4.797 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 15 Svar

Toke
Toke
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 20

Korrekt MC vask Korrekt MC vask

Tiden er kommet til at min Triumph skal have den store sommer rengøring, men hvordan er den korrekte måde at vaske sin kværn på?

Jeg har læst mig til at nogen bruger lampe olie, men hvilken dele er det man skal bruge lampe olien på?
OG Hvordan renser man sin kæde best (og hvor ofte)?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ukrudt 800 kr.
  • Græsslåning 800 kr.
  • Wc + armatur installation 1.500 kr.
  • Samle et skrivebord 400 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • Græsslåning maskine skal medbringes 675 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Korrekt MC vask
  • #1   19. apr 2014 kæden lampeolie på en klud....

mc vandslange skul først.. vask derefter i eks turtle autoshampo med en ridsefri svamp... skyl den ren med koldt vand.... derefter tørre den i skygge evt tørre kæden for vand.. igen med lampeolie og tør klud derefter

kør en tur efter cyklen er tør.... smør kæden med det samme du kommer hjem

• #2   19. apr 2014 Tja.... Et par muligheder smiley

http://m.retardo.dk/videos.php?id=6791

http://m.retardo.dk/videos.php?id=5855

• #3   19. apr 2014 tilsæt nogle dråber afspændingsmiddel (som man bruger i opvaskemaskinen), i spanden med rent vand.
    tør cyklen af med en hårdt opvredet klud.
    så undgår du striber når du tørrer cyklen af.

• #5   19. apr 2014 https://www.youtube.com/watch?v=rsLYMIwtTeI smiley

• #6   19. apr 2014 Jeg plejer når den er vasket at spreje de små steder som er lidt svære at holde ren og hvor der samler sig lidt , at sprye det lidt med WD 40 det rust beskytter og er egentlig meget holdbar og kan vaskes af igen , vi bruger det også på vores fejemaskiner og salt spreder om vinteren før vinter , der bruger jeg godt nok en Ginge have sprøjte men det er ganske efeketivt og ligger selv følgelig pap ud inden vi spreyer

• #7   19. apr 2014 Det vigtigste er sgu at få nogle professionelle til det, den opgave skal man ikke sidde alene tilbage med!!

profilbillede
  • #8   19. apr 2014 Bruger lampeolie på kæde og fælge og andre steder der kan være beskidt af olie, det tager alt det sorte stads fra kædeolie og bremsestøv. Resten af cyklen får en gang med autoshampoo og svamp, skylles over med vand, tørres af og kæden smøres.

• #9   19. apr 2014 haha Jacob G, Jeg elsker også Jake the garden snake smiley

• Toke
    Toke Tilmeldt:
    nov 2013

Følger: 1 Emner: 12 Svar: 20
    #10   19. apr 2014 hvilke dele skal have WD40?

• #12   19. apr 2014 Tør hjul og steder af hvor der er kædesnadder af med lugtfri petroleum/lampeolie

skyld godt med vandslange og så skyllet alt det løse sand af.

vand med turtle vax shampoo i, vask med en blød børste over det hele...
    http://www.billigbilpleje.dk/product/vikan-vaskeboerste-kortskafte-280-x-100-mm-385/ denne bruger jeg, RIGTIG god.

skyl al sæbevandet af med vandslange

Tør al vand af med MUC OFF klud
    http://www.thevisorshop.com/acatalog/Muc-Off.html

Fælge tørres over med en klud med protect and shine.

DONE

HUSK at det gøres enten om formiddagen eller i skyggen

• #13   19. apr 2014 har aldrig fattet dem som renser deres kæder hele tiden, min bliver kun tørret af når den er vildt beskidt, og det e den dælme ikke ret tit, hvis man smørre med en kædefedt der er vildt klistret så samler kæderne en masse lort til sig og bliver hurtigere slidt faktisk..

Jeg bruger Belray super clean kæde spray, den er vildt god, den er tør og samler ikke skidt til sig, samt den sviner næsten ikke.

HVORFOR SKAL MAN TØRRE SIN KÆDE AF FOR VAND? går den i stykker? håber ikke du kører i regn så.....

• #15   19. apr 2014 #5
    Jeg ville ønske vi havde sådan nogle vaskesteder i Danmark også..

Hvis min ged skal have den helt store tur, så gør jeg sådan her:

1. Vask af kæde med vand (tag det værste) tørres derefter af.
    2. Chain Cleaner fra Castrol sprøjtes på kæden. Lader sidde i 5 min.
    3. Henter en øl. Åbner den og efter den første slurk kigger jeg på min MC og tænker på hvor meget jeg holder af den.
    4. Chain Cleaner har nu fået lov at virke i 5 min, og derefter finder jeg min geniale kæde børste frem, som børster kæden på 3 sider af gangen. Kan ikke huske hvad den hedder, men den kan købes i Biltema.
    5. Hele cyklen bliver nu besprøjtet med vand, og kæden bliver lige skyllet af igen.
    6. Cyklen vaskes nu med BMW Shampoo som er blandet op med vand i en spand. Der bruges en Turtle Wax Svamp til at påførre sæben/rengøre cyklen.
    7. Svampen dybes ofte i en anden spand bare med vand i og med Gritguard (kan købes på bilvask.nu) Gritguard er et stykke plastic der "opsamler" skidtet/urenhederne fra svampen og lader dem blive i bunden af spanden. På den måde er spanden med sæbe altid 100% ren, og det samme gælder svampen, så små-sten og lign. ikke køres henover lakken.
    8. Cyklen skylles nu af med vand.
    9. Der tørres af med fiber-håndklæder som er købt fra bilvask.nu (Mest geniale opfindelse ever) Sådan undgår man kalk-pletter.
    10. Kæden får nu kædespray O-R Chain Spray fra Castrol. Købt hos louis.de
    11. Diverse bevægelige dele og fjedre til f.eks. koblings armen får også lige et lille sprøjt.
    12. Alt gummi, slanger, vinyl-dele osv. bliver smurt med en klud hvor der er påført Silikone spray fra Würth. På den måde skinner alt som nyt igen, og det gør også overfladerne vand/støv afvisende. Effekten holder indtil næste gang cyklen skal vaskes.
    13. Lakken får nu voks.. Det er BMW's egen. Den er super god og nem at arbejde med.
    14. Efter lakken har fået voks venter jeg 2 timer inden jeg tørre af. Det sikre længere varighed/holdbarhed af voksens egenskaber.
    15. Jeg starter grillen og laver en grillpølse, og henter selvfølgelig en øl mere.
    16. Der er nu gået 2 timer. Voksen tørres af. Der påførres nu lakforsegler fra Turtle Wax på. Får lov til at sidde natten over inden der tørres af.
    17. Jeg går i seng.
    18. Jeg tørre hurtigt lakforsegleren af og nyder resultatet af en cykel der ser FULDSTÆNDIG ny ud. Samtidigt med at en vis selvtilfredshed fylder min krop.

P.S. Cyklen bliver selvfølgelig stillet på en løftebuk til baghjulet, da det gør alt ting så meget nemmere, og der stoppes naturligvis også en klud i udstødningen for at opsamle eventuelt vand man kommer til at sprøjte.

• #16   19. apr 2014 Regnvejr....!! Bruger tiden på at køre.......

• #17   19. apr 2014 Ville ønske at jeg havde en cykel, der var værd at vaske..

Kommentér på:
Korrekt MC vask

Annonce