annulleret handlen...

• #69   11. feb 2014 Helt klart, få pengene tilbage.
    Hvem her inde har solgt den?
    Har du kopi af hans annoncer osv?

• #70   11. feb 2014 Nej annoncen herinde er lukket, ved hvem personen er og er i kontakt med ham, han nævner dog at han var ubevidst omkring at den skulle være stjålet, han mener at have købt den som en k8.

• #71   11. feb 2014 Det er sagen uvedkommende! Fakta er at han har solgt noget som er stjålet. Og derfor skal betale købssummen retur. Går du rettens vej ser han ikke cyklen, men skal betale både dig og evt sagsomkostninger ( der er retsprecedens i denne slags sager )
    Så mon ikke han vil være mere end villig til at lade handlen gå tilbage, når han bliver gjort bekendt med virkeligheden ?

• #72   11. feb 2014 Som jeg kan forstå på ham vil han gerne betale mig pengene retur men kun hvis han også får hans penge retur for ham der har solgt ham den?

• #73   11. feb 2014 Det er en sag mellem ham og hans sælger. Har intet med dig at gøre. Enten betaler han frivilligt ellers gør han når politi og retsvæsen er indblandet.

Det er selvfølgelig også meget trist at han er blevet snydt, men det er ikke din skyld, så med mindre han er et socialt tilfælde kun med gæld. Så får du dine penge.

• #74   11. feb 2014 Okay, er jo ikke ude på at gøre ham skade, ønsker bare at måske få pengene retur så jeg kan købe en lovlig mc.. Men vil lige vente til jeg har hørt fra importøren

• #75   11. feb 2014 Andi: Det behøver du ikke vente på, den MC er stjålet, med 99.999% sikkerhed...

Fortæl ham sælgeren, at det vil være klogest for ham at betale dig tilbage, da du ellers melder ham til politiet, og derefter ligger civil sag an mod ham for at få dine penge retur..

Sker det, får han ikke cyklen, og får derved svært ved at kræve penge af ham han har købt den af.. men det er ikke dit problem..

Så det klogeste for ham, er at tage imod dit tilbud, om at lade handlen gå tilbage, og så må han jo på jagt efter ham der har solgt ham maskinen..

Men giv ham indtil weekenden til at få styr på det, så må han enten komme og aflevere pengene, eller forvente en anmeldelse..

• #76   11. feb 2014 Lyder interessant!;) ved han kigger med på tråden;) mange tak for hjælpen;)

• #77   11. feb 2014 du kan da ikke have medlidenhed med kriminelle, se at få den handel retur,så godt som muligt(evt med lille tab) asap.
    du ender uden mc og penge hvis du nøller

• #78   11. feb 2014 Det er nederend det der smiley

Retur til ham du har købt den ved......

Hvis det ikke lykkes eksporter den tilbage til Italien - har hørt om en klub der starter med M og slutter på afia - de plejer ikke at være så sarte med indreg, de kender også folk i synshallen og skat smiley

• #79   11. feb 2014 Der mangler lige én temmelig relevant ting i Morten plysdyrs fine plan, hvis MC'en er stjålet, så er den koster og kommer derfor i politiets varetægt og den er for evigt tabt. Så er der kun et civilt søgsmål tilbage mellem køber og sælger! - og civil sag vil man uden tvivl vinde, men at få penge vil sikkert aldrig lykkedes..

og sælger er nok pænt ligeglad med at blive meldt for hæleri, det er nemlig nærmest konsekvensløst i vores fine samfund..

• #80   11. feb 2014 En hæler er det samme som en stjæler!

• #81   11. feb 2014 Desuden skal det vel også først påvises, at mc'en er stjålet? Nuvel det virker meget sandsynligt, men det er jo ikke et bevis. Det oprindelige stelnummer skal findes, før vi med sikkerhed (set med rets øjne) kan sige om den er stjålet eller ej.

• #82   11. feb 2014 Hvis sælger ikke kommer til lommerne nu, så tager retten den sikkert og han må så alligevel til lommerne, det er der jo hjemmel for (præsedens), så han kan lige så godt gøre det nu så mister han muligvis ikke biken.

• #83   12. feb 2014 Thore:

Læs nu hvad jeg skrev....

------
    Fortæl ham sælgeren, at det vil være klogest for ham at betale dig tilbage, da du ellers melder ham til politiet, og derefter ligger civil sag an mod ham for at få dine penge retur..
    -----------

Jeg er sku så udemærket klar over maskinen bliver beslaglagt hvis politiet bliver blancet ind i det, derfor råder jeg også Andi til at forklare dette overfor sælgeren..

Betaler han frivilligt andi tilbage, får han jo også maskinen, så han kan tage den tilbage til HAM han har købt den fra...

• #84   12. feb 2014 Ja det lyser ret logisk;)

• #85   12. feb 2014 Morten læs nu hvad JEG skriver... det hele..

Hvis sælger er en kriminel stodder, så ser han ikke sådan på hvad der er klogest.. pga. de konsekvenser jeg beskriver.. smiley

• #86   12. feb 2014 Nej og lige nøjagtigt derfor er det bedre for ham, at tage maskinen tilbgae og aflevere pengene.. så har han da i det mindste en maskine, han kan sælge til et eller andet..

Nå, ANDI held og lykke med foretagendet..

• #87   12. feb 2014 Og hold os lige opdateret smiley

• #88   12. feb 2014 Mange tak skal i have.. Det vil jeg gøre;)

• #89   13. feb 2014 Jeg kan med min Texa Mc tester, se stelnr. på de fleste cykler, altså hvis den køre med den originale box.
    Dette skulle andre værksteder også kunne gøre, jeg vil gerne hjælpe Andi, men ser ud til at han bor i Nordjylland og jeg bor på Lolland, såå smiley
    Jeg ville ikke tage noget for et sådan forsøge smiley

Mvh Disc www.discteknik.dk

• #90   13. feb 2014 Flemming .

god stil .

smiley :)
    mvh

• #91   13. feb 2014 Hejsa;) lyder ret cool;) mange tak for tilbuddet.. Vender lige tilbage..;)

• #92   13. feb 2014 Mener du skrev tidligere at den originale cykel var blevet skadet og solgt som dele og derefter er stelnumneret flyttet over i din maskine.. Hvordan gør man det? Din cykel havde vel i forvejen et nummer fra fabrikanten??

• #93   13. feb 2014 det her er ikke sjusk ,men fusk........ smiley

• #95   13. feb 2014 Jeg aner det ikke og ved heller ikke om det er flyttet over eller det er et helt nyt stel som der er lavet et nyt stelnnummer i.. Jeg kan bare konstatere at den har samme nummer som på reg attesten samt eksporterklæringen

• #96   13. feb 2014 Nej den har ikke været indregistreret

• #97   13. feb 2014 Hej trådstarter.

Jeg orker ærlig talt ikke at læse alle indlæg igennem, så beklager hvis det er blevet nævnt før, men synes at jeg ville hjælpe dig hvis jeg kunne.

Derfor vil jeg gøre dig opmærksom på at stelnumre IKKE længere nødvendigvis er unikke for de enkelte køretøjer. Dvs. At stelnumre godt kan optræde flere gange, men det er dog stadig en sjældenhed og derfor er der ikke mange som er klar over det.

Køretøjer har i dag en ekstra kode som er forbundet med stelnummeret, og som bruges til at identificere det enkelte køretøj. Koden og stelnummeret udgør til sammen det unikke nummer som kun ét enkelt køretøj benytter.

Koden som jeg omtaler har et bestemt navn som jeg pt ikke lige kan komme i tanke om. Hvis du har spørgsmål til ovenstående så kontakt SKAT. Det er ikke sikkert at deres "front office" kan hjælpe dig og måske bare afviser dig og siger at det kun er stelnummeret der benyttes. Det er ikke korrekt. Bed om at tale med en fra "back office".

Ovenstående ved jeg fra SKAT som oplyste dette da DMR blev introduceret til alle forsikringsselskaber i Danmark.

Vh. Mads

• #98   13. feb 2014 @mads.

I stelnummeret indgår en årgangs kode. Så hvis koden siger at der er tale om en mc fra '99 så er det ikke en fra 08.

• #99   13. feb 2014 @Andi A

En rigtig ØV-sag. Held & lykke.

• #100   13. feb 2014 Takker!;)

• #101   14. feb 2014 En synsmand kan heller ikke se om der er fixet noget ved nummeret hvis det er prof lavet, tænker der skal en kriminal-tekniker til.
    Hvis det er et helt nyt stel uden nummer, så er det jo umuligt at finde ud af hvor det kommer fra, uanset hvem man er.

• #102   14. feb 2014 Nu sidder jeg lige her og tænker (og det skal jeg måske lade være med på det her tidspunkt)
    Men vi kan vel godt blive enige om, at Andis stel er en K8 model med en ældre models stelnummer, og ikke et ældre stel med ny model dele.
    Ergo er der 2 muligheder.
    1. Fabrikationsfejl (har et menneske tastet/programmeret forkert på maskinen der stempler eller hakker stelnummeret (hedder måske endda udstandser) Er det fysisk en mulighed ?
    2. Forfalskning. Hvis man har lavet det så godt som beskrevet, så er man vel rimelig hård til at snyde og sådan noget. Hvorfor har man så ikke i det mindste lavet nummeret så det passede til den model. (Pga klon/ramme et nummer der eksisterer), måske, men hvor mange er der produceret ? Kunne man ikke vælge et nummer højere? Chancerne ville da være betydelig mindre. Top prof laver amatør fejl... Er dette muligt ? Ja, men sandsynligt ???
    Det blir fanme spændende.

• #103   14. feb 2014 Hans Henrik:

En ting kan jeg garantere dig, der er ikke sket sådan en fejl på Suzuki fabrikken.. come on... du tror ikke de har kvalitetskontrol...

Men at lave et nyt stelnummer "proff" er sku ikke så svært..
    Jeg har 2 gange før købt motorcykler på forsikringsauktion ( www.forsikringsbiler.dk hvor forhandlere kan handle) hvor det drejer sig om tidligere stjålne maskiner, med stelnummeret filet væk.

Det har så fulgt en genindhugningsattest med fra SKAT, så man må banke nummeret ind i stellet igen.. Og ja ofte ser man at så har en eller anden mekanikker stået i frihånd og hamret tal tal/bogstaver ind, og de danser lystigt derudaf...

Men da det var rimeligt dyre maskiner jeg havde købt begge gange, valgt vi den rigtige vej, for at opnå et pænt resultat.

Skilte cyklen ad til bart stel, fik en Alu-svesjer til at ligge det manglende materiale i, og sleb det ned til original højde (mener det var 2mm).. sendte stellet til slyngrensning, og fik derefter hugget nummerne ind igen, med en "lære" der var spændt fast på kronrøret, således tallene kom i pæn og ordentligt rækkefølge,.

Og sendte derefter stellet til lakering.. job done.. eller cyklen skulle jo lige samles..

Men det så helt originalt ud, og krævede sku ikke det store..

Men har de bare banket tallene nogenlunde lige i, og fået stellet malet, så ser det allerede der fornuftigt ud..

Men til dit spørgsml om hvorfor de ikke har brugt en K8 nummer? de havde ikke et nummer, med tilhørende papirer til... derfor..

Men det er da amatøragtigt, at typepladen heller ikke er med overpå.. allerede der var jeg da løbet langt væk, og så det forsvundne motornummer... come on...

• #104   14. feb 2014 Har tidligere stiftet bekendtskab med en mc fra Italien ( En Kawasaki GPz 1100, altså Uni-Track modellen ) hvor stelnummeret sagde en tidligere model ( Z 1100 GP, altså modellen med to bagdæmpere )!
    Så umiddelbart er det et trick de har øvet sig i før!
    Cyklen blev vistnok synet pga synsmandens inkompetance, men hvad der videre skete med den aner jeg ikke!

Jeg ville lade handlen gå tilbage, med udgangspunkt i ovenstående. Nægter sælger er der jo altid policen. Fusk med køretøjers stelnummer tager man - trods alt - ikke så let på. Heller ikke i Italien, hvis det er de danske myndigheder, der retter henvendelse!

• #105   14. feb 2014 #102

Man har lavet et nummer som passer til de papirer man har tilgængelig.
    Hvis man havde prøvet at syne den som en plasttunet `99 så var den måske røget lige igennem, ( og var endt på en billig afgift) så det er slet ikke 100% sikkert at den første importør ikke er bekendt med trikket smiley

Sådan har man jo registreret Harleyer i en menneskealder smiley

• #106   14. feb 2014 Her kan vi hugge numre i som vi selv vælger font, størrelse på samt afstand mellem linierne, flere linier og den kan bruges i stativ eller håndholdt.

• #107   14. feb 2014 Altså - nu behøver der nødvendigvis ikke være fusk inde i billedet fordi papir siger et og stel er nyere....

I Andi tilfælde er den dog helt sikkert så varm at olien er drifttemperatur altid smiley

Havde fx en makker der havde en FZR 2LA nummer hugget i et 3LE stel -- den var i orden efter alle kunstens og skats regler...

Men at hugge et srad nummer i en K8 - er nok at stramme den - selv i Italien

• #109   15. feb 2014 Det er jeg enig i Michael - men det er ligesom med syn - bare fordi den er indregistreret og synet- er ikke ensbetydende med at den er lovlig
    Den kan stadig være livsfarlig og tyvstjålet.

• #111   16. feb 2014 Glem den motorcykel.. ring og sig at han skal betale dig tilbage ellers melder du ham..

Det er ikke værd at bruge krudt på.. han lyder sikkert også om at han har købt den som den er..

Tilbage med den handen i en fart og kom vidre.. Kan da ikke se alt den her snakken om div. muligheder.. den ligger da lige til højre benet..

• #112   16. feb 2014 fuuuuuuck!!!! en lang tråd!!! og åhhh-åhhhh, siger jeg med rystende stemme.... har en importeret cykel, der oss kan blive lidt bøvl med, når den skal registreres og betales afgift på - ikk endnu, for jeg har ikk pengene... der er noget med motor og årgang ikk er den samme.... kan ikk helt huske, hvordan det lige hænger sammen nu, men jeg følger med her, og tager skraldet og problemerne... når de kommer smiley jeg er troende.... og "tror" den går smiley
    håber på det bedste for dig smiley

• #113   27. feb 2014 Andi har du fundet en løsning?

• #114   10. mar 2014 Hej MC galleri.

Nu vil jeg komme med et svar på hvad jeg er kommet frem til smiley

Det startede med at vi prøvede at syne mc´en, dette kunne ikke lade sig gøre da der på reg. attesten stod at det var en årgang 1999 Suzuki Gsxr 600 og den jeg rent faktisk havde var en Suzuki Gsxr K8.

Da jeg købte den havde jeg kun tjekket stelnummeret og navnet " Suzuki Gsxr 600" på papiret og gik derfor ud fra at det var den rigtige maskin da stelnummeret stemte overens med det på cyklen.

Derefter kom mc´en op til en lokal suzuki forhandler som kiggede nærmere på den, de startede med at finde et motornummer så de kunne finde det rigtige stelnummer, det fandt de og de fandt også ud af at det ikke var en 600ccm men en 750ccm, derefter fandt de ud af at cyklen aldrig nogensinde kunne komme på dk plader.

Så jeg gik derfor ud og ledte efter en ny, og fandt en forhandler der ønskede at tage den i bytte, så nu har jeg købt mig en Honda CBR 900 RR Fireblade på plader.

Syntes jeg skyldte at dele dette med jer.

Tusinde tak for de mange inputs!

Med Venlig Hilsen

Andi

• #115   10. mar 2014 tak for info .

mvh

• #116   10. mar 2014 Godt du fandt en løsning smiley

• #117   10. mar 2014 Er den nye ejer så blevet informeret ang din Suzuki ?

• #118   10. mar 2014 En Fireblade er sku heller ikke nogen ringe maskine smiley

• #119   10. mar 2014 Ja, jeg satte forhandleren ind i sagen, og han snakkede om at de vill købe et brugt stel og flytte tingene derover på og betale afgiften og sælge den, eller bare bruge den til reservedele. måske roadracing. smiley

• #120   10. mar 2014 Super Andi smiley

• #121   10. mar 2014 Øh, hvad med ham der svindlede dig, tjente han virkelig penge på dig uden at du gjorde noget ved det?

Jeg formoder du tabte en del penge på det, alt andet vil være utænkeligt?

Kommentér på:
MC med forkert stelnummer

Annonce